• Anonym (Nyfiken)

Ni korta män

Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.

Har ni någonsin komplex för er längd?

Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?

• Svar på tråden Ni korta män
  • Anonym (Hen)
    Anonym (Ta fram popcornskålen) skrev 2021-05-18 11:59:42 följande:
    Det är ju precis så! Korta män som inte bryr sig om sin längd eller låter sig påverkas av det, de har inga problem vare sig på dejtingmarknad eller i arbetslivet. 

Men varför skall vissa män älta ner sig totalt i sin längd och göra ett så mentalt issue av det. Som sagt jag förstår att självförtroendet inte är på topp om man ratas av en kvinna pga av sin längd. Tyvärr finns det en del ytliga kvinnor och män. Men det är långt ifrån alla som har längd eller andra utseendekrav på en potentiell partner. 
    Bla bla bla  bullshit.
  • Anonym (A)
    Anonym (Ta fram popcornskålen) skrev 2021-05-18 11:59:42 följande:
    Det är ju precis så! Korta män som inte bryr sig om sin längd eller låter sig påverkas av det, de har inga problem vare sig på dejtingmarknad eller i arbetslivet. 

Men varför skall vissa män älta ner sig totalt i sin längd och göra ett så mentalt issue av det. Som sagt jag förstår att självförtroendet inte är på topp om man ratas av en kvinna pga av sin längd. Tyvärr finns det en del ytliga kvinnor och män. Men det är långt ifrån alla som har längd eller andra utseendekrav på en potentiell partner. 
    Jag tror det handlar om olika personligheter. Vissa människor har mycket närmre till att dra på sig offerkoftan, behöver inte bara handla om dejting och utseende utan även i andra sammanhang. 
    Och naturligtvis finns även kvinnor med denna personlighet. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 12:10:23 följande:
    Både mitt ex och min nuvarande fru var mulliga när vi träffades. Nu är det 20-30 kg övervikt vilket främst gör mig orolig för deras hälsa.

Kvinnor får godtyckligt rata män på helt subjektiva och godtyckliga grunder utan att någon reagerar. Istället kommer du och övriga kvinnor  med en massa egna iakttagelser som ni anser "bevisar" att jag har fel.

Tydligen är det känsligt att många kvinnor är så ytliga att ni vill förneka deras existens. Ja det finns kvinnor som tvingas nöja sig med en kort man och/eller liten penis men det bevisar enligt min mening INGENTING.

Kvinnor vill gärna verka liiite fiiinare och mer sofistikerade än män men i handling visar det sig att de är precis lika ytliga som grupp. Män som grupp är i alla fall ärliga med sin ytlighet. Att det sedan finns undantag bevisar heller ingenting

Vi kanske skulle normalisera korta män och små penisar när vi ändå är igång och normaliserar fetma?
    Du får gärna bevisa att vi har fel när vi säger att även korta män har förhållanden. Visst, det kan vara svårare, men det är det även för fula människor, fattiga människor, människor med funktionshinder osv. 

Det är liksom ingen rättighet att ha det lätt när det kommer till att attrahera det motsatta könet. 

Men ingen annan grupp gnäller så mycket som ratade män. Det är oattraktivt. 
  • sextiotalist
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 12:10:23 följande:

Både mitt ex och min nuvarande fru var mulliga när vi träffades. Nu är det 20-30 kg övervikt vilket främst gör mig orolig för deras hälsa.

Kvinnor får godtyckligt rata män på helt subjektiva och godtyckliga grunder utan att någon reagerar. Istället kommer du och övriga kvinnor  med en massa egna iakttagelser som ni anser "bevisar" att jag har fel.

Tydligen är det känsligt att många kvinnor är så ytliga att ni vill förneka deras existens. Ja det finns kvinnor som tvingas nöja sig med en kort man och/eller liten penis men det bevisar enligt min mening INGENTING.

Kvinnor vill gärna verka liiite fiiinare och mer sofistikerade än män men i handling visar det sig att de är precis lika ytliga som grupp. Män som grupp är i alla fall ärliga med sin ytlighet. Att det sedan finns undantag bevisar heller ingenting

Vi kanske skulle normalisera korta män och små penisar när vi ändå är igång och normaliserar fetma?

Vi är en hel drös med kvinnor som inte ratar korta män.

I min värld så är korta män och små snoppar normalt. Ja, man får gärna normalisera detta

Och 90% av de som gnäller över korta män och små snoppar är just män.
  • Anonym (Ta fram popcornskålen)
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 12:11:50 följande:
    Bla bla bla  bullshit.
    Vadå bullshit? Hur förklarar du då att det finns korta män som har framgångsrik karriär och lyckliga förhållande? Hur gör de? 
  • Anonym (Hen)
    sextiotalist skrev 2021-05-18 12:20:46 följande:
    Vi är en hel drös med kvinnor som inte ratar korta män.

I min värld så är korta män och små snoppar normalt. Ja, man får gärna normalisera detta

Och 90% av de som gnäller över korta män och små snoppar är just män.
    Både mitt ex och min nuvarande fru var mulliga när vi träffades men landade på 20-30 kg övervikt så jag har inget emot några kilo extra Glad Nu råkar jag vara en lång man med stor snopp som aldrig haft problem att etablera relationer men jag kan ändå sympatisera med mina mindre lyckligt lottade medbröder. De får verkligen kämpa lika mycket som tjocka kvinnor.

Självklart skriver ni som vill motbevisa detta och bedyrar allt mellan himmel och jord. Men då undrar jag hur stor andel av alla kvinnor som läser det här som INTE tycker som ni utan i tysthet föredrar en lång man med stor penis om de får välja?

Självklart sänker både män och kvinnor sina krav och nöjer sig med det de får om de anser att alternativet att leva ensam är värre.   
  • Anonym (Hen)
    Anonym (Ta fram popcornskålen) skrev 2021-05-18 12:23:33 följande:
    Vadå bullshit? Hur förklarar du då att det finns korta män som har framgångsrik karriär och lyckliga förhållande? Hur gör de? 
    De är undantag.
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 12:34:14 följande:
    De är undantag.
    hahaha, du tror de vunnit högsta vinst på livets lotto utan någon som helst ansträngning? 

Jag kan lova dig att man får ingen partner eller en karriär för att man har tur. Man får kämpa för att komma någon vart. Sedan kan människor som på ett eller annat sätt anses attraktiva ha ett försprång. Men inget kommer av sig själv.
  • Anonym (Hen)
    Anonym (Ta fram popcornskålen) skrev 2021-05-18 12:40:44 följande:
    hahaha, du tror de vunnit högsta vinst på livets lotto utan någon som helst ansträngning? 

Jag kan lova dig att man får ingen partner eller en karriär för att man har tur. Man får kämpa för att komma någon vart. Sedan kan människor som på ett eller annat sätt anses attraktiva ha ett försprång. Men inget kommer av sig själv.
    Där håller jag inte med. Finns gott om lata idioter som har ett förhållande. Jag t ex. Skrattande
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 12:48:50 följande:
    Där håller jag inte med. Finns gott om lata idioter som har ett förhållande. Jag t ex. Skrattande
    Ja, men satt du hemma på soffan och din blivande fru kom att knacka på dörren från ingenstans? :)
Svar på tråden Ni korta män