• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Parkblomman1

Hej igen❤️

jag skrev i gruppen för någon månad sedan gällande hcg som sjönk vid bim och att jag varit med om det tidigare men fick då missfall. Dagen efter fick jag ökning på det digitala.

Jag hade bokat ett tidigt ultraljud när jag var 7+0 men inget hjärta hittades och visade sig att det slutat växa 5+6 💔

Dagen efter var jag på en second opinion där läkaren hittade en till hinnsäck. Dvs en tvillinggraviditet. Men troligtvis hade den andra slutat växa långt innan den ?första?. Var tillbaka till läkaren igår och MA bekräftades och första tabletten för avbrytandet av graviditeten.

Idag tog jag tabletterna jag fick med mig hem. 

Jag hoppas att det är okej att jag hoppar in i tråden.

Kort om oss är att jag är 26 och mannen 32. Jag har velat ha barn i många år och vi har försökt i ett år nu. 
    Tidigt missfall i september med blödning två dagar efter bim. Blev gravid igen i november vilket var en chock då det inte hänt något på 9-10 mån innan dess.

Jag har sett att en del av er kör med IVF? Gör alla det eller är det några som inte gör det?

Trevlig kväll ❤️

• Mathilda88
    Vickan31 skrev 2023-12-15 15:47:09 följande:
    Ååh fina du, det gör så ont att se ett blankt test, och risken är såklart lite större när man testar tidigt eftersom vissa kan vara låghormonare eller att det av andra anledningar inte syns - utan att det för den skull behöver vara kört! Som du säger, hoppet lever än och jag håller alla tummar och tår för ett positivt besked på söndag! Hjärta
    Tack så mkt fina du 🙏❤️🙏. Ja jag är åter i min PUPO-bubbla och njuter. Lite ångest inför imorgon har börjat smyga på 😅. Så fokuserar på att njuta idag med.  ❤️
  • Mathilda88
    Parkblomman1 skrev 2023-12-15 20:19:51 följande:

Hej igen❤️

jag skrev i gruppen för någon månad sedan gällande hcg som sjönk vid bim och att jag varit med om det tidigare men fick då missfall. Dagen efter fick jag ökning på det digitala.

Jag hade bokat ett tidigt ultraljud när jag var 7+0 men inget hjärta hittades och visade sig att det slutat växa 5+6 💔

Dagen efter var jag på en second opinion där läkaren hittade en till hinnsäck. Dvs en tvillinggraviditet. Men troligtvis hade den andra slutat växa långt innan den ?första?. Var tillbaka till läkaren igår och MA bekräftades och första tabletten för avbrytandet av graviditeten.

Kort om oss är att jag är 26 och mannen 32. Jag har velat ha barn i många år och vi har försökt i ett år nu. 
    Tidigt missfall i september med blödning två dagar efter bim. Blev gravid igen i november vilket var en chock då det inte hänt något på 9-10 mån innan dess.

Jag har sett att en del av er kör med IVF? Gör alla det eller är det några som inte gör det?

Trevlig kväll ❤️

Välkommen tillbaka och beklagar sorgen ❤️❤️. Ja många här gör IVF då många försökt längre än ett år och då kan gå vidare med hjälp via IVF för att försöka lösa problematiken 🙏❤️
  • MalinJ

VICKAN

Tack så mycket!
    Vi är redo båda två och har börjat ha sex både med och utan kondom för och minska risken för en ny graviditet.

Visst för jag försöka nu eftersom både kropp och huvud mår bra men dom sa vänta helst till en mens. Men inget krav.

Vi har inte haft jätte mycket sex men lite. Men känns som man är tillbaka nu och är så redo.

Precis haft äl och den blev inte så sen som jag trodde den skulle bli ev, men däremot kände jag absolut ingenting, utan märktes på mitt sekret och testerna var inget wow heller men givetvis starkare och näst intill som kontrollsträcket. Men inte helt lika starkt.

Vi får se hur allt går, jag bara längtar tills en ny graviditet och hoppas den ska bli våran tur.

Så nu är det bara och vänta, borde vara på äl+3 imorgon och brukar få mens på 15, ett tag kvar dit.

MalinJ: Fina du, vilken otroligt tuff tid du har haft, nu måste turen få vända! 
    Hjärta Är väldigt glad att höra att du nu börjar känna dig taggad för nästa försök. Hur ser tempen ut och hur mår du nu? Tänker på dig Hjärta

• Mathilda88
    Både vanligt gravtest (CB och RFSU) och testa tidigt (CB) var negativa idag 😭😭 Hade ändå så himla fin magkänsla att det skulle gå med dom här två små fina ❤️
  • Melsson
    Mathilda88 skrev 2023-12-17 11:12:34 följande:
    Både vanligt gravtest (CB och RFSU) och testa tidigt (CB) var negativa idag 😭😭 Hade ändå så himla fin magkänsla att det skulle gå med dom här två små fina ❤️
    Åhh vad jag blir ledsen för er skull Mathilda, loggade in här idag för att förhoppningsvis få positiva nyheter från dig. Jag hade också en sån feeling att det var nu ni skulle lyckas ❤️😢 Stor kram till er ❤️ 
  • Vickan31
    Parkblomman1 skrev 2023-12-15 20:19:51 följande:

Hej igen❤️

Trevlig kväll ❤️

Parkblomman1: Vad fint att du känner att du vill tillbaka till den här härliga gruppen, även om vi såklart hade hoppats att du skulle få hänga i gravidgrupper istället och se drömmen uppfyllas med graviditeten du hade i november Hjärta Precis som Mathilda svarade så har många av oss i den här gruppen kommit till den punkten att vi gjort eller ska göra IVF. Hur ser det ut för er, har ni gjort någon utredning och funderar ni på IVF eller fortsätter ni själva eftersom ni blivit gravida två gånger? Hjärta
    MalinJ skrev 2023-12-16 14:10:04 följande:

VICKAN

Tack så mycket!
    Vi är redo båda två och har börjat ha sex både med och utan kondom för och minska risken för en ny graviditet.

