Soff skrev 2022-02-19 16:31:17 följande:
I min "plan" står det 1 Fyremadel 0.25 om dagen, i 3 dagar, men kan ju bli längre kanske. Ja det var verkligen tur att jag upptäckte detta idag, har hämtat sprutan nu, så då har jag en för imorn, och en på Måndag iallafall. Jag tänkte jag ringer dom på Måndag det första jag gör så får dom lägga in ett nytt recept då så jag har på tisdag också.. och eventuellt fler.. Såg att Fyremadel fanns på lager nära mig (som inte hade öppet idag) så då kan jag ju hämta resten där på Måndag.
Jo visst kan det bli fel. Känner bara att jag blir lite trött på detta, då det inte är direkt första gången.. dom har gett fel information till oss om x antal saker, och jag fick tidigare påminna om Ovitrelle-receptet som dom hade glömt att lägga in, och nu får jag ringa dom om detta... i en sån här viktig process så blir man otroligt stressad av detta. Har dom missat något mer liksom!? Jag förväntade mig ju att dom hade gett mig recept på så mycket jag skulle ha för hela behandlingen, så förstod ju inte att jag hade fått för få. Jag tänkte att 2 förpackningar skulle räcka för de dagar de räknat ut för mig. Men men.. nu har jag iallafall löst det för de närmsta dagarna, så får de fixa nytt på Måndag. Puh!...... Fick smärre panik imorse.
Tack <3
Men din stackare, alltså det räcker att gå igenom denna enormt påfrestande behandling, att de dessutom ska missa grejer är inte alls okej...
Har du gjort fler behandlingar eller är det er första med äp?
Skönt att du kommer klara dig med sprutorna tills på måndag.
Jag har sammanlagt gjort 3 äp och stressen och allt som blir är inte kul och ska man dessutom måste vara osäker på om kliniken gör rätt med recept och dessutom ge fel information... Jag hade blivit helt galen!
Hoppas de skärper till sig, vissa misstag kan ju vara okej, men regelbundet och flera saker är inte okej i denna situation.
Är du på sprutdag 4 idag? När har du eventuellt planerat äp?
Läser bara tråden ibland då jag inte riktigt hör hit