Anonym (Klassiska kvinnor som splittrar familjen!) skrev 2021-08-09 12:39:29 följande:
Om man rör sig utanför Skandinaviens gränser så finner man en helt annan syn på äktenskap. Att du håller med mig eller inte är irrelevant, länder med stark religiös styrning har ett helt annat sätt att se på äktenskap. T ex polen, Italien, Spanien. Ja, länder som Jemen gifter bort barn så unga som 8 år & det är vidrigt. Allt som har med tvång att göra är helt förkastligt & ska bekämpas. Det jag pratar om är inte att kvinnor ska finna sig i en destruktiv eller på annat sätt ohälsosam relation. Det jag poängterar är faktumet att i Sverige speciellt så ger man mycket hellre upp, klandrar den andra parten & splittrar familjer för enkelt. Det finns inte samma sorts värde i äktenskapet. Om något är skilsmässa en affär. Det är då man gör en relation till en transaktion. Skilsmässostatistiken är förfärlig idag, då den ligger över 70%. 70%! Det jag tänker på är de barn som hamnar i skottelden & blir negativt påverkade resten av deras liv pg a att två vuxna personer inte kan se till deras föräldraransvar & istället tänker själviskt. Ja, känslor kommer & går under en relation, vissa stunder kommer man avsky varandra, för att med tiden hitta tillbaka till varandra. Giftermålet ska vara löftet om att man gemensamt står vid varandra & arbetar sig igenom problemen. Känslor har ingenting med ekvationen att göra. Om man inte har barn & skiljer sig så är det en annan fråga, då har man ju inte satt något liv till värden som kan bli direkt negativt påverkade. Det är ingen som frågar barnet vad den vill när man skiljer sig. De får bara finna sig i situationen medans deras trygghet slits itu. Att då se kvinnor gotta sig i att göra detta provocerar mig. Det är så själviskt & destruktivt för barn att uppleva.
Och varför ska jag bry mig om hur man gör i andra länder eller om statistik? Ska jag vara kvar i mitt äktenskap för att snygga till statistiken och göra dig nöjd?
"Gotta sig"? Vet du vad, du verkar vara en man med en jävligt unken kvinnosyn som inte har lyckats anpassa dig till det svenska samhället speciellt bra. Det inte bara provocerar mig, utan skrämmer mig! Tycker så vansinnigt synd om alla dessa invandrarkvinnor som följer efter sina män utan egen talan. Man riktigt ser hur olyckliga de är.
Skippa snacket "för barnens skull". Har många kompisar vars föräldrar skilde sig och de har vuxit upp till trygga, fina personer.
Mina svärföräldrar är ett typexempel på ett par som borde ha skilt sig. De kan inte ens dölja sin osämja när vi ses, de smågnabbas och pratar skit om varandra. Är totalt olika till sättet men ingen har vågat ta steget. Jag är (snart var) gift med deras son och han växte upp till en ganska känslokall person trots gifta föräldrar.