• Anonym (Stjärnan)

Mest avtändande drag hos en man?

Vad tycker ni? Tänker mest personlighetsmässigt.

• Svar på tråden Mest avtändande drag hos en man?
  • Drottningen1970

Det mest oattraktiva personlighetsdraget en man kan ha är att han är korkad/blåst.

Om man kan undvika dessa män så slipper man massa annat skit på köpet, som , hygienisk oförmåga, mansgriseri och sverigedemokrater...

• Anonym (man som inte kan)
    Gameofthrones skrev 2021-05-12 12:24:21 följande:

Mer sådana trådar.

-mest avtändande? - ohändiga.

Och mest när kvinnan klagar om män. Det är beat avtändande som finns. De flesta Kvinnor är inte bättre själva.

Så egoistisk, kontrollerande, elak korkad, initiativlös... är mindre avtändande än ohändig?
    Anonym (Anders) skrev 2021-05-12 21:33:11 följande:

Väldigt många av er tycker att snåla män är avtändande.

Så om en medelinkomsttagare utan alltför tjock plånbok är ingen man ni skulle satsa på.

Då är mina fördomar sanna.

Men det fattar du väl är skillnad på matt vara en fattiglapp och inte ha råd mot att ha cash och ändå hålla hårt om dem? Så synd det är om dig medelinkomsttagare som inte har råd...
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-05-13 20:09:50 följande:

Det är för att de inte vill träffa dig mer och absolut inte vill stå i skuld till dig. Det är typ det värsta betyget du kan få på en dejt

Okej, varför kan man inte bara betala var för sig då ? Då står hon ju fortfarande inte i skuld till mig ? Jag hade inte en aning om att kvinnor resonerade så...

Trodde det var för att man ville vara snäll/göra ett bra intryck.
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-05-12 23:47:28 följande:
    Håller inte med. Oskulder eller väldigt oerfarna män går helt bort. Är inte intresserad av att träffa en man som behöver lära sig
    Frågar du det innan du börjar dejta honom? Jag menar de tär ju inget man brukar få reda på i början, såvida du inte frågar eller hoppar i säng på första dejten då.
    Anonym (tack för kaffet) skrev 2021-05-13 11:51:43 följande:
    Jag bedömer i alla fall en persons snålhet/generositet utifrån deras tillgångar.

En miljonär som ger en unge i släkten en hundring i studentpresent är snål.

En arbetslös ung person som ger en unge i släkten en hundring i studentpresent (eller bara en bukett egenplockade ängsblommor) är helt rimlig.

Vi hade jättebra fester i slutet av våra studentår, då sattes en blomkruka i ertt hörn där alla fick sponsra festen med en slant - utifrån vad man tyckte det var värt och hade råd med. Vi som redan hade välbetalda jobb la 100-300 kr, de som fortfarande pluggade eller var utan jobb la ett par tjugor- helt okej! Och de pengarna blev sedan grundplåt till nästa fest.
    Jag tycker det är fel! Man bör lägga sig på en nivå så att alla kan betala lika. Nu blir det i stället "ja stackars fattiga dig, klart du inte ska behöva betala lika mycket som oss rika". Liksom lite mikro härskarteknik där. Allas lika värde bör gå i första hand.
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-13 16:16:31 följande:
    Jämställdhet är bara bra när det gynnar feministerna säg ?
    Snålhet verkar vara oattraktivt så det är väl lika bra att betala? 
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (man som inte kan) skrev 2021-05-13 22:45:41 följande:

Snålhet verkar vara oattraktivt så det är väl lika bra att betala? 

Jag brukar inte hinna. Tjejen hinner före att betala.
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-13 17:09:57 följande:
    Okej, så nästa gång en tjej bjuder på första dejten ska jag ta det som en diss och gå därifrån ?

Det mest logiska hade ju varit att hitta på nåt att hon måste gå ... Istället för att betala för mig och spendera mer tid med mig ...
    Du får väl läsa av mer i siutationen än bara det? Men det känns lite konstigt om kvinnan betalar för en. Lite som att man skulle sitta där med helt ombytta kläder, jag har kvinnliga kläder på mig med urringing och smink och hon har manliga.
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-05-13 20:09:50 följande:
    Det är för att de inte vill träffa dig mer och absolut inte vill stå i skuld till dig. Det är typ det värsta betyget du kan få på en dejt
    Men... då står ju HAN i skuld till henne i stället. Korkat beteende! Dela lika så är det klart.
Svar på tråden Mest avtändande drag hos en man?