• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Soff
    Msofie skrev 2021-11-04 10:28:26 följande:

Hej fina ni,

För en del kanske detta kommer trigga, för andra kanske det ger hopp. Men vill göra en uppdatering för er som kanske är intresserade!

Kort bakgrund, gjort två IVF, en i maj och en i september, där vi inte fick några embryon av totalt 9 till frysen. Första återinföringen fungerande inte heller. Inget gick åt vårt håll och vi har förkrossade.

Jag plussade på min andra återinföring med ett två dagars embryo. Idag är jag 7+3 och såg idag det lilla livet med ett tickande hjärta. Vad jag känner idag, är att 17 månaders kamp var värt det i slutändan. Att se hjärtslagen var den galnaste känslan jag upplevt. Vi är inte helt out of the woods än, men vi är hoppfulla.

Blir inte triggad när människor har kämpat, och efter mycket tårar och sorg till slut lyckats <3 det gör mig bara glad, och hoppfull för min egen del<3 Är SÅ glad för din skull! <3 Måste vara så sjuuuukt!!!!! <3 Kram!!! 
  • Soff
    Steeph skrev 2021-11-04 10:49:03 följande:

Hej här är en till som gett upp hoppet helt.

Är på ruvardag 4 med en 5 dagars blasto (motsvarar äl+9) och testade negativt idag (vet att det är tidigt). Men har bara en så stark känsla att det inte gick vägen den här gången, och det är okej men fan vad det suger. För att skydda mig själv så har jag redan börjat förbereda mig mentalt inför nästa insättning men vet inte när den blir. Jag som hade en enda önskan om att vara gravid vid jul detta år (som jag även önskade förra året men nej). Livet hörni.

Åh :(( </3 än är ju inte hoppet ute, men förstår dig helt att du skyddar dig själv genom att ställa in dig på detta. Fy fan.. ja det är inte enkelt.. hade också tänkt att jag till denna julen var gravid.. och hade ju också hoppats på förra... men denna DEFINITIVT typ.... ja..... livet...... kram<3 (jag håller ändå tummarna<3)
  • Tildasafira
    Soff skrev 2021-11-03 20:13:10 följande:

Ja men precis, det låter verkligen som att det skulle kunna hjälpa dig! Nej men precis! Så länge den är bioidentisk så är det absolut inget farligt, det är ju som kroppens egna progesteron.

Aaah förstår, toppen ju! Jäklar vilken snabb leverans! :O Det är ju sååå värt det om det kan hjälpa <3 va spännande! Jag håller verkligen tummarna!! <3 

Ja men gör det! <3 :D Jag vet faktiskt inte, jag märkte ingen direkt skillnad tror jag..hade huvudvärk som vanligt innan mens, pms, har blött rikligt och (ursäkta) klumpigt/levrat etc. fortfarande, så vet inte, men kanske tar ett tag för kroppen att ställa om sig!? Något gör det ju säkert, men bara att jag kanske inte märkt något av det än. 

Ja men precis<3

Okej, men då kanske det tar ett par cykler innan man märker någon effekt! Hoppas du slipper din huvudvärk och så med hjälp av progesteronet! Läst att det ju ska hjälpa med massa saker så som exempelvis bättre sömn och mindre ångest och pms! Håller tummarna för dig med<3 denna cykel blir ju minst sagt speciell för mig, jag märker att min kropp är lite ur balans sen plussen och hormonsprutor. Svårt att veta var i cykeln jag befinner mig och har för första gången fått ganska mycket mellanblödningar. Jag räknar ändå den första blödningen som cd1 då jag inte fått någon mer ?mens? och igår hade jag dom kraftigaste äl-känningarna jag nog någonsin haft. Samtidigt blir jag ändå osäker på vad det är jag känner, det nu är ägglossning eller bara spök från missfallet. Säkert menopuren som spelar en roll i detta!
  • Vickan31

Hej fina ni,

För en del kanske detta kommer trigga, för andra kanske det ger hopp. Men vill göra en uppdatering för er som kanske är intresserade!

Kort bakgrund, gjort två IVF, en i maj och en i september, där vi inte fick några embryon av totalt 9 till frysen. Första återinföringen fungerande inte heller. Inget gick åt vårt håll och vi har förkrossade.

Jag plussade på min andra återinföring med ett två dagars embryo. Idag är jag 7+3 och såg idag det lilla livet med ett tickande hjärta. Vad jag känner idag, är att 17 månaders kamp var värt det i slutändan. Att se hjärtslagen var den galnaste känslan jag upplevt. Vi är inte helt out of the woods än, men vi är hoppfulla.

Fina fina, Msofie - du ska veta att jag och många med mig är SÅ glada för din skull! Du ska inte behöva oroa dig för vad vi här inne tycker om din graviditet, för vi alla vet hur mycket och länge du har kämpat och jag säger precis som Soff att det inger hopp till oss som fortfarande kämpar att veta att du har lyckats och nu fått se det lilla livet som vi hoppas ska må bra där inne enda till sommaren då det är dags för er att äntligen träffas <3 Tack för din fina uppdatering och stor kram! 
  • Vickan31
    Steeph skrev 2021-11-04 10:49:03 följande:

Hej här är en till som gett upp hoppet helt.

