• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Carina82
    RH93 skrev 2022-02-09 14:56:20 följande:

Hej hörni. Idag va det dags för ultraljud nummer 2, är just nu på sprutdag 10. Tyvärr såg det inte heller så bra ut. Det va bara 1 äggblåsa på vardera sida som va större, tror hon sa kanske 13-15mm eller nåt sånt. Så först sa hon att vi nog skulle behöva avbryta behandlingen. Hon sa att jag hade jättemånga små blåsor och alla mina prover ser bra ut, slemhinnan va också superfin så det borde vara fler ägg. Att det inte är det är antagligen för att den ursprungliga dosen va för låg. Hon gick iväg sen och pratade med nån annan och de bestämde att vi ändå skulle köra på några dagar till på den höga dosen för att se om det kommer igång mer. Hon sa att det kan vara så. Ska tillbaka på lördag igen, men om det då inte finna fler äggblåsor blir det avbrutet då dom såklart inte vill förbruka ett försök på ett dåligt resultat. Under tiden hon va iväg hann jag bryta ihop och börja gråta bakom munskyddet. Hon va dock supergullig och väldigt hoppfull om att detta förr eller senare kommer gå jättebra. Jag har tappat hoppet lite, det var så nedslående föe jag va inte riktigt beredd på att det skulle gå dåligt redan här. Tänkte att det kan ta några försök med återföring men att det ändå skulle bli ett äggplock liksom. Men inget är lovat i denna process.

Ville bara skicka en lycka-till kram idag <3 
  • RH93
    Carina82 skrev 2022-02-12 12:32:52 följande:
    Ville bara skicka en lycka-till kram idag <3 
    Men åh va fin du är <3 det gick faktiskt bra idag. Vi har inte fått avbryta. Det fanns nu runt 5-6 tror jag hon sa på ena sidan och 1 på andra sidan som va större. Så min kropp verkar svara bra på den högre dosen. Fick en ny tid för ett 4e ultraljud på måndag. Hon sa att om det fortsätter växa som hon tror borde vi kunna göra ägguttag någon gång mellan onsdag-fredag. Så vi kämpar på lite till!
  • Carina82
    RH93 skrev 2022-02-12 19:04:47 följande:
    Men åh va fin du är <3 det gick faktiskt bra idag. Vi har inte fått avbryta. Det fanns nu runt 5-6 tror jag hon sa på ena sidan och 1 på andra sidan som va större. Så min kropp verkar svara bra på den högre dosen. Fick en ny tid för ett 4e ultraljud på måndag. Hon sa att om det fortsätter växa som hon tror borde vi kunna göra ägguttag någon gång mellan onsdag-fredag. Så vi kämpar på lite till!
    Åh vilka glada nyheter! Skönt att dom fångade upp det hela tidigt, håller tummarna för att det bli ett ägguttag (låter ju verkligen så) <3 
  • Soff
    RH93 skrev 2022-02-11 18:41:11 följande:
    Åh så kul Soff och förstår lättnaden! Så spännande att ni snart är igång.Trevlig helg <3

Jaa! :))) väntar spänt på mensen nu... har haft svårt att sova de senaste två nätterna, misstänker att det beror på att man är spänd nu ><.. ! <3 

Carina82 skrev 2022-02-11 21:04:36 följande:
    Iii hurra!!!! Förstår att väntan har varit jobbig, skönt att den är över. Och nu är den här, nästa steg i er resa <3 ÄNTLIGEN iiiiiii

(ps, gissar att det här är första gången på många är som du längtat efter mensen hihi :)) 

Jaa äntligen!! <3 känns verkligen som det kan vända nu <3 haha ja verkligen! :D första gången någonsin! Hah! Är så spänd nu alltså! 
  • Soff
    RH93 skrev 2022-02-12 19:04:47 följande:
    Åh va glad jag blir för din skull att ni inte behöver avbryta behandlingen <3 ! Lycka till nu. Håller tummarna att du får ut fin-fina ägg på äggplocket sen <3 
  • RH93

På torsdag får vi göra äggplock Gråter. Det fanns 6-7st idag som såg bra ut. Så tacksam och längtar. Min rädsla har typ försvunnit, känns som man kan klara av vad som helst bara det går bra sen.

• MsTintin

Hej allihopa!

Vad spännande det är att få följa med på allas olika resor, jag hoppas att ni alla mår bra där ute!

Min mens startade i natt, så ringde in till kliniken på morgonen och ska nu äntligen få köra igång! Det känns spännande, hoppfullt och skitläskigt Tungan ute Börjar med Gonal-F imorgon och har första ultraljudet inbokat nästa måndag!

Hur har ni andra tänkt kring kvällsplaner under dessa dagar med sprutor? Jag har en större tillställning bokad på fredag samt middag med kompisar på lördag och känner mig lite kluven hur jag ska göra... Det borde väl inte vara några konstigheter att ta med sig sprutan till dessa tillställningar och smita iväg vid tid för spruta, eller vad tror ni? Det är första gången jag tar sprutor på mig själv, så jag är lite nervös hehe!

• Soff
    RH93 skrev 2022-02-14 11:23:56 följande:

På torsdag får vi göra äggplock Gråter. Det fanns 6-7st idag som såg bra ut. Så tacksam och längtar. Min rädsla har typ försvunnit, känns som man kan klara av vad som helst bara det går bra sen.

Åh jaaa!! <3 Va spännande!! <3 
  • Soff

Inatt startade mensen, så imorn ska jag få starta med sprutorna!! :) första ultraljudet är inbokat på min födelsedag :) tisdag nästa vecka! 

• Carina82
    Soff skrev 2022-02-15 11:52:40 följande:

Inatt startade mensen, så imorn ska jag få starta med sprutorna!! :) första ultraljudet är inbokat på min födelsedag :) tisdag nästa vecka! 

Iii så pepp för din skull! ska bli spännande att följa din resa, jag hoppas på att få börja nästa vecka :) 
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet