• Anonym (D3BX)

Mår dåligt i värmen

Är det bara jag som mår skitdåligt i värmen? Jag mår illa, har ont i huvudet, orkar ingenting men inte fasen får jag sova heller. Jag kan inte äta.

Jag vet att det inte är mycket till tröst åt något håll, men säg att jag inte är ensam åtminstone.

• Svar på tråden Mår dåligt i värmen
  • Anonym (Shogun)

Jag åker också iväg med bilen ibland en sväng och drar på AC:n rejält.

Vissa mataffärer funkar också.

Att frysa är enklare. Då kan man stanna inomhus eller ta ett varmt bad. Men värme kan man inte gömma sig ifrån på samma sätt.

Jag kan åka ner till södra Europa och ligga i Medelhavet, dessutom är husen och golven av sten. Här uppe i Norden bygger vi ju hus för att behålla värme. Trä biter ju inte lika bra på det.

Usch. Det här är hemskt.

• Pinotage

Huvudvärk tyder på vätskebrist - drick mycket vatten helst med vätskeersättning.

• Anonym (Ulrika)

Fy, vad jobbigt för dig! Jag sitter också med nerdragna persienner och fläkten igång! Dock en lite större golvfläkt, så jag sitter i soffan som vanligt, och fläkten är ett par meter bort.
    Några tips för att få det svalare: 
    Ha så lite kläder som möjligt på dig, och spreja hela dig med blomsprutan. (eller blöt ner dig lite med en fuktig tvättlapp)
    Sitt med fötterna i ett svalt fotbad.
    Om du har möjlighet kan du hänga upp ett tunt blött tyg (typ sarong, gardin, klädesplagg) mellan fläkten och dig, så att luften går genom tyget. Att hänga ett blött tyg någon annanstans i närheten hjälper också lite.

• Anonym (Lisa)

Jag mår inte heller bra av värmen 

• Anonym (Kaffe)

Drick varma drycker. Det gör att din kropp kyler ned sig lite i ett par timmar. Och spring inte in och ut ur duschen hela tiden. Du gör bara av med din egna energi på det sättet och energiförbränning gör en varm.

• Anonym (Syster)
    Spucks skrev 2021-07-15 19:48:24 följande:
    Hur/var bor du att du får 30° inomhus? Hur varmt är det ute? Det är ju extremt med den temperaturen inomhus.
    Vi har också 30 grader inne nu, på övervåningen där sovrummen är. Vi kommer att sova i källaren inatt, där är det iaf lite bättre. Bor lite mitt i landet mellan Sthlm-Gbg. Trähus. Svart tak...
  • Anonym (Syster)
    Anonym (D3BX) skrev 2021-07-15 19:48:26 följande:
    Nej, det är inget jag har tänkt på. Hur skulle man göra det om man ville försöka? Jag har en blå kylklamp i frysen.
    Du kan lägga dem framför fläkten också!
  • Spucks
    Anonym (Syster) skrev 2021-07-15 22:36:28 följande:
    Vi har också 30 grader inne nu, på övervåningen där sovrummen är. Vi kommer att sova i källaren inatt, där är det iaf lite bättre. Bor lite mitt i landet mellan Sthlm-Gbg. Trähus. Svart tak...
    Och ni har allt stängt och persienner nerdragna hela tiden när det är varma ute än inne? Och allt öppet hela tiden det är svalare ute än inne (hela natten förutom på bottenplanen)?
  • Anonym (D3BX)

Nu är det bara 23 grader ute. 27 inne. Fönstret är öppet. 

Imorgon ska det bara bli 25 vilket är alldeles för mycket för mig fortfarande egentligen, men bättre än 32. Jag ska dessutom tvätta i tvättstugan vilket jag tror jag fixar om det bara är 25 eftersom jag inte behöver vara därnere så många minuter i taget.

Svar på tråden Mår dåligt i värmen