• mamyleine

Leksaker vi minns

Våra barn (eller framtida) syskon barn, eller syskon har nya leksaker. Men vi då .

Visst minns vi våra leksaker också. Jag som är 84:a minns.

Skrållan-dockorna som alla skulle ha (utom jag då som var en typiska pojk-flickan)
    Rainbow brite filmerna. Och lady lovelylocks dockorna som alltid tappade huvudet.
    My little pony och barbie.
    Turtles, lysmaskar och TROLL! Ni vet dom där med långt hår uppe på huvudet Skrattande

Så nu är det eran tur. Vad lekte du med som barn .
  • Svar på tråden Leksaker vi minns
  • Änglatuss

Skrållan ja

ska vi leka mamma
    mamma jag är trött
    mamma jag är hungrig ....

har kvar min skrållan

en annan leksak jag minst starkt är FOREST FAMILY..
    dom här små djuren.. åååh *vill ha igen*

• mamyleine

Änglatuss - ÅH dom minns jag. hade huset där Björnfamiljen bodde . Fanns små stolar och bord till dom.

• Änglatuss

precis
    jag hade/eller har kvar, elefanterna (hela familjen) sen har jag en gris, en hund, nån katt, nån kanin, oj vad jag lekte med de små djuren...

• Annikamed2barn

Jag är ju född 1972 och minns Skrållan som man stoppade små färgade skivor i så den sa olika saker, monchicci så klart, kuben var poppis då också, Barbie och Ken, slinky, figurer i äckligt geléaktigt materila som "klättrade" om man satte dem på fönstret, man gjorde "loppor" i papper där man skrev olika saker.

Ja, det var tider det

• Annikamed2barn

Åh, för att inte snacka om Smurfarna. Det hade jag och min bror hur många som helst med tillhörande smurfhus-svampar.

• Nattviolen

Ni är nog yngre än jag, men en skrållan docka hade jag, fast med snöre istället för skivor. Smurfarna var väldigt populära ett tag, och Kalle Mero (eller hur det stavas)

My little pony kom väl när jag var 20 drygt och då hade jag faktiskt lekt klart med leksaker. Fast jag prenumererade på Bamse till jag var 25 - för jag älskar honom.

• Änglatuss

ja smurfarna

är förövrigt 82:a

• Nattviolen

66:a och kom ihåg en älsklingsleksak. En mumindocka

• Kaktusen

Kände igen ALLT som Annika skrev! Jag är född 1975 och älskade spiktavlorna med tråd som vi gjorde på fritis.

• MiaL

he-man gubbar!!! min store-bror o jag var helt torsk på he-man när vi var små (jag var lite pojkflicka)
    hm.. hoppskor, skor med en jättefjäder under på sulan som man kunde hoppa ikring på haha, svinkul var det..

Svar på tråden Leksaker vi minns