Anonym (A) skrev 2021-05-12 13:31:52 följande:
Kanske för att han är sambo med en ny kvinna, kanske för att ge även det förhållandet en chans.
Jag säger inget mot att han spenderar tid med sitt barn, det får han göra hur mkt han vill. Men då ska han kanske inte inleda en ny relation om han inte tar hand om den.
Anonym (Gretsch) skrev 2021-05-12 13:36:28 följande:
Han var absolut inte så ifrån början, men jag blev varnad ifrån hans vänner och ex flickvänner att han är besatt av sina barn och lägger enorm fokus på dem och lever för dem. Därför fick han sig en tankeställaren när hans ex lämnade honom pga detta. Då bestämde han sig för att ändra sig och lägga mer fokus på sin partner och då träffade han mig. Nu när det gått ett tag och barnen kände att han försummade dem, trots att han gjort allt för dem, men kanske lagt lite fokus på sin flickvän också, så har han plötsligt ändrat sig och blivit den som han en gång sa att han aldrig skulle bli igen. Han lever återigen bara för barnen och de går före allt och alla. Det känns frustrerande när det inte var så han sa ifrån början.
Han tar mig för given och det känns jobbigt.
Jag fattar inte varför vuxna kvinnor inte klara av att leva utan att få 100% fokus från sin man och går och är sura över att pappor tar hand om sina barn på ett vettigt sätt.
Man är inte besatt av sina barn för att man vill vara med dem och gå på deras aktiviteter och prata med dem i telefon de dagar man inte ses. Det är helt normalt föräldraskap och måste gå att kombinera utan att en klängig partner får spader för det. Har du inget eget liv? Måste han hålla dig i handen hela tiden för att du ska känna dig okej?
Om ni är utan barnen varannan vecka så borde det finns gott om tid för ert förhållande även om han pratar i telefon med barnen eller åker över med nån grej på kvällen. Och på en hel helg så är han med på barnets aktivitet på söndagen. Jag fattar inte, gör du aldrig nåt eget, träffar vänner, tränar? Sitter du bara där och väntar på honom och surar över att han gör nåt eget utöver sitter med dig? Aldrig skulle jag orka med en så osjälvständig partner och som dessutom tror att man är besatt av sina barn för att man är en normal förälder.