• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Soff
    apan95 skrev 2022-02-21 19:38:26 följande:

ni kanske inte alls minns mig med måste ämdå säga att guuuuud va spännande med er som ruvar och er som snart ska ruva! Kul att ni har någon att följa som är i samma fas, det underlättar så mycket tyckte jag! 
    va inte alls längesen jag själv var en ruvare så minns verkligen alla känslor ni skriver om och även sprutorna. 
    följer er alla fortfarande och är inne och läser dagligen! 

håller tummarna SÅ mycket för er alla ? kram!

Jag minns dig mycket väl <3 Hur går det för dig apan!? Har tänkt på dig ibland!! 

Jag ska på första ultraljud imorn för att se hur det artar sig med äggen, men det kanske du läste : ) <3 mycket spännande! 

Kramar! 

• Carina82
    Carina82 skrev 2022-02-21 21:28:59 följande:
    Hej! Oj vad skönt att få börja med utredning, fyra år är verkligen lång tid <3 För mig och min kille började det med ett läkarbesök där läkaren berättade om processen, vi tog med oss hälsoblanketterna (jag skulle tipsa er om att ringa er klinik och fråga om det går att boka en tid redan nu, är ju lite väntan på sånt där). Sen fick min kille lämna spermatest (var lite svårt att få tid) och jag tog ett blodprov + var själv hos kliniken två gånger; ett besök runt ägglossning och ett besök för att göra en spolning av äggledarna. Hmm ja det var väldet, utredningen avslutades med att vi träffade en läkare som sa att han skulle skicka en remiss till reproduktionsmedicin i Huddinge :) 
    Oj vet inte vad som hände med färgen på den här texten haha! 
  • Carina82
    apan95 skrev 2022-02-21 19:38:26 följande:

ni kanske inte alls minns mig med måste ämdå säga att guuuuud va spännande med er som ruvar och er som snart ska ruva! Kul att ni har någon att följa som är i samma fas, det underlättar så mycket tyckte jag! 
    va inte alls längesen jag själv var en ruvare så minns verkligen alla känslor ni skriver om och även sprutorna. 
    följer er alla fortfarande och är inne och läser dagligen! 

håller tummarna SÅ mycket för er alla ? kram!

Klart jag minns dig <3 Hur går det med allt? :) 
  • apan95
    Soff skrev 2022-02-21 21:40:40 följande:

Jag minns dig mycket väl <3 Hur går det för dig apan!? Har tänkt på dig ibland!! 

Jag ska på första ultraljud imorn för att se hur det artar sig med äggen, men det kanske du läste : ) <3 mycket spännande! 

Kramar! 

Carina82 skrev 2022-02-21 22:07:38 följande:

Fina ni <3 
    det går bra, är inne i v 24 nu med vår lilla flicka som är beräknad 18 juni! känns helt overkligt fortfarande. men hon är där inne och jag känner hennes sparkar. Så underbart <3
    vi lyckades ju på vår andra FET, och jag misstänkte verkligen ingenting innan jag plussade. så bli inte besvikna om de inte fäster första gången, och inte heller om ni inte känner massa symtom för de är så otroligt olika! 

är självklart mycket oro fortfarande, och har delvis svårt att se att vi ska ta oss enda i mål men jag inser också att man måste våga tro. så sjukt att jag för bara 5 månader sedan fortfarande var på kliniken till o från för undersökningar & insättningar och nu står man här med en kula som inte går att dölja längre. 
    längtar så otroligt tills ni får uppleva detta för det ÄR något speciellt när man har kämpat så mycket som vi har gjort. jag är så tacksam att vi kämpade på och för all hjälp&pepp vi fick från vår klinik. Hoppas ni trivs där ni går också, det är SÅ viktigt. 

kommer fortsätta följa er här och ser sååååå framemot att få se er lyckas så småningom. det är ni så värda <3 kram!!