Är på ruvardag 4 med en 5 dagars blasto (motsvarar äl+9) och testade negativt idag (vet att det är tidigt). Men har bara en så stark känsla att det inte gick vägen den här gången, och det är okej men fan vad det suger. För att skydda mig själv så har jag redan börjat förbereda mig mentalt inför nästa insättning men vet inte när den blir. Jag som hade en enda önskan om att vara gravid vid jul detta år (som jag även önskade förra året men nej). Livet hörni.

Kära du, som jag önskar att det inte skulle vara så här svårt och tungt och ovisst! Det är så orättvist, hur man månad efter månad ska behöva kastas mellan hopp och förtvivlan, och jag förstår om du inte kan hoppas just nu - men vi hoppas åt dig <3

Känner precis samma sak, det där om att vi hade hoppats på att vara gravida redan förra julen men att oddsen nu är dåliga att vi ens ska hinna bli gravida till denna jul. Om vi istället blir gravida i början av nästa år kommer såklart glädjen att vara minst lika stor som om det skedde nu till jul, och jag hoppas att både du och jag och alla här inne som inte plussat än kan hitta sätt att få en fin avslutning på året i alla fall <3 
  • Mirabilis89

Vilka undderbara nyheter Msofie! Det om något ger ju hopp om att det bara behövs ett ägg, det där guldägget. Skrattande

• Steeph
    Soff skrev 2021-11-04 11:06:58 följande:

Åh :(( </3 än är ju inte hoppet ute, men förstår dig helt att du skyddar dig själv genom att ställa in dig på detta. Fy fan.. ja det är inte enkelt.. hade också tänkt att jag till denna julen var gravid.. och hade ju också hoppats på förra... men denna DEFINITIVT typ.... ja..... livet...... kram<3 (jag håller ändå tummarna<3)

Vickan31 skrev 2021-11-04 12:13:34 följande:

Kära du, som jag önskar att det inte skulle vara så här svårt och tungt och ovisst! Det är så orättvist, hur man månad efter månad ska behöva kastas mellan hopp och förtvivlan, och jag förstår om du inte kan hoppas just nu - men vi hoppas åt dig <3

Känner precis samma sak, det där om att vi hade hoppats på att vara gravida redan förra julen men att oddsen nu är dåliga att vi ens ska hinna bli gravida till denna jul. Om vi istället blir gravida i början av nästa år kommer såklart glädjen att vara minst lika stor som om det skedde nu till jul, och jag hoppas att både du och jag och alla här inne som inte plussat än kan hitta sätt att få en fin avslutning på året i alla fall <3 

Bästa bästa ni <3 Ja fy :( det är verkligen bara oro, sorg, väntan och längtan. Jag ville verkligen så gärna vara gravid denna jul. Efter ett riktigt riktigt skitår rent privat med en hel del annat så har det varit min högsta önskan, men tyvärr blir det inte så.

Gud vad jag önskar att vi alla får våra plus och barn år 2022 och att vår sorg förvandlas till lycka <3

En positiv sak är iaf att ett av våra 6 dagars blev en blastis så vi har 5 i frysen som väntar <3
  • RH93

Hej fina ni,

Wow va häftigt! Blir så glad att höra positiva nyheter för alla i den här gruppen. Du förtjänar all lycka och njut bara av det fantastiska du får vara med om nu.
  • Soff
    Tildasafira skrev 2021-11-04 11:56:57 följande:
    Ja men precis<3

Okej, men då kanske det tar ett par cykler innan man märker någon effekt! Hoppas du slipper din huvudvärk och så med hjälp av progesteronet! Läst att det ju ska hjälpa med massa saker så som exempelvis bättre sömn och mindre ångest och pms! Håller tummarna för dig med<3 denna cykel blir ju minst sagt speciell för mig, jag märker att min kropp är lite ur balans sen plussen och hormonsprutor. Svårt att veta var i cykeln jag befinner mig och har för första gången fått ganska mycket mellanblödningar. Jag räknar ändå den första blödningen som cd1 då jag inte fått någon mer ?mens? och igår hade jag dom kraftigaste äl-känningarna jag nog någonsin haft. Samtidigt blir jag ändå osäker på vad det är jag känner, det nu är ägglossning eller bara spök från missfallet. Säkert menopuren som spelar en roll i detta!

Jo jag hoppas att det bara är så <3 tack <3 

Åh jag förstår, det blir väl lite kaos när du gått igenom det där förstås >< Ja kanske är det så att det ändå är äl du känner! Tiden får utvisa <3 cykeln är nog snart i fas ska du se <3 

• Soff
    Steeph skrev 2021-11-04 17:33:19 följande:
    Vickan31 skrev 2021-11-04 12:13:34 följande:

Bästa bästa ni <3 Ja fy :( det är verkligen bara oro, sorg, väntan och längtan. Jag ville verkligen så gärna vara gravid denna jul. Efter ett riktigt riktigt skitår rent privat med en hel del annat så har det varit min högsta önskan, men tyvärr blir det inte så.

Gud vad jag önskar att vi alla får våra plus och barn år 2022 och att vår sorg förvandlas till lycka <3

En positiv sak är iaf att ett av våra 6 dagars blev en blastis så vi har 5 i frysen som väntar <3

Åh ja det är verkligen fruktansvärt, det finns ingen rättvisa i detta..  :( </3

Jag med <3 åh va jag önskar <3.. 

5 i frysen är ju verkligen fantastiskt!! <3

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet