Anonym (sådär) skrev 2021-05-17 02:11:14 följande:
Jag tycker inte det är förvånande alls eftersom ALLA människor som vet att de vill göra eller har gjort något omoraliskt ALLTID verkar ha ett enormt behov av att rättfärdiga det för sig själva och andra, kanske främst för sig själva. Och att försöka få sex att bara vara sex och sudda bort vad det innebär för relationen är ju en klassiker...hur många ggr har man inte läst folk skriva "vadå, det är ju barta sex ju, det betyder inget?"..
Nej jag tycker inte kvinnor är speciellt annorlunda, byt ut sex mot "känslor" så är de i stort sett kopior. Samma argument och samma syfte att... att rentvå sig själva.
Exakt vad man söker är ju egentligen irrelevant, om man är otrogen för sex eller känslor spelar egentligen ingen roll, ett svek är det oavsett och beteende lika lågt oavsett.
???
Ja, självklart är det lika illa med otrohet. Jag talar inte om det!!! Läs gärna vad jag skriver. Om du bara vill få ut dina tankar och åsikter behöver du inte citera mina inlägg.
Du verkar inte förstå alls vad jag skriver.
Ja, människor kommer ofta med bortförklaringar och rättfärdigar sina omoraliska handlingar.
Bortse från aspekten med kön! Det var egentligen inte min poäng. Vi utgår i stället från att både män och kvinnor resonerar exakt lika, så kanske du kan ta in det jag skriver. Glöm att jag skrev "män". Tänk att jag skrev människor, för det är samma om en kvinna eller en man har åsikten.
Det här handlar för övrigt inte ens alltid om människor som är otrogna. De skriver ibland bara sina åsikter i tex forum.
Det är jättevanligt att människor skriver att sex är viktigt för en kärleksrelation. Att sex är skillnaden mellan vänskaps och kärleksrelationer, och de tycker det är konstigt att vissa inte förstår det. Tex personer som inte vill ha sex..... Efter denna utläggning, kommer de med förslaget att ha sex med andra. Det kan vara personer som ger råd till andra, eller personen själv. När någon frågar varför de inte skiljer sig svarar de att de älskar sin partner. Då, dvs några sekunder senare, undrar de varför sex är så märkvärdigt. Det behöver inte ens handla om otrohet. Det kan vara idéer om sk öppna relationer.