• Anonym (Stjärnan)

Mest avtändande drag hos en man?

Vad tycker ni? Tänker mest personlighetsmässigt.

• Svar på tråden Mest avtändande drag hos en man?
  • Anonym (Liv)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-13 16:27:28 följande:

Ok, jag förutsatte att alla kvinnor var feminister.

Jag har varit på dejter och där har kvinnorna varit så snabba på att betala för både mig och sig. Trots att jag kan betala för mig själv.

Liksom för att visa att gamla normer inte gäller längre.

Jag brukar vara snabb på att betala vid första dejten om jag inte vill träffa honom igen.
  • Anonym (Om)
    Anonym (Liv) skrev 2021-05-13 16:44:24 följande:

Jag brukar vara snabb på att betala vid första dejten om jag inte vill träffa honom igen.

Ja så har jag tolkat det. Vill hon absolut betala känns det som ett avslut och hejdå. Vi ses inte igen!
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Liv) skrev 2021-05-13 16:44:24 följande:

Kvinnor är inte direkt logiska. Varför vill man betala för någon man inte finner intressant? Men det stämmer att de inte ha velat träffas igen heller.
  • Anonym (tack för kaffet)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-13 16:58:29 följande:
    Kvinnor är inte direkt logiska. Varför vill man betala för någon man inte finner intressant? Men det stämmer att de inte ha velat träffas igen heller.
    För då är de definitivt inte skyldiga dig nåt och det finns inget att tjafsa om angående att bjuda igen. En del män har svårt att ta ett nej och det finns tom de som har gett kvinnor knytnävsslag i ansiktet när hon tackat nej till en drink.

Beteendet är 100% logiskt - det är mycket billigare att betala för att bli av med en dejt än att behöva uppsöka tandläkare.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (tack för kaffet) skrev 2021-05-13 17:05:40 följande:

För då är de definitivt inte skyldiga dig nåt och det finns inget att tjafsa om angående att bjuda igen. En del män har svårt att ta ett nej och det finns tom de som har gett kvinnor knytnävsslag i ansiktet när hon tackat nej till en drink.

Beteendet är 100% logiskt - det är mycket billigare att betala för att bli av med en dejt än att behöva uppsöka tandläkare.

Okej, så nästa gång en tjej bjuder på första dejten ska jag ta det som en diss och gå därifrån ?

Det mest logiska hade ju varit att hitta på nåt att hon måste gå ... Istället för att betala för mig och spendera mer tid med mig ...
  • Anonym ("Bad boy")

Allt som pekar mot eller tyder på "Bad Boy". Mc-klubbväst, kåkfararslang, motorcykel, mer än några få tatueringar, skäggstubb, skinnjacka, 60tals frisyr, jeansjacka, jeansväst, raggarbil, Eddie medusa, uppknäppt flanellskjorta med avklippta ärmar, märken på jeansjacka, hårdrocks t-shirt, ring med dödskalle på, dödskallemotiv på kläder, knivbärande (om man inte är hantverkare).   

• Anonym (tack för kaffet)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-13 17:09:57 följande:
    Okej, så nästa gång en tjej bjuder på första dejten ska jag ta det som en diss och gå därifrån ?

Det mest logiska hade ju varit att hitta på nåt att hon måste gå ... Istället för att betala för mig och spendera mer tid med mig ...
    Den mindre pessimistiska tolkningen är att kvinnan tyckte sällskapet var okej men att det bara inte klickade riktigt, och då är det väl trevligt att bjuda?

Jag vet ju inte vad du gör eller säger på en första dejt som kan tolkas si eller så liksom.
  • Anonym (Liv)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-13 17:09:57 följande:

Nja, det kan ju vara saker som kommer fram under dejtens gång eller ett beteende som jag känner inte är attraktiv som gör att jag ser till att jag inte ska stå i skuld till killen vid slutet av dejten. Jag köper loss skulden genom att betala för båda. Jag hoppas att kunna dissa utan tjafs om ?jag betalade för ditt kaffe, du är skyldig mig en dejt till? eller vad nu de kan hitta på. Snubbar kan vara väldigt uppfinningsrika när det kommer till skuldbeläggande. Oftast går det ganska smidigt ändå när man dissar, men det händer ju att det blir tjafs.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-13 16:27:28 följande:

Ok, jag förutsatte att alla kvinnor var feminister.

Jag har varit på dejter och där har kvinnorna varit så snabba på att betala för både mig och sig. Trots att jag kan betala för mig själv.

Liksom för att visa att gamla normer inte gäller längre.

Män med förutfattade meningar går också fetbort.
  • Anonym (Lis)
    Anonym ("Bad boy") skrev 2021-05-13 17:11:35 följande:

Allt som pekar mot eller tyder på "Bad Boy". Mc-klubbväst, kåkfararslang, motorcykel, mer än några få tatueringar, skäggstubb, skinnjacka, 60tals frisyr, jeansjacka, jeansväst, raggarbil, Eddie medusa, uppknäppt flanellskjorta med avklippta ärmar, märken på jeansjacka, hårdrocks t-shirt, ring med dödskalle på, dödskallemotiv på kläder, knivbärande (om man inte är hantverkare).   

Motorcykel, många tatueringar och skäggstubb är ju hur sexigt som helst.
Svar på tråden Mest avtändande drag hos en man?