Anonym (E) skrev 2021-07-25 12:47:13 följande:
Jag har bara ifrågasatt att det ska vara självklart att de flesta tvättstugor tillåter torktid efteråt, med fokus på elektroniska. För stämmer verkligen inte. Är inte dum i huvudet som sagt eller tvivlar ens på att kan gå att programmera. Att tvättmaskiner är kopplade till ens bricka lär vara ännu mer sällsynt.
Även om jag nu skulle struntat att läsa i reglerna, vem vet, men jag med flera har försökt ta sig in efteråt utan framgång. Jag vet reglerna som varit på ställena som jag bott på och motsätter mig inte att tvättstugor kan ha torktid. Konstigt nog va. Detta är dock första elektroniska, hos stadens största hyresvärd t.om och ingen småstad så där lär samma regler gälla även om vissa system är ett snäpp nyare än vårat. På många ställen sätts elektroniska in för att det varit stora problem kring tvättstugan så att många vill tvätta ifred är inte konstigt. Min tvättstuga är tillgängligt dygnet runt så ja... Jag hade verkligen inte velat tvätta mitt i natten/tidigt när någon annan kan komma in.
Ingen aning om hur vanligt det är. Men vi har så. Elektroniskt (taggar) och förskjuten torktid. Man kan komma in i tvättstugan den tid bokningen är + torktid.
Vi använder taggar även till port, sopor, cykeltur och föreningens gemensamma gym. Har aldrig hört talas om att någon stulit tvätt så jag tror inte det var därför vi införde elektroniska lås.
Men OM man nu vill stjäla tvätt är det otroligt dumt att använda tagg för att gå in I tvättstugan den överlappande tiden båda har tillgång till tvättstugan. Det loggas ju exakt vem som använt 5agg exakt när.
Detta påmindes om i vår lilla tidning bostadsrättsföreningen skickar ut med jämna mellanrum. Påminnelsen var apropå att vissa tydligen slänger fel saker i grovsopor a och detta kan alltså spåras. Borde vara samma med ev stulen tvätt...
Hur som helst har vi kommit OT.
Till TS: Förstår att det är irriterande. Bra att det löste sig men håller med dig om att det är trist att behöva hänga tvätt i hela lägenheten! Två bedset är blir ju ganska mycket och tar upp mycket plats om lägenheten inte är så stor! Jag bodde på 25 kvadratmeter när jag var ung. Inte mycket extra plats där!