• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Carina82
    Soff skrev 2022-03-08 21:09:29 följande:

Näe men precis, så sant <3 Ja fruktansvärt långt fram!!! >< Känns verkligen som en evighet!! Åh det finns inget jag önskar så mycket som att det kan få bli positiva besked den dagen!
    Åh va spännande!! <3 Hoppas du inte hade så ont, och att jag håller tummarna nu att det blir massa fina ägg <3 Ja du, det där är så svårt! xD Det är ju typ omöjligt att inte tänka på det, men jag har virkat massor av olika saker för att hålla händerna sysselsatta med något projekt, haha. 

Det blev 16 ägg varav 11 befruktades omg! Känns såklart jättebra, men pga stora antalet ägg blir det totalfrys och återföring först om 1,5 månad. Så nu är jag nervös över om några kommer klara nedfrysning, hoppas hoppas! Mår iaf helt ok men var lite jobbigt igår; inte under själva ingreppet (kände typ inget) utan efter. Låg hela dagen i soffan när jag kom hem, och tittade på Downton Abbey haha :) 

Virka bra ett bra tips! Generellt är det nog bra med pyssel och sånt, för att hålla händer och hjärna sysselsatt :) 
  • RH93
    Carina82 skrev 2022-03-09 15:47:01 följande:
    Det blev 16 ägg varav 11 befruktades omg! Känns såklart jättebra, men pga stora antalet ägg blir det totalfrys och återföring först om 1,5 månad. Så nu är jag nervös över om några kommer klara nedfrysning, hoppas hoppas! Mår iaf helt ok men var lite jobbigt igår; inte under själva ingreppet (kände typ inget) utan efter. Låg hela dagen i soffan när jag kom hem, och tittade på Downton Abbey haha :) 

Virka bra ett bra tips! Generellt är det nog bra med pyssel och sånt, för att hålla händer och hjärna sysselsatt :) 
    Wow vilket resultat Carina! Bra att de låter din kropp vila lite mellan när det blev så många, även om det såklart gör att väntan blir längre. Vi hejar på dina små flingor. Kram <3
  • Soff

Men åh, det låter ju superbra! <3 Håller verkligen tummarna!! <3 

Skönt att det inte gjorde ont under ingreppet. Var samma för mig, gjorde bara ont efteråt en del. Skönt att ligga på soffan iallafall och kolla på Downton Abbey hehe :D 
    Ja det är kul och bra! Sen är det förstås olika hur man är som person men tycker typ det absolut bästa för att komma på andra tankar är att spela tv-spel : )

• MsTintin
    Soff skrev 2022-03-08 10:50:05 följande:

Fick precis ett brev hem nu där det stod att ingen av de 3 äggen klarar att frysförvaras. Känner mig väldigt nedslagen av detta, med tanke på att hon sa att det var så fin kvalitet på dom. Känner att hon inte hade behövt sagt något om det, för det gav mig bara falskt hopp. Jag blev ju nästan övertygad om att åtminstone något av äggen skulle klara det.

Även om jag vet att vissa här råkat ut för samma situation och fick plus på det ägg som blev återfört, så tappar man hopp för det ägg som jag har i mig nu. Känner mig utmattad. Och tanken på att åka och jobba får mig att börja gråta. Önskar att livet runtom kunde stanna upp tills jag fått ett plus. Orkar inte tänka på jobb och allt som har med den övriga vardagen att göra. 

Åh nej vad tråkigt att det inte blev några ägg till frysen!! Förstår att det måste kännas tufft! :( Hoppas du kunnat tillåta dig själv att vara ledsen över detta om du velat det, så att du inte känner att du behöver hålla inne på massa känslor!

Sen tror och hoppas jag starkt på att det var ett guldägg du fick tillbaka och att allt kommer att gå bra! 
  • Carina82
    Soff skrev 2022-03-09 16:39:10 följande:

Men åh, det låter ju superbra! <3 Håller verkligen tummarna!! <3 

Skönt att det inte gjorde ont under ingreppet. Var samma för mig, gjorde bara ont efteråt en del. Skönt att ligga på soffan iallafall och kolla på Downton Abbey hehe :D 
    Ja det är kul och bra! Sen är det förstås olika hur man är som person men tycker typ det absolut bästa för att komma på andra tankar är att spela tv-spel : )

Å tv-spel är bäst! Är tyvärr "mellan spel" så tillbringade delar av gårdagen (som inte gick åt till Downton Abbey) med att leta efter nåt att spela. Men är lite svårstartad så hittade aldrig nåt jag blev riktigt sugen på haha! 
  • Mirabilis89

Vilka strålande resultat! Och i situationen bra med totalfrys då. Det kommer säkert i slutändan för just dig vara bra att kroppen får vila 1,5 månad innan graviditet Skrattande För det kommer det blir!!
  • Soff
    MsTintin skrev 2022-03-09 21:33:04 följande:
    Åh nej vad tråkigt att det inte blev några ägg till frysen!! Förstår att det måste kännas tufft! :( Hoppas du kunnat tillåta dig själv att vara ledsen över detta om du velat det, så att du inte känner att du behöver hålla inne på massa känslor!

