Anonym (L) skrev 2021-05-12 15:27:03 följande:
Nu skrev du inte till mig men jag svarar ändå.
Jag tolkar det snarare som att ts känner att sambon inte planerar saker med henne. Till exempel så planerar han resor med enbart barnen. Varför inte åka alla tillsammans som en riktig familj? Jag tolkar det som att ts känner att han inte vill spendera tid med henne och att de inte gör så mycket tillsammans. Nu vet jag ju inte exakt hur omfattande det är men det är så jag tolkar det.
Om det är att pappan bara är borta en stund med barnen på söndagen under den barnfria veckan så tycker jag att ts överdriver men som sagt, vi vet inte hur omfattande det är. Han kanske knappt vill umgås med ts alls eller hitta på något och då förstår jag att ts känner sig besviken och åsidosatt.
Självklart kan man inte förvänta sig att man ska umgås med sin partner precis hela tiden men allt beror ju på hur illa det faktiskt är här. Hur som helst så är ts missnöjd och därför bör de prata med varandra och se om de ens ska fortsätta förhållandet.
Nej, det vet man ju inte. Men hon skriver också att hon har svårt att gilla barn som inte är hennes och vill se barnen så lite som möjligt, så det är ju uppenbart att det är just barnen som skaver. Eller egentligen är det nog att han har haft ett tidigare liv, ett förhållande som resulterade i älskade barn, som skaver.
Såklart måste man kunna tillbringa tid med både sin partner och sina barn om man är i en relation, men mannen kanske känner sig trängd av att hon ser hans engagemang i sina barn som något negativt för deras relation.
Jag uppfattade inte att hon vill resa med honom och barnen, utan bara med honom. Och han vill ha med barnen eller göra resor bara med barnen.
Om hon inte börjar se barnen som en del av ekvationen och hans kärlek till barnen som en älskvärd egenskap så kommer det nog att gå utför med deras relation.