• RH93
    apan95 skrev 2022-02-22 08:00:25 följande:

Fina ni <3 
    det går bra, är inne i v 24 nu med vår lilla flicka som är beräknad 18 juni! känns helt overkligt fortfarande. men hon är där inne och jag känner hennes sparkar. Så underbart <3
    vi lyckades ju på vår andra FET, och jag misstänkte verkligen ingenting innan jag plussade. så bli inte besvikna om de inte fäster första gången, och inte heller om ni inte känner massa symtom för de är så otroligt olika! 

är självklart mycket oro fortfarande, och har delvis svårt att se att vi ska ta oss enda i mål men jag inser också att man måste våga tro. så sjukt att jag för bara 5 månader sedan fortfarande var på kliniken till o från för undersökningar & insättningar och nu står man här med en kula som inte går att dölja längre. 
    längtar så otroligt tills ni får uppleva detta för det ÄR något speciellt när man har kämpat så mycket som vi har gjort. jag är så tacksam att vi kämpade på och för all hjälp&pepp vi fick från vår klinik. Hoppas ni trivs där ni går också, det är SÅ viktigt. 

kommer fortsätta följa er här och ser sååååå framemot att få se er lyckas så småningom. det är ni så värda <3 kram!!

Så himla kul att höra att du och bebis mår bra <3 solskenshistorier behöver man få höra när det ibland känns lite hopplöst och va fint att du fortfarande läser här och stöttar och hoppas för oss andra. Jag blir bara glad av att höra att det går fint för alla er som varit med här. Stor kram till dig <3
  • Tildasafira
    RH93 skrev 2022-02-20 08:46:11 följande:

Tildasafira: åh va kul <3 hur känner du dig hittills? :) jag har precis börjat med lutinus så får väl se om man börjar få massa symtom av det. Hoppas det är vår tur nu <3

<3 
    oj, idag är jag illamående men kan lika gärna bara av lutinus som för övrigt är sååå jobbigt xD. annars Har jag bara känt mig allmänt varm och haft svårt att sova, men som sagt, svårt att veta vad som är vad? är på rd6 idag, hur går allt för dig? Känner du av något än? Hoppas så för båda nu <3
  • RH93
    Tildasafira skrev 2022-02-22 14:01:05 följande:
    <3 
    oj, idag är jag illamående men kan lika gärna bara av lutinus som för övrigt är sååå jobbigt xD. annars Har jag bara känt mig allmänt varm och haft svårt att sova, men som sagt, svårt att veta vad som är vad? är på rd6 idag, hur går allt för dig? Känner du av något än? Hoppas så för båda nu <3
    Ja verkligen svårt att veta haha. Jag känner mig extremt trött, men det kan ju också vara utmattning från jobb och brist på solljus. Är på rd3 idag och kände för första gången något i magen, blev som en kortare kramp typ. Men logiskt vet jag ju att jag inte bör känna något av en graviditet såhär tidigt så lägger ingen större vikt vid det. Håller med om att lutinus är jobbigt, känns mest besvärligt att behöva ha koll på det och hålla på när man är på jobbet.
  • Soff
    apan95 skrev 2022-02-22 08:00:25 följande:

Fina ni <3 

Så glad att läsa detta <3 Va underbart att du äntligen lyckades och har kommit så långt nu på din resa <3 Kramar! 
  • Soff

Igår var jag på första ultraljudet och allt såg bra ut <3 Ska på andra (och sista) ultraljudet på Fredag! Hon trodde att det blir äggplock på Måndag eller Tisdag!! Är så spänd på detta nu! <3 

• apan95

Funkar inte alls att citera nu av någon anledning.. 
    men glad att kunna ge lite hopp till dig RH93! man behöver lite solskenshistorier under resans gång! <3

och gud va spännande för dig Soff med äggplock!! minns de så tydligt och tyckte att det ändå va en helt okej upplevelse och nu i efterhand när man vet vad de leder till så är det ju sjukt motiverande!! 
    stor lycka till <3

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet