• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Melsson

Gick in och kikade i den tråden nu Malin, guud vad segt. Men på ett sätt skönt att mensen kom nu? Då är det bara att ta nya tag och hoppas på denna ÄL...Även om mensen alltid är jobbig när den dyker upp.. 

Jag är lite i samma båt som dig, blöder idag igen på CD19 så förstår ingenting haha.. Vill nästan också bara att denna cykel ska vara över...SUCK...Är så segt när kroppen ska börja krångla?!!

• MalinJ
    Melsson skrev 2023-01-09 07:24:37 följande:

Gick in och kikade i den tråden nu Malin, guud vad segt. Men på ett sätt skönt att mensen kom nu? Då är det bara att ta nya tag och hoppas på denna ÄL...Även om mensen alltid är jobbig när den dyker upp.. 

Jag är lite i samma båt som dig, blöder idag igen på CD19 så förstår ingenting haha.. Vill nästan också bara att denna cykel ska vara över...SUCK...Är så segt när kroppen ska börja krångla?!!

Vad söt du är, men ja det är inte kul när den kommer ur sin fas för jag kan inte min kropp nu, jag verkar inte kunna gå på min vanliga menscykel nu och det känns så konstigt.

Men jag hoppas att den blir som den var innan allt ledsamt Som hänt. Vi får se :)

Men jasså, när brukar du få mens?

Ja jag vågar inte säga något för jag kan inte ens tracka min egna just nu 🙈

• Melsson
    MalinJ skrev 2023-01-09 11:13:30 följande:

Vad söt du är, men ja det är inte kul när den kommer ur sin fas för jag kan inte min kropp nu, jag verkar inte kunna gå på min vanliga menscykel nu och det känns så konstigt.

Men jag hoppas att den blir som den var innan allt ledsamt Som hänt. Vi får se :)

Men jasså, när brukar du få mens?

Ja jag vågar inte säga något för jag kan inte ens tracka min egna just nu 🙈

Nej det är ju jäkla skit alltså...Har läst någonstans att det är oftast en cykel/år man inte ägglossar, tänker kanske kan vara något sånt som gör att kroppen ballar ur? 

Jag brukar få mens CD29 annars så är 10 dagar för tidigt haha. Men hade lite problem med massa mellanblödningar i somras...så tror det kan vara någon obalans eller något i kroppen igen... 

en fråga till er som tempar mkt : Jag har ju börjat tempa nu..Dock vaknar jag ibland på natten och vaknar ofta kanske en halvtimme innan klockan ringer på morgonen....Måste man ta tempen direkt man vaknar? Tänker jag ibland kanske råkar ta temp kl 03 av misstag ibland då haha. Eller räcker det med när klockan ringer 06?
  • MalinJ
    Melsson skrev 2023-01-09 12:41:20 följande:
    Nej det är ju jäkla skit alltså...Har läst någonstans att det är oftast en cykel/år man inte ägglossar, tänker kanske kan vara något sånt som gör att kroppen ballar ur? 

Jag brukar få mens CD29 annars så är 10 dagar för tidigt haha. Men hade lite problem med massa mellanblödningar i somras...så tror det kan vara någon obalans eller något i kroppen igen... 

en fråga till er som tempar mkt : Jag har ju börjat tempa nu..Dock vaknar jag ibland på natten och vaknar ofta kanske en halvtimme innan klockan ringer på morgonen....Måste man ta tempen direkt man vaknar? Tänker jag ibland kanske råkar ta temp kl 03 av misstag ibland då haha. Eller räcker det med när klockan ringer 06?

Ja så kanske det är? Bra fråga. 
    Jag brukar inte ens ha mellanblödningar, aldrig haft. Detta var första gången om det var en sådan, känns inte som det eftersom det kom med uvin och sen slut. Men vad vet man. 

Jag skulle precis gå in och skriva till dig, glömde svara dig ang din fråga om tempning förut 🤣 så detta blir ju bra :) 

Man ska tempa varje morgon samma tid och innan du går upp, direkt när du vaknat. Men skulle du vakna en timma innan lr efter så kan man dra av 0.1 lr lägga på 0.1 i temp beroende på om det är före lr efter.
    Finns också någon sida som räknar om temp efter tiden lr något. Aldrig provat den.

