• mamyleine

Leksaker vi minns

Våra barn (eller framtida) syskon barn, eller syskon har nya leksaker. Men vi då .

Visst minns vi våra leksaker också. Jag som är 84:a minns.

Skrållan-dockorna som alla skulle ha (utom jag då som var en typiska pojk-flickan)
    Rainbow brite filmerna. Och lady lovelylocks dockorna som alltid tappade huvudet.
    My little pony och barbie.
    Turtles, lysmaskar och TROLL! Ni vet dom där med långt hår uppe på huvudet Skrattande

Så nu är det eran tur. Vad lekte du med som barn .
  • Svar på tråden Leksaker vi minns
  • Runguska

I lågstadiet var det mycket lekar utan leksaker av typen "Bro-Bro Breja", "ett två tre stjärnstopp", "vi komma ifrån riara". Sedan avancerade vi till hopprep och tvistband.

Hemma hos varandra hoppade vi hopprep, lekte med Barbie, My Litte pony, Lego.

Sedan spelade vi givetvis Tjejsnack! Fanns i några varianter minns jag och jag skaffade även ett. Anden i glaset blev det rätt mycket av också.

• Nattsaga

Ja de där Cherry Merry Muffins dockorna eller va de hette, som lutkade choklad, jordgubb o.s.v. ALLA hade sånna även jag, hade en som luktade choklad eftersom jag älskar choklad.

Manicklar, fanns de något vi kallade, sånna här plastgrejer som man kastade mot skolväggen, och de va olika stora och olika värda......

DET VAR TIDER DET!

• Nattsaga

och dessa jäkla tamagotchina eller hur det stavas, vet inte om någon nämnt dem här ovan

• sweetpea

Om ni har smurfar kvar kan jag meddela att de är heta samlarobjekt världen över och betingar ett högt pris på e-bay.

Jag hade - eller ville ha - gosedjur från världsnaturfonden, en zugly (någon sorts mjukt gosedjurstroll) och galavanter - de märkliga små myrlinknande djuren som bodde i skogen. Hm. Man hade verkligen andra krav på tillvaron då.

• Asali65

Ja anden i glaset körde vi med.
    Vi lekte oxå mycket utan leksaker. Kommer ihåg pantgömme och röda vita rosen, sanning eller konka, klapp puss kyss eller kram...

• MARIA99

Vi hade disco hemma hos varandra där man dansade bugg *he he* hade luftgitarrstävlingar & priset för vinnaren brukade vara en påse kokosbollar..

• Runguska

Ryska posten skulle alltid lekas då det var "kalas" och jag var den enda som vågade mig på "långtradaren".

• pusselbitar

Jag hade pollypocket. Såna små ihopvikbara hus med små små dockor i. Ingen annan som nämnt dom... :(
    Sen hade jag tonvis med barbiedockor och troll :)

• MARIA99

Ingen vågade lång tradare på våra discon/kalas *he he* de flesta tog hand tag & de modiga kram *he he*
    sanning vågade man inte ta då man kunde få lov svara på nån hemsk fråga som : vem är du kär i ? eller vem är snyggast i byn ? *he he*

Svar på tråden Leksaker vi minns