• mamyleine

Leksaker vi minns

Våra barn (eller framtida) syskon barn, eller syskon har nya leksaker. Men vi då .

Visst minns vi våra leksaker också. Jag som är 84:a minns.

Skrållan-dockorna som alla skulle ha (utom jag då som var en typiska pojk-flickan)
    Rainbow brite filmerna. Och lady lovelylocks dockorna som alltid tappade huvudet.
    My little pony och barbie.
    Turtles, lysmaskar och TROLL! Ni vet dom där med långt hår uppe på huvudet Skrattande

Så nu är det eran tur. Vad lekte du med som barn .
  • Svar på tråden Leksaker vi minns
  • xxmeyaxx

mamyleine: kan inte säga något, du nämnde alla mina minnen i ts.

• Svarta katten

Kom ihåg att jag hade en Rosa Pantern i plast, det gick att böja armar, ben och svans!

Hade också ett jättestort Nintendo-spel, Donkey Kong Jr tror jag det hette... det var inget sånt där litet utan nåt man fick ställa på ett bord för att spela! Detta var nog i mitten av 80-talet.

• xxmeyaxx

My little Pony var mina favoriter

Men jag gillade inte Skrållandockorna dock. Hade en, men jag grinade så fort jag såg den.

• xxmeyaxx

men det var ju när jag var typ 1 år då, ang. skrållan.

• evolyn

jag samlade på såna där garbage bilder kommer ni ihåg dom?

• MARIA99

Rosa pantern i plast uppblåsbar hade jag med! & my little ponnies med slott

• Matilda07 och Moa08

Min kompis hade ett My little Ponny "Dansskolan"-hus som jag var SÅ avundsjuk på, hade nog nästan kunnat göra vad som helt för detta..men hur mycket jag än tjatade så fick jag inget
    Jag minns också Polly Pocket och hade även något som kallades "Casey-hus" (?) som var som var nästan som ett videofodral man öppnade så var det sovrum i ett, kök i ett och badrum i ett, så öppnade man dom och satte ihop dem och "byggde" hus...fanns speciella Casey dockor till men funkade lika bra för Barbie och för Skipper (som var min favvo, men rosa "dans"-kläder!

• CamoMillan

Små självlysande figurer. Dom lyste i mörkret. Jättesöta. Är det nån som minns dom?

Hannah ♥ Tindra
Svar på tråden Leksaker vi minns