Sen tror jag det är typ 20-30min som gå att ta för att det inte ska påverka tiden (triangel istället för en ring) i sin graf då. 

Hoppas du fattar.
    Och det jag skulle svara dig var också att jag tycker du ska prova och tempa rakt av, visst man blir ledsen när det visar sig inte gå bra men samtidigt tycker jag det känns bättre och se ungefär sin temp i grafen och då sen också kunna jämföra. 

• Melsson

Kanske hörde samman med uvin då om du inte brukar ha det? Känns som en uvi kan ställa till det en hel del!! Brukar du få det ofta? 

Ahh är ju smart man kan dra av eller lägga på om man råkar vakna en timme tidigare men ligger och vrider på sig, ska läsa på om det, tack!!! Nu försöker jag tempa Direkt klockan ringer på morgonen så att det blir samma tid iaf! 

jag trodde ju att jag inte hade haft någon ÄL eller att jag missat den, men visst ser det ut på grafen nedan (även om det är extremt få mätningar hehe) som jag ev kan ha haft det? 

• MalinJ
    Melsson skrev 2023-01-10 07:44:51 följande:

Kanske hörde samman med uvin då om du inte brukar ha det? Känns som en uvi kan ställa till det en hel del!! Brukar du få det ofta? 

Ahh är ju smart man kan dra av eller lägga på om man råkar vakna en timme tidigare men ligger och vrider på sig, ska läsa på om det, tack!!! Nu försöker jag tempa Direkt klockan ringer på morgonen så att det blir samma tid iaf! 

jag trodde ju att jag inte hade haft någon ÄL eller att jag missat den, men visst ser det ut på grafen nedan (även om det är extremt få mätningar hehe) som jag ev kan ha haft det? 

Ja jag tycker det ser ut som tur du haft äl, tydligen dipp där och som sedan gått upp rejält. Riktigt fint.

Nu får vi hålla tummarna för att det går bra.
    Nästa dipp är när ägget fäster 😉
  • Melsson

Jaa hoppas jag hade ÄL iaf, dock så känns det ju aldrig bra med mellanblödningar, tredje dagen av det nu...

Då får jag hålla tummarna för en till dipp då hehe!! 

Snart slut på mens för din del iaf? Skönt :D 

Undrar hur det går för Vickan <3

• Melsson

Jag har btw roat mig på jobbet med att sitta och läsa i extremt många trådar här på FL och blev sugen att testa lite bisolvon nästa cykel haha :P 

• MalinJ
    Melsson skrev 2023-01-10 13:08:43 följande:

Jag har btw roat mig på jobbet med att sitta och läsa i extremt många trådar här på FL och blev sugen att testa lite bisolvon nästa cykel haha :P 

Ja det är konstigt, visst en liten blödning kan ske vid fästningen men det brukar vara 1-2 dagar som mest har jag läst. Konstigt. Jag håller tummarna 😃

Bisolon, läst om det men inte direkt vad man gör lr vart dom köpt det. Haha
    Låter spännande, känns som jag är öppen för förslag också. Nu är min cykel fuckt up iaf så skadar inte 🤣
  • Vickan31

Vad tråkigt att din mens också kommit Malin, men kanske skönt på ett sätt att veta än att gå och vänta när det var så konstigt med uvi, blödning osv. Hur mår du nu? <3 Jag hade mensvärk tre dagar den här gången så jag var ju hyfsat nöjd, eller inte xD Min mens kom i lördags 7/1, alltså som en klocka, precis på utsatt dag. 

MalinJ skrev 2023-01-09 07:23:11 följande:

Yeey, aldrig varit så glad men nu är mensen här och med den den hemska mensvärken som jag bara brukar ha första dagen tack och lov. Men så skönt!
    Vaknade dock helt svettig delux i morse, täcket var till och med vått, hahaha.. Och 0.1 förhöjd temp. 

Nu kan man börja om och hoppas att det kanske kan bli bättre inför nästa. 

Hur går det för er tjejer då? 

Slänger in min graf, blir väl sista gången nu fram tills om ca 2v.

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet