• Anonym (D3BX)

Mår dåligt i värmen

Är det bara jag som mår skitdåligt i värmen? Jag mår illa, har ont i huvudet, orkar ingenting men inte fasen får jag sova heller. Jag kan inte äta.

Jag vet att det inte är mycket till tröst åt något håll, men säg att jag inte är ensam åtminstone.

• Svar på tråden Mår dåligt i värmen
  • Anonym (D3BX)
    Anonym (A) skrev 2021-07-16 02:02:23 följande:

Jag mår också dåligt i värmen. Jag hatar sommaren! Älskar hösten och vintern! Våren är sådär, då vet man att sommaren står runt hörnet vilket ger ganska mycket ångest iofs?

Jag älskar också hösten och vintern.
  • mari123

Jag bor i södra norrland......ja vi kan säga Sundsvall! och här är det ovanligt varmt också.......MEN liksom säkert drägligare än söderut. Jag klarar värme bättre numer när jag inte har ngn bil. Att sätta sig i en varm bil är så nära HE man kan komma. Jag cyklar överallt och fartvinden svalkar härligt! 

• Dethärärmittnamn
    Anonym (Syster) skrev 2021-07-15 23:27:27 följande:

Det är tufft! Så här var det inte för ett par år sen, det är de här varmare somrarna som varit hemska egentligen. Vi funderar på solceller, tror du att det kan stoppa en del värme? De är ju till för att ta upp solstrålar och borde ge viss skugga åt taket.

Ska dra ner för de sista tre fönstren också ;) Till vissa fönster har vi också mörkläggningsgardiner på insidan. Annars är de flesta gardinerna väldigt luftiga som vi har, borde väl vara mer i gobelängstil helst, tjockt som inte släpper igenom. Ska tänka över saken och se vad vi kan ordna där! Jag vet inte hur du menar om persiennerna är innanför eller utanför, men de är inte mellan fönstren (treglas) utan direkt innanför dessa liksom, fritt hängande.

Anledningen att vi inte har velat ha öppet nere nattetid är pga myggen, de hittar inte riktigt in på övervåningen. Men du tror det skulle hjälpa övervåningen om vi öppnade nere alltså? Jag har aldrig riktigt tänkt på luftflödet i ett hus annars, bara per våning. Uppe har vi öppet hela natten annars :)

Tack igen!

Varför skulle solceller hjälpa mot värme?!

Det är inte värmen som skapar elen direkt. Tänk ett varv till.
  • Anonym (Syster)
    Dethärärmittnamn skrev 2021-07-16 06:49:21 följande:
    Varför skulle solceller hjälpa mot värme?!

Det är inte värmen som skapar elen direkt. Tänk ett varv till.
    Behöver du vara otrevlig?? Läste du vad jag skrev ens?
  • kusbölehelvete

Då hunden hellre vill leka med sin kyldyna än ligga på den så har jag lånat den och har under lakanet när jag ska sova efter ett nattpass

Sambon har den på dagen då han sitter framför datorn och jobbar, sitter på den då.

Funkar bra ett par timmar, sen blir den varm

Så ett tips är att skaffa en kyldyna för hund/katt

• Anonym (Svettis)
    Anonym (D3BX) skrev 2021-07-16 03:44:19 följande:

Funkar det med bergsalt? Himalayasalt? Jag har inget havssalt.

Det bästa? Det värsta. Inte ens på natten få jag svalka. Gissa varför jag är vaken.

Det funkar utmärkt med helt vanligt koksalt och strösocker i vätskeersättning. Googla recept så hittar du.
  • Anonym (Svettis)

Myggfönster är en underbar uppfinning! (Såg att ngn inte öppnade på natten pga mygg.)

• Anonym (Magen)

Jag upplever att jag ofta får problem med magen när det är så här varm. Är det vanligt? Känner mig ganska stressad också.

• Egon den stora

Jag tappar helt aptiten, men tycker att det går bättre med riktigt stark mat. Annars blir det mycket bad. En pool i trädgården är guld värd.

Kör alltid en runda i bilen på kvällen också för att bli lite svalkad av AC.

• Dethärärmittnamn
    Anonym (Syster) skrev 2021-07-16 07:12:28 följande:

Behöver du vara otrevlig?? Läste du vad jag skrev ens?

Jag är inte otrevlig. Det väljer du att läsa. Jag är saklig.

Förklara istället hur solceller hjälper mot värme.
Svar på tråden Mår dåligt i värmen