Anonym (Bebis2) skrev 2021-09-15 08:04:39 följande:
Dumt eller ej.. gör det som känns bäst för dig! Jag testar också gärna ett par gånger till efter första plussat, haha!
Det jag blir lite less på är folk som säger att "självklart får der bra" osv. Nej, det är absolut inte självklart att det gör det!
Eller hur, det går inte bra alla gånger. Ju äldre jag blir ju fler hemskheter händer runt oss gällande graviditeter och förlossningar. Det är verkligen inte självklart längre att allt går bra
Anonym (Äntligen) skrev 2021-09-15 08:23:29 följande:
Jag gör precis som du! Men testar inte varje dag längre utan en dag i veckan nu (v 6+2). Den gången jag fick mf fick jag heller ingen stegring så det sitter kvar. Många som säger att man inte ska testa och att jag mår sämre av det.. tråkigt när andra vet vad man tydligen mår bäst av. Jag behöver vara förberedd, annars blir jag knäckt och blir jag knäckt kan jag inte ta hand om det barn jag redan har.
Sen hade vi ett sent avbrytande graviditeten därpå så jag är ändå halvt apatisk och är livrädd för att nått liknande ska hända igen..
Jag känner samma, hellre förberedd på missfall genom testerna än att bli överraskad av en blödning <3