Mest avtändande drag hos en man?
Vad tycker ni? Tänker mest personlighetsmässigt.
Hävdelsebehov, låg självinsikt och dålig social kompetens.
Offerkoftor, obildade (bildad behöver inte betyda högutbildad), snåla, taskig kvinnosyn, mähän, sexuellt osäkra eller passiva. Jag har säkert glömt något.
Unken kvinnosyn, nån som tror sig ha rätten att bestämma över sin partner, som inte tar sitt ansvar i hemmet eller familjen på grund av att det är kvinnan som ska göra det. Kräks lite i munnen bara jag tänker på det. Har en aning lättare att köpa ren lathet, som inte beror på att just kvinnan ska göra allt - bara nån annan än han gör det, även om det också får snippan att knipa ihop sig.
- Främlingsfientlig
- Egoistisk
- Sexistisk
- Egenkär
En man som tycker synd om sig själv och tar på sig offerkoftan. (Gäller även kvinnor).
Även män som är ohändiga och ?skryter? om det för att de tror att jag ska tycka det är gulligt att de inte fixar montera ihop en soffa. Nej tack!
Män som inte har ett eget liv med egna intressen. ( det kvittar om han bara spelar Fifa eller kitesurfar bara han gör det HAN gillar )
Män som vill vara till lags så de nästan utplånar sig själv.
Män som tycker att man måste göra saker ihop hela tiden.
Stöddiga, tuffa män som är nedlåtande mot andra. (De är ofta aggressiva och kontrollerande också).
Falska män som säger sig vara feminister och är sååå förstående och medgörliga till allt som kvinnor säger - tills de fått ligga...
Män som är lata, ohygieniska, snåla osv är inga höjdare men de går att uppfostra. Men stöddighet och falskhet ligger i personligheten.
Offerkoftor, obildade (bildad behöver inte betyda högutbildad), snåla, taskig kvinnosyn, mähän, sexuellt osäkra eller passiva. Jag har säkert glömt något.