sapa skrev 2021-09-30 10:40:20 följande:
Hej Alla,
Ni som fått tid för tidigt ultraljud, hur lyckades ni med det? ???? Jag fick höra från barnmorska att det är nästan omöjligt att få ut något av det (vilket inte låter trovärdigt) och en lång föreläsning om hur privata kliniker pumpar en på pengar och "letar fel"
Jag har också cellförändringar som ska op bort efter graviditet och jag sa att för att lugna mina nerver hade det varit betryggande att få en indikation på att allt ser bra ut. Läkaren körde på samma linje att jag bara skulle ta allt med ro.
Hej!
För min del så fick jag ett tidigt ultraljud då jag fick ett sent MA i somras (förlorade mitt barn i v.19). Därav ville de nu försäkra sig om att allt såg bra ut. Jag tror att man alltså måste ha en "bra anledning" för att få boka tidigt ultraljud gratis på mvc. Jag hade såklart velat gjort detta vid förra graviditeten för då hade man kanske upptäckt om det var fel på bebisen innan, men jag vet ju inte. Jag önskar alla kunde få göra tidigt ultraljud, men verkar tyvärr inte finnas dom resurserna idag.