• Anonym (Sugen kille.)

Är otrohet rätt ibland.

Jag minns inte när jag och min sambo hade sex senast.

Jag är 54 hon är 51. Sedan något år tillbaka saknar hon helt sexlust och blir irriterad om jag närmar mig henne. Hon blir tom arg om jag skojar om det och skämtar om att det är synd om mig. Jag uppskattar att vi har haft sex ca tre fyra gånger senaste året och sista halvåret har vi inte haft sex en enda gång. Jag orkar snart inte längre.

Våra barn är vuxna och bor inte hos oss längre. Att vara utan sex och beröring får mig att känna mig tom inombords.

Jag längtar efter närhet och härlig sex. Hon älskar mig och är förövrigt mån om mig men hon är oftast sur numera. Är det klimakteriet som ställer till det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är otrohet rätt ibland.
  • molly50
    Anders 386 skrev 2021-05-03 17:33:07 följande:
    Jag förstår inte riktigt det där med att prata om det och söka stöd från utomstående expertis.
    Inte när det gäller sexlust. När din partner tappat den sexuella attraktionen till dig så kan ingen ändra på det. Din partner väljer inte att ha sexlust eller inte - det är något man har eller inte har - det är känslor som styr.

Alternativet att pressa sin partner till sex är heller inte bra - det förlänger möjligen lidandet.

Troligen skulle sexlusten vakna med en annan partner - men det är ju inte riktigt det som är målet.

(Det är ett typiskt kvinnligt beteende - kvinnor har en förmåga att lägga ner sexet och "tröttna" på sin partner efter en tid, det där har vi män lite svårt att förstå, därför fortsätter vi hoppas trots att det faktiskt är kört.)

Det skulle vara intressant att veta om någon överhuvudtaget fått en ökad sexlust genom terapi eller kommunikation.
    Fast det kan ju faktiskt vara så att anledningen till att man får minskad sexlust är medicinsk.
    Eller att man känner sig stressad av någon anledning.
    Eller klimakteriet.
    Det finns många olika orsaker.
    Det behöver inte handla om att man har tappat attraktionen för sin partner.
    Därför kan det vara bra att kunna kommunicera om saken och ge sin partner stöd om det t ex skulle vara något medicinskt problem.
    Har man tappat attraktionen för varandra så är det kanske bättre att göra slut.
  • Anonym (5)

Spelar ingen roll vad omständigheterna är.. Inget sex, inte kär bla bla bla.. Gör slut och följ ditt hjärta. Krossa inte någon annans.

• Anonym (Spring)

Tennisskor?.spring allt du kan därifrån

En som inte försöker har gett upp o inget får dig att ändra henne

Skaffa nytt kvinna

• Anders 386
    molly50 skrev 2021-05-09 19:24:11 följande:
    Fast det kan ju faktiskt vara så att anledningen till att man får minskad sexlust är medicinsk.
    Eller att man känner sig stressad av någon anledning.
    Eller klimakteriet.
    Det finns många olika orsaker.
    Det behöver inte handla om att man har tappat attraktionen för sin partner.
    Därför kan det vara bra att kunna kommunicera om saken och ge sin partner stöd om det t ex skulle vara något medicinskt problem.
    Har man tappat attraktionen för varandra så är det kanske bättre att göra slut.
    Finns det en orsak till att man lägger ner sex och närhet av t.ex. medicinska skäl så berättar man självklart det för sin partner. Det borde TS ha kännedom om redan om det hade varit så.

Däremot en minskad sexuell attraktion är känsliga grejer - det är inget man berättar i första taget. Dessutom är det nog många som helt enkelt tröttnar på sex med åren - och då är det såklart helt kört med sexlivet.

• molly50
    Anders 386 skrev 2021-05-14 08:49:42 följande:
    Finns det en orsak till att man lägger ner sex och närhet av t.ex. medicinska skäl så berättar man självklart det för sin partner. Det borde TS ha kännedom om redan om det hade varit så.

Däremot en minskad sexuell attraktion är känsliga grejer - det är inget man berättar i första taget. Dessutom är det nog många som helt enkelt tröttnar på sex med åren - och då är det såklart helt kört med sexlivet.
    Ibland så vet man helt enkelt inte varför man har tappat sexlusten.
    Och vet man inte varför så kan det också vara svårt att berätta.
    Men man har ju alltid möjligheten att ta reda på varför.

Har man tappat attraktionen för sin partner så kan det diskuteras varför man överhuvudtaget stannar kvar.
    Jag hade i alla fall inte gjort det.
    Visst kan man tröttna på sex med åren.
    Men ofta så kan det handla om att man har hamnat i klimakteriet.
    Då är det vanligt att tappa sexlusten.
    Man blir torrare och det kan göra ont.
    Då är det inte skönt.
    En del män kan ha svårt att förstå det där och det hjälper inte hur man försöker förklara.
    Men då får man ju försöka komma fram till en lösning som gynnar båda.
  • Anonym (sådär)

ok, men är det en giltig anledning till att hellre vara otrogen än att prata med sin partner?
  • New  Dawn

Fast med tanke på det resonemanget borde ju den som tycker otrohet är en lösning på sexuell obalans berätta det.

Dvs säga klart ut. Jag behöver si och så mycket sex, antingen med dig, eller så med någon annan.

Om jag levde med en man som ansåg att han kunde ersätta sex med mig, med någon annan, vore relationen död, enligt min åsikt. Så att veta dessa känslor tidigt skulle ju hjälpa till ett snabbare avslut.

Jag anser att det är kört med sexlivet om partnern tycker det lika gärna skulle funka att ha sex med någon annan.

Jag tycker det är väldigt motsägelsefullt att många män skriver/säger att sex är en viktig del av en relation SAMTIDIGT som de förespråkar sex med andra som lösning på sexfattiga relationer. Då plötsligt är ju inte sex länge en viktig del av relationen. Eftersom de väljer att stanna utan sex.
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • Anonym (K)

Tycker alternativen är lite märkliga. Otrohet har långt ifrån alltid med sex att göra.

• Anonym (sådär)
    New Dawn skrev 2021-05-16 13:05:16 följande:
    Fast med tanke på det resonemanget borde ju den som tycker otrohet är en lösning på sexuell obalans berätta det.

Dvs säga klart ut. Jag behöver si och så mycket sex, antingen med dig, eller så med någon annan.

Om jag levde med en man som ansåg att han kunde ersätta sex med mig, med någon annan, vore relationen död, enligt min åsikt. Så att veta dessa känslor tidigt skulle ju hjälpa till ett snabbare avslut.

Jag anser att det är kört med sexlivet om partnern tycker det lika gärna skulle funka att ha sex med någon annan.

Jag tycker det är väldigt motsägelsefullt att många män skriver/säger att sex är en viktig del av en relation SAMTIDIGT som de förespråkar sex med andra som lösning på sexfattiga relationer. Då plötsligt är ju inte sex länge en viktig del av relationen. Eftersom de väljer att stanna utan sex.
    Ehm nu tror jag iof att kvinnor är precis lika goda kålsupare vad gäller att knulla runt. Ska man tro vissa undersökningr så verkar de i Sverige tom vara snäppet värre. Det är inte en könsfråga, det är en fråga om värderingar och personlighet.
  • Anonym (Anonym Klara)

Ja om båda som är otrogna är med på det och håller det för sig själva

Svar på tråden Är otrohet rätt ibland.