Visst för jag försöka nu eftersom både kropp och huvud mår bra men dom sa vänta helst till en mens. Men inget krav.

Vi har inte haft jätte mycket sex men lite. Men känns som man är tillbaka nu och är så redo.7

Precis haft äl och den blev inte så sen som jag trodde den skulle bli ev, men däremot kände jag absolut ingenting, utan märktes på mitt sekret och testerna var inget wow heller men givetvis starkare och näst intill som kontrollsträcket. Men inte helt lika starkt.

Vi får se hur allt går, jag bara längtar tills en ny graviditet och hoppas den ska bli våran tur.

Så nu är det bara och vänta, borde vara på äl+3 imorgon och brukar få mens på 15, ett tag kvar dit.

MalinJ: Vad skönt att höra att det känns som att du är tillbaka på banan nu och att ni till och med börjat ha sex igen. Då närmar sig BIM mer och mer, och sedan en ny cykel med helt nya förutsättningar Hjärta Hoppas och tror att ni ska få bra hjälp nu framöver och att 2024 ska bli ett mycket mycket bättre år för er än vad 2023 var! Hjärta
    Mathilda88: Skriver även till dig i den här gruppen, men det är för att jag tänker på dig så mycket och hoppas att du får massor med kärlek och stöd efter det här oerhört tråkiga beskedet Hjärta Önskar verkligen att 2024 ska bli ditt år utan de nederlag, hinder, sorg och smärta som 2023 innehållit, utan jag önskar av hela mitt hjärta att 2024 ska vara året då du äntligen blir mamma Hjärta Hoppas att du får ta hand om dig ordentligt nu här i juldagarna och att du hittar kraft och styrka - för det vet vi att du har - till ett nytt försök nästa år. Skickar mina största kramar!

• Vickan31

Eftersom jag inte brukar vara så aktiv på Familjeliv under ledigheter så ville jag bara önska alla en god jul och ett gott nytt år! Hjärta För många här blev ju inte året som man hade önskat och det har varit många svåra stunder där jag ändå är glad att se all omtanke och stöd som finns i gruppen mellan kvinnor som aldrig träffats men som ändå delar liknande erfarenheter och samma dröm. Tack för allt ni gör, det betyder så mycket med den förståelsen och omtanken ni alla visar mig och varandra Hjärta Ta hand om er så hörs vi nästa år!

• Mathilda88
    Vickan31 skrev 2023-12-22 16:59:59 följande:
    Hjärta
    Mathilda88: Skriver även till dig i den här gruppen, men det är för att jag tänker på dig så mycket och hoppas att du får massor med kärlek och stöd efter det här oerhört tråkiga beskedet Hjärta Önskar verkligen att 2024 ska bli ditt år utan de nederlag, hinder, sorg och smärta som 2023 innehållit, utan jag önskar av hela mitt hjärta att 2024 ska vara året då du äntligen blir mamma Hjärta Hoppas att du får ta hand om dig ordentligt nu här i juldagarna och att du hittar kraft och styrka - för det vet vi att du har - till ett nytt försök nästa år. Skickar mina största kramar!

Tack så hemskt mycket finaste du ❤️ Snart är du mamma! Som tiden rullar på! Jag har väldigt små förhoppningar om att kunna få bli mamma i 2024, tar ju tid nu att komma igång med nytt ställe (så svårt att välja nu!! Ångest över att försöka hitta rätt. Sverige, Danmark??) men kanske lyckas så man kan få föda under 2025.. 
    God Jul och Gott Nytt År! ❤️❤️❤️ Stora bamsekramar!! 
  • MalinJ

Vickan Ja det känns toppen och jag trodde mensen kom tidigare på självaste julafton då jag fick en liten blödning och mensvärk men den försvann sen. Som mest lite rosa. Så åter igen får jag behålla dessa mellanblödningar/spottings innan mens. Suck!

Men inte långt kvar nu, på torsdag är bim. Så vill bara att mensen kommer så äl sen kan få komma! Är fruktansvärt sugen på att börja igen, kanske lite för ivrig men svårt och inte vara. Vi får se när den kommer 😃

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÄR PÅ DIG! Hoppas också mycket gott kommer hända 2024 ❤️

Här är min temp.. Jag har vanligtvis en 28a dagars cykel där äl brukar vara ganska exakt på 14 och sen mensen på äl+15. Så det är ju något längre nu men inte så konstigt efter missfall, X, skrapning och operation 🙈 

MalinJ: Vad skönt att höra att det känns som att du är tillbaka på banan nu och att ni till och med börjat ha sex igen. Då närmar sig BIM mer och mer, och sedan en ny cykel med helt nya förutsättningar Hjärta Hoppas och tror att ni ska få bra hjälp nu framöver och att 2024 ska bli ett mycket mycket bättre år för er än vad 2023 var! Hjärta

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet