• Anonym (Stjärnan)

Mest avtändande drag hos en man?

Vad tycker ni? Tänker mest personlighetsmässigt.

• Svar på tråden Mest avtändande drag hos en man?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (S) skrev 2021-05-12 12:38:17 följande:
    Och det äe ju egenskaper som är negativa hos alla människpr, inte bara för sexuella relation utan även för vänskap eller arbetskamrater ( Den i mitten är ju inte lika illa gällande aebetskamrater berownde på hur nära man jobbar och vad man jobbar med) Lika illa när de finns hos kvinnor alltså.
    Fast det gäller ju i princip alla egenskaper. Men skillnaden är att man kan välja bort män med dåliga egenskaper, svårare med arbetskamrater eller släktingar.
  • Anonym (doi)

Hävdelsebehov, låg självinsikt och dålig social kompetens. 

• Anonym (Ann)

Offerkoftor, obildade (bildad behöver inte betyda högutbildad), snåla, taskig kvinnosyn, mähän, sexuellt osäkra eller passiva. Jag har säkert glömt något.

• Anonym (välja)
    Anonym (Stjärnan) skrev 2021-05-12 12:15:11 följande:

Vad tycker ni? Tänker mest personlighetsmässigt.

Om han skulle ha barn och välja bort dem eller inte ha kontakt med dem eller inte ta ansvar och vara delaktig i deras liv. En man som gjorde så skulle gå bort direkt för mig. 

Sen gillar jag inte män som tycker om vapen eller som älskade lumpen mer än allt annat i sitt liv. 

Överdrivet sportintresse går också bort, men helt ok med normalt sportintresse, bara inte till överdrift så att det tar över allt annat. 

Rasist tycker jag är väldigt osympatiskt.
  • Anonym (?)
    Anonym (Blä) skrev 2021-05-12 12:43:10 följande:

Unken kvinnosyn, nån som tror sig ha rätten att bestämma över sin partner, som inte tar sitt ansvar i hemmet eller familjen på grund av att det är kvinnan som ska göra det. Kräks lite i munnen bara jag tänker på det.  Har en aning lättare att köpa ren lathet, som inte beror på att just kvinnan ska göra allt - bara nån annan än han gör det, även om det också får snippan att knipa ihop sig.

Fast hur vanligt är det egentligen idag? Skulle knappast tro det, snarare att det oftast handlar om just lathet.
  • Anonym (Burr)

- Främlingsfientlig

- Egoistisk

- Sexistisk

- Egenkär

• Cecilialia

En man som tycker synd om sig själv och tar på sig offerkoftan. (Gäller även kvinnor).

Även män som är ohändiga och ?skryter? om det för att de tror att jag ska tycka det är gulligt att de inte fixar montera ihop en soffa. Nej tack!

• Anonym (Linn)

Män som inte har ett eget liv med egna intressen. ( det kvittar om han bara spelar Fifa eller kitesurfar bara han gör det HAN gillar )

Män som vill vara till lags så de nästan utplånar sig själv.

Män som tycker att man måste göra saker ihop hela tiden.

• Anonym (Frun)

Stöddiga, tuffa män som är nedlåtande mot andra. (De är ofta aggressiva och kontrollerande också).
    Falska män som säger sig vara feminister och är sååå förstående och medgörliga till allt som kvinnor säger - tills de fått ligga...

Män som är lata, ohygieniska, snåla osv är inga höjdare men de går att uppfostra. Men stöddighet och falskhet ligger i personligheten.

• Anonym (Q)
    Anonym (Ann) skrev 2021-05-12 12:58:14 följande:

Offerkoftor, obildade (bildad behöver inte betyda högutbildad), snåla, taskig kvinnosyn, mähän, sexuellt osäkra eller passiva. Jag har säkert glömt något.

Håller med men vill lägga till aggressiva män och sexuellt oerfarna män.
Svar på tråden Mest avtändande drag hos en man?