Teriz skrev 2023-04-23 08:50:45 följande:
@Vickan31 Vilken spännande månad du haft, förstår din frånvaro med så mycket på gång. Dessutom nu när våren kommit känner jag oxå att jag är mer upptagen hela tiden. Vilket känns skönt så slipper man han tid och tänka på allt! Alltså så spännande med ivf, fatta att innan semestern kommer du troligtvis bli gravid!! När ska ni flytta? Vilken dröm med hus!
Jag mår faktiskt väldigt bra. Går in i v 9 imorgon. Är konstant trött och har ömma bröst. Det är det som jag märker av mest. Är inte illamående men på morgonen när jag vaknar känner jag mig svag och behöver äta ganska snabbt. Försöker släppa all oro och tankar denna gången och bara bara glad. Oavsett hur det utvecklar sig så vill jag försöka leva i nuet. Ser fram emot min nästa undersökning vilket är om 2 veckor! Oj va nervöst det ska bli.
Jag har fått mig ett tecken till mig? det är så fint! Vi har ett namn vi gillat väldigt länge.. och när jag fick min kub bokad i slutet på maj så råkar det namnet ha namnsdag!!!
Teriz: Tack, det har varit lite mycket men så är det ju ibland i livet. Håller med dig om det där att man blir mer upptagen under vår och sommar faktiskt! Tusen tack, så fint sagt 🥰 Vi kommer att få flytta in senast sista augusti, men ska kolla lite om vi får flytta in tidigare beroende på när säljarnas flytt blir av. Så härligt att höra att du mår bra, och redan vecka 9 ändå, underbart!

Det låter som att du verkligen försöker att inte oroa dig, så det är ju jättebra! Och efter nästa undersökning kanske du vågar lita på att det kommer att gå vägen ännu mer 💕 Spännande med både vul och kub nu i maj som sagt! Och så himla fint att det blev just på den dagen, det måste ju vara ett gott tecken!
MalinJ skrev 2023-04-23 17:55:26 följande:
Vickan, Gud vad roligt att ni får komma igång med ivf och håller med ovanstående. Kanske är du mer bebis till sommaren 😍
För min del fick jag ihop min graf efter en del trix, och den ser väl snarlik ut mina andra så blir nog inget denna gången heller.
Men kan bjuda på min graf iaf :) tror den kommer gå ner mer kmorgon. Och Förmodligen kommer väl mellanblödningarna snart igång också.
MalinJ: Tack snälla, det känns som rätt väg för oss eftersom jag aldrig blivit gravid naturligt med min nuvarande eller med mitt ex, efter alla år av försök. Så vi hoppas att IVF ska göra att drömmen till slut blir sann

Vad spännande med din graf, ägglossning på CD12 är ju inte helt tokigt tidigt så jag tror absolut att det finns en chans den här månaden för dig! Hoppas att du slipper mellanblödningarna och att de kontaktar er snarast om utredningen! Ni har ju fått vänta så himla länge nu! Hur såg tempen ut idag?
Melsson skrev 2023-04-24 07:40:38 följande:
@Vickan men WOW grattis, känns så konstigt att säga grattis till IVF men i vår bubbla så känns det ju som en vinst :D Enda gången på senaste som du längtar till mens nu då? :) Åhhh så spännande det kommer bli att följa denna resa!! Skönt att du redan genomgått en IVF innan så att du vet vad som väntar! Fick du bra förtroende för läkaren du träffade??
Och du, grattis till husköp, snacka om att allt faller på plats för er nu! Nu är bebis inom räckhåll!!!
För mig så slapp jag faktiskt mellanblödningar förra månaden, det var riktigt skönt. Tror faktiskt kroppen har varit i obalans efter mina letrozol/ovitrelle behandlingar...Ska bli spännande att se hur det blir denna månad, hade ÄL igår hehe. Men har som du struntat i test osv även denna månad, men man känner ju igen mönstren i sin kropp såpass bra ändå :)
Melsson: Hihi jag tycker att det är jättefint att du säger grattis, för vi hoppas ju att IVF ska vara det som gör skillnaden för mig och min sambo 🥰 Tack för alla fina ord och din pepp, den smittar verkligen av sig och jag blir så glad varje gång du skriver ska du veta!

Haha ja helt sjuk känsla att för första gången typ längta efter mensen 😅 Och nu är den här! Ska skriva ett separat inlägg om det strax. Ja läkaren och övrig personal vi träffat hittills känns sååå himla fina och varma, vi har verkligen fått ett fantastiskt bemötande hittills både där på plats och över telefon! Så jag är väldigt tacksam för det

Ja nu är det mycket i skallen med både IVF och husköp, men det känns också hoppfullt och som att framtiden förhoppningsvis kan bli ljus. Så skönt att du slapp mellanblödningar, det känns ju ändå som ett bra tecken på att kroppen kanske är lite mer i balans igen om man får gissa

Häftigt att du märkte att du hade ÄL i förrgår, då är det ju skönt att kunna strunta i tester och bara lyssna på kroppen. Tror du att ni fick till några försök som tajmade okej? Håller som vanligt tummarna sååå hårt! 💕 När blir din BIM då?