Sen tror och hoppas jag starkt på att det var ett guldägg du fick tillbaka och att allt kommer att gå bra! 

Ja det var nedslående :( blev så besviken när hon också sa att dom var så fina.. trodde verkligen att det skulle bli nåt till frysen iallafall. Men får lägga mitt hopp åt det lilla ägget som jag fått nu då, även om jag är rädd och försiktig med att hoppas efter allt.

Har knappt kunnat sova inatt för jag haft som mensvärk och blivit orolig över det...och så har jag blivit illamående. Det kan ju både betyda något bra och dåligt så är lite jobbigt. Man kan ju få så av progesteronet också. Är verkligen på helspänn!

Tack för dina ord <3 

Carina82 skrev 2022-03-09 21:36:11 följande:
    Å tv-spel är bäst! Är tyvärr "mellan spel" så tillbringade delar av gårdagen (som inte gick åt till Downton Abbey) med att leta efter nåt att spela. Men är lite svårstartad så hittade aldrig nåt jag blev riktigt sugen på haha! 

Eller hur?!! Haha ah okey! Vad brukar du spela på för konsol? Jag spelar just nu Animal crossing på Nintendo switch :) 
  • MsTintin
    Soff skrev 2022-03-10 08:04:10 följande:

Ja det var nedslående :( blev så besviken när hon också sa att dom var så fina.. trodde verkligen att det skulle bli nåt till frysen iallafall. Men får lägga mitt hopp åt det lilla ägget som jag fått nu då, även om jag är rädd och försiktig med att hoppas efter allt.

Har knappt kunnat sova inatt för jag haft som mensvärk och blivit orolig över det...och så har jag blivit illamående. Det kan ju både betyda något bra och dåligt så är lite jobbigt. Man kan ju få så av progesteronet också. Är verkligen på helspänn!

Tack för dina ord <3 

Carina82 skrev 2022-03-09 21:36:11 följande:

Eller hur?!! Haha ah okey! Vad brukar du spela på för konsol? Jag spelar just nu Animal crossing på Nintendo switch :) 
    Jag förstår besvikelsen, jobbigt när man (även omedvetet) hunnit bli lite hoppfull efter positiva ord :(

Jag har idag upplevt mensvärk och liiite illamående, mådde lite illa igår också. Vågar inte tro alls på att det är något, men klart man börjar hoppas lite! Det är en såå jobbig och långsam tid nu, blir galen!

Jag spelar och Nintendo Switch som distraktion nu, för mig är det Spirit farer som gäller! Lite konstigt kanske att spela ett spel om döden när man bara hoppas på livet, men det är väldigt vackert och trevligt! 
  • Soff
    MsTintin skrev 2022-03-10 12:27:54 följande:
    Jag förstår besvikelsen, jobbigt när man (även omedvetet) hunnit bli lite hoppfull efter positiva ord :(

Jag har idag upplevt mensvärk och liiite illamående, mådde lite illa igår också. Vågar inte tro alls på att det är något, men klart man börjar hoppas lite! Det är en såå jobbig och långsam tid nu, blir galen!

Jag spelar och Nintendo Switch som distraktion nu, för mig är det Spirit farer som gäller! Lite konstigt kanske att spela ett spel om döden när man bara hoppas på livet, men det är väldigt vackert och trevligt! 

Verkligen :( 

Du också alltså!? Näe man vågar ju inte det >< men självklart kan man ju inte låta bli att hoppas samtidigt. Varje toabesök är en ångest nu tycker jag för är så orolig att mensen ska visa sig... Har inte ens någon aning om när vanliga bim är nu!? Allt blir ju lite konstigt nu :P EXTREMT långsam... >< 

Kul att du också spelar! :) Kollade en trailer av det spelet, så verkligen fint ut!

• Lilleplutt2022

Soff jag är så ledsen för din skull och jag känner verkligen igen känslan, gick igenom exakt samma sak för några veckor sen på vårt 3 ivf försök. Fick ut 20 ägg , 16 blev befruktade 1 sattes in dag 2 och så väntade vi svar hur många som överlevde till dag 5 av det 14 vi hade kvar. Sååå fruktansvärt besviken när jag fick veta att endast 1 överlevde till frysen. Gråter
    Förhoppningen är att detta ägg sätts in på lördag, ska på ul imorgon för att se så att jag har utvecklat en gulkropp.
    Soff jag håller alla tummar och tår att du just nu ruvar på guldägg! Hjärta

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet