Anonym (Gretsch) skrev 2021-05-12 14:56:07 följande:
Nu känner jag mig jättedum. Dock så verkar de flesta kvinnor vara som jag. Alla mina väninnor och min svärsyster känner samma som jag. Det är svårt att "gilla" andras barn och man vill ha dem så lite som möjligt. Men det kanske är egoistiska kvinnor jag har omkring mig?!
Självklart hade jag själv velat ha en pappa som var som min sambo, eller en sådan far till mina barn. Men det är inte lika roligt att vara den som står vid sidan och känner sig åsidosatt och nedprioriterad i sin mans liv pga barn som han fick sedan tidigare.
Hade du valt bort honom om han hade varit ensamstående pappa med barnen 100%? Hade det varit en breaking-point?
Vet inte hur gamla ni är, men förälder är man 24/7 och han kommer alltid älska och värdera din barn högre än dig. Och så ska det vara. Grattis till att ha funnit en riktigt bra man. Han kommer bli en fantastiskt pappa om ni skaffar gemensamma barn.
Sen tycker jag absolut du ska prata med honom att ni måste kunna hitta på något bara du och han, planera in detta.
För just nu lever ni lite som vanliga kärnfamiljer gör förutom att du inte är en lika aktiv del av barnens liv. Jag kan inte minnas när jag och min man hade en dejt på tu man hand. Åkte på resa utan barn. Därför tror jag inte du kommer få så mycket medhåll här inne, detta är ett familjeforum, att ha egentid med sin partner är en lyx många av oss inte längre minns :)