• LinneMarie

BIM September

Hej!

Hittade ingen tråd för september så startar upp en här. Vi jobbar på vår biologiska nummer 3 (har även ett placerat barn). Vi är väl inne på försök nummer 4 nu tror jag! 

BIM

8/9 LinneMarie (2 barn, fjärde försöket)

• Svar på tråden BIM September
  • Anonym (E)
    Anonym (4:an) skrev 2021-09-12 08:51:14 följande:

I hear you! Är i samma sits som du :(

Bim på tisdag och tog testa tidigt igår som var tokblankt. Väntar nu på mensen och känner mig lite ledsen.

Så spännande! Jag har BIM samma dag som dig. Väntan är outhärdlig men nu är det nära tills man får veta? håll hoppet uppe, man vet aldrig :)
  • Anonym (4:an)

Och där kom mensen :(

Två dagar för tidigt. Min cykel blir kortare och kortare (haft spiral i 5 år utan mens, tog ut den i juni). Har aldrig haft koll på min cykel via en app förut, men tidigare när jag inte haft spiral så kändes som att jag hade mens- och ägglossningsveckor hela tiden. Och det verkar ju stämma.. nu är min cykel nere på 25 dagar.

Nytt bim enligt app är 7 oktober. Bara att börja planera för ny liggvecka ;).

• Anonym (4:an)
    Anonym (E) skrev 2021-09-12 19:37:18 följande:

Så spännande! Jag har BIM samma dag som dig. Väntan är outhärdlig men nu är det nära tills man får veta? håll hoppet uppe, man vet aldrig :)

Min mens kom idag. Hoppas på bättre lycka för dig <3
  • Anonym (E)
    Anonym (4:an) skrev 2021-09-12 20:42:07 följande:

Min mens kom idag. Hoppas på bättre lycka för dig <3

Åh nej ???????? vilket försök är du inne på? Vi får kämpa på alla tillsammans. Det är jobbigt att hålla hoppet uppe hela tiden.. min mens är inte här än men jag har en känsla av att det inte gick denna gång..
  • evelinagra1

Hur räknar man när man räknar dagarna efter äl? Är det dagen efter positivt äl test som är dag 1? Så om jag fick positivt ägglossningstest i tisdags så är jag på äl + 5 idag?

• KSRG8887
    evelinagra1 skrev 2021-09-12 21:20:48 följande:

Hur räknar man när man räknar dagarna efter äl? Är det dagen efter positivt äl test som är dag 1? Så om jag fick positivt ägglossningstest i tisdags så är jag på äl + 5 idag?

Nej, men räknar från ägglossningen som är ca. 12-48 timmar efter positivt test (olika test anger olika). Hade jag inte tempat och därför vetat exakt dag för ägglossning så hade jag nog räknat ÄL+1 två dagar efter positivt test.
  • evelinagra1
    KSRG8887 skrev 2021-09-12 22:06:34 följande:

Nej, men räknar från ägglossningen som är ca. 12-48 timmar efter positivt test (olika test anger olika). Hade jag inte tempat och därför vetat exakt dag för ägglossning så hade jag nog räknat ÄL+1 två dagar efter positivt test.

Jag fortsatte ta ägglossningstest och det blev negativt på torsdag morgon kan jag räkna torsdag/ fredag som +1 då? Vill testa mig nuuu haha
  • Nótt
    Anonym (4:an) skrev 2021-09-12 20:39:24 följande:

Och där kom mensen :(

Två dagar för tidigt. Min cykel blir kortare och kortare (haft spiral i 5 år utan mens, tog ut den i juni). Har aldrig haft koll på min cykel via en app förut, men tidigare när jag inte haft spiral så kändes som att jag hade mens- och ägglossningsveckor hela tiden. Och det verkar ju stämma.. nu är min cykel nere på 25 dagar.

Nytt bim enligt app är 7 oktober. Bara att börja planera för ny liggvecka ;).

Om mensen kommer tidigare varje månad, så sikta på att ligga tidigare än ni brukar, för då borde ägglossning och ske allt tidigare! Så ni inte råkar missa äl pga det =) 
  • Nótt

Är nu på BIM - 4, känner mig dock extremt icke-gravid haha? Känt mer symptom förra cykeln. Nu har jag de vanliga, väldigt ömma bröst samt lite mesvärk, vilket jag iofs haft sedan bara några dagar efter äl, det är väl det som sticker ut. Å andra sidan har jag en sjukt lång cykel denna månad, och har haft det någon gång tidigare och då haft mer mensvärk än vanligt. I övrigt känner jag inget nytt. 

Hade sex endast på äl-dagen, missade dagarna innan så känner om att chansen är rätt så liten..

• Anonym (S)

Beräknad mens imorgon, tog ett graviditetstest idag. Vad säger ni? Spökstreck?

Svar på tråden BIM September