Melsson skrev 2023-01-09 12:41:20 följande:
Nej det är ju jäkla skit alltså...Har läst någonstans att det är oftast en cykel/år man inte ägglossar, tänker kanske kan vara något sånt som gör att kroppen ballar ur?
Jag brukar få mens CD29 annars så är 10 dagar för tidigt haha. Men hade lite problem med massa mellanblödningar i somras...så tror det kan vara någon obalans eller något i kroppen igen...
en fråga till er som tempar mkt : Jag har ju börjat tempa nu..Dock vaknar jag ibland på natten och vaknar ofta kanske en halvtimme innan klockan ringer på morgonen....Måste man ta tempen direkt man vaknar? Tänker jag ibland kanske råkar ta temp kl 03 av misstag ibland då haha. Eller räcker det med när klockan ringer 06?
Ja så kanske det är? Bra fråga.
Jag brukar inte ens ha mellanblödningar, aldrig haft. Detta var första gången om det var en sådan, känns inte som det eftersom det kom med uvin och sen slut. Men vad vet man.
Jag skulle precis gå in och skriva till dig, glömde svara dig ang din fråga om tempning förut 🤣 så detta blir ju bra :)
Man ska tempa varje morgon samma tid och innan du går upp, direkt när du vaknat. Men skulle du vakna en timma innan lr efter så kan man dra av 0.1 lr lägga på 0.1 i temp beroende på om det är före lr efter.
Finns också någon sida som räknar om temp efter tiden lr något. Aldrig provat den.
Sen tror jag det är typ 20-30min som gå att ta för att det inte ska påverka tiden (triangel istället för en ring) i sin graf då.
Hoppas du fattar.
Och det jag skulle svara dig var också att jag tycker du ska prova och tempa rakt av, visst man blir ledsen när det visar sig inte gå bra men samtidigt tycker jag det känns bättre och se ungefär sin temp i grafen och då sen också kunna jämföra.