Mathilda88 skrev 2023-05-12 21:02:39 följande:
Svarade dig i andra tråden, men återigen så glad att höra ifrån dig igen och hur det gått för dig!

Mathilda88:

MalinJ skrev 2023-05-14 07:28:44 följande:
Åååh men herregud vad glad jag blir och läsa detta Vickan, hoppas det går bra nu och vad spännande och få följa dig nu 😃 väntar med spänning på nästa uppdatering 😍
MalinJ: Tack snälla, så fint!

Vad skönt att tempen stiger och att ÄL har varit, men jobbigt med molvärken! Hoppas att det är ett bra tecken att det varit en bra ägglossning 🥰 Tycker absolut att du ska kontakta dem och vara på dem, du har ju fått vänta alldeles för länge nu!
Myran1234 skrev 2023-05-14 16:22:36 följande:
Hej alla kämpande tjejer!
Jag har lite på avstånd följt den här tråden men inte skrivit. Hoppas det är okej att jag kikar in här och lämnar ett litet avtryck nu 🥰
Vickan31, vår bakgrund är verkligen så lika. Försökte också med exet i nästan två år, gick inte pga manlig infertilitet och nu försöker jag med min nya sambo. Vi har snart försökt ett år men det vill sig inte. Alla test visar normalt så läkarna kan inte förklara vad som gör att det är svårt, förutom min ålder då.
Har läst att ni gjort en IVF nyss, håller tummarna att det går vägen för er nu! ❤️ Det verkar ha gått så snabbt med hela processen! Gjorde ni privat eller landstingsfinansierat? I min region ska man ha varit ett par i 2 år och jag och min sambo har varit tillsammans bara i 15 månader, så det blir nog privat för oss tyvärr eftersom vi inte vill vänta längre nu :(
Myran1234: Hej och varmt välkommen till vår lilla grupp! Vad fint att du hittat hit och jag tror och hoppas att du kommer att få samma underbara stöd som jag har fått av det här gänget som verkligen förstår och kan relatera till hur det är att vara ofrivilligt barnlös 🥰 Vad häftigt att vi ändå har en så pass liknande resa du och jag! Man önskar såklart inte att någon annan ska behöva kämpa lika länge som man själv har gjort, men när det ändå är så då är det ju fint att hitta varandra för att kunna ventilera och stötta

Det låter som att du och din nya sambo har gjort en fertilitetsutredning då? Det är ju på ett sätt skönt att allting såg bra ut, men samtidigt frustrerande då att plusset inte kommer. Har någon av er barn sedan tidigare? Tack snälla för din omtanke, det känns spännande att se vad som kommer att hända nu! Vi gör detta landstingsfinansierat och hade en väldigt bra läkare som kämpade för oss och att det ändå gick relativt snabbt att få komma igång med IVF. Jag tycker ju att din läkare borde kunna tänka att du har ju inte varit barnlös i 15 månader, du har faktiskt försökt i flera flera år även om det är med olika partners. Förstår verkligen att ni inte vill vänta längre, men om du har orken kanske du kan kolla om det inte finns något de kan göra för att korta väntetiden med tanke på att du försökte så länge med ditt ex också. Håller tummarna för dig och ser fram emot att få hänga här i gruppen tillsammans med dig 💕