• Anonym (Stjärnan)

Mest avtändande drag hos en man?

Vad tycker ni? Tänker mest personlighetsmässigt.

• Svar på tråden Mest avtändande drag hos en man?
  • Anonym (Linn)
    Anonym (Anders) skrev 2021-05-12 21:33:11 följande:

Väldigt många av er tycker att snåla män är avtändande.

Så om en medelinkomsttagare utan alltför tjock plånbok är ingen man ni skulle satsa på.

Då är mina fördomar sanna.

Snålhet har inget med ekonomi att göra.
  • Anonym (Fått nog)

Narcister och andra som behandlar kvinnor illa.

• Anonym (Snålhet)
    Anonym (Anders) skrev 2021-05-12 21:33:11 följande:

Så om en medelinkomsttagare utan alltför tjock plånbok är ingen man ni skulle satsa på.

Hur mycket pengar mannen i fråga har är inte det väsentliga (så länge han åtminstone är medelinkomsttagare), utan det är hur givmild och generös han är med de pengar han faktiskt har som är det väsentliga.

Min partner är medelinkomsttagare och har inget direkt överflöd, men han är givmild och generös med det han har, och det är något som jag alltid, ALLTID kommer att vara tacksam för. Så min underbara karl släpper jag aldrig (obs, han är underbar på många olika sätt, inte enbart vad gäller det ekonomiska).
  • mari123

Småsnålhet är oattraktivt. Liksom att på första daten på restaurangen börja som Ove Sundberg och dela och räkna på notan! 

• Anonym (Tina)

Ett behov av att hela tiden hävda sig. Män som måste spänna sig och trycka ner andra pch som hela tiden måste trycka in i skallen på andra om hur bäst de är. Sånt är avtändande.

• Anonym (Bea)

Använder våld. Elakhet, brist på empati, att vara dömande och hatisk, fördomsfull. Folk som lätt brusar upp och blir arga, skriker.

Gäller inte bara män utan alla människor.

• Anonym (tack för kaffet)
    Anonym (Anders) skrev 2021-05-12 21:33:08 följande:

Jag bedömer i alla fall en persons snålhet/generositet utifrån deras tillgångar.

En miljonär som ger en unge i släkten en hundring i studentpresent är snål.

En arbetslös ung person som ger en unge i släkten en hundring i studentpresent (eller bara en bukett egenplockade ängsblommor) är helt rimlig.

Vi hade jättebra fester i slutet av våra studentår, då sattes en blomkruka i ertt hörn där alla fick sponsra festen med en slant - utifrån vad man tyckte det var värt och hade råd med. Vi som redan hade välbetalda jobb la 100-300 kr, de som fortfarande pluggade eller var utan jobb la ett par tjugor- helt okej! Och de pengarna blev sedan grundplåt till nästa fest.
  • Anonym (H)

Har du svans, eller är på riktigt så korkad?
  • Anonym (tack för kaffet)
    Anonym (H) skrev 2021-05-13 12:17:05 följande:
    Har du svans, eller är på riktigt så korkad?
    Ja det är svårt att veta på FL ibland. Men vissa njuter så av att känna sig kränkta, det är kanske det enda nöje de har?
  • Anonym (Kvinna)

Vad har snålhet  med inkomst att göra?

Du infriar mina fördomar om kränkta män...
Svar på tråden Mest avtändande drag hos en man?