Melsson skrev 2022-12-21 07:49:50 följande:
@Vickan31 Ja, jag trodde nog faktiskt inte att man skulle vara sist....Nu ångrar man lite också att man inte började försöka tidigare, men hade nog aldrig trott det skulle vara såhär svårt med babymaking:P
Jag brukar alltid ha en 28 eller 29 dagars cykel, slutade med progestoron i måndagskväll (CD26) så den borde komma som vanligt nu...Har mina vanliga nattsvettningar som jag alltid får precis innan mens, lite finnar osv, molvärken börjar komma med tyvärr! Är skönt att IVF finns, även om jag verkligen hoppas att vi kan få till det den vanliga vägen!
Har du börjat testa för ÄL än???
Nä det känns som sagt lite overkligt, att man känner att man typ är sist kvar, men i slutändan kommer det inte att spela någon roll för när vi väl får våra efterlängtade barn kommer vi att tycka att det var precis rätt tajming för annars hade det inte blivit just dem

Men visst, jag kan minnas med lite avund hur det var inför allra första försöket, hur otroligt naiv och hoppfull jag var som trodde att "i år (2020) kommer jag att bli mamma" och här står jag snart tre år senare utan att vara ett dugg närmare. Å andra sidan kan jag i just mitt fall tänka att det fanns en mening med det, att det var en himla tur att jag inte fick barn då med mitt ex, men att behöva försöka i flera år och att mensen ändå kommer månad efter månad, det önskar jag inte ens min värsta fiende.
Så himla tråkigt att höra, och jag håller verkligen med om att det är superbra att det finns så mycket hjälp att få, som t.ex. IVF, men självklart hoppas vi ju att ni ska plussa så snart som möjligt.
Ja jag tog första ÄL-testet igår, började få fertilt sekret idag, och om min mens är så regelbunden som den oftast är så borde ÄL vara antingen julafton eller juldagen