• mamyleine

Leksaker vi minns

Våra barn (eller framtida) syskon barn, eller syskon har nya leksaker. Men vi då .

Visst minns vi våra leksaker också. Jag som är 84:a minns.

Skrållan-dockorna som alla skulle ha (utom jag då som var en typiska pojk-flickan)
    Rainbow brite filmerna. Och lady lovelylocks dockorna som alltid tappade huvudet.
    My little pony och barbie.
    Turtles, lysmaskar och TROLL! Ni vet dom där med långt hår uppe på huvudet Skrattande

Så nu är det eran tur. Vad lekte du med som barn .
  • Svar på tråden Leksaker vi minns
  • MARIA99

Ja dem i pappa verka inte så bra,jag hade en kompis med ett i hårdare matrial som såg ut som ett riktigt 2 vån. hus, det var jag mäkta impad av =)

Klippdockor gillade jag.. nån mer?

• mamyleine

Maria99 åh jag älskade klippdockor :)

• Asali65

Potekulor... och så hade vi sådana där små söta troll i plast/gummi som vi virkade massa kläder till.

• Jitterbaggen

Hade också en Skrålla och My little Pony, Dockskåp. Såg för övrigt i en inredningstidning där dockskåpet stod framme, det var satt ben på och så sådär lite trendigt ut. Vet dock inte vad som var i det.

Jag kom ihåg också vi hoppade hopprep, och då hoppade man nåt som hette spelet eller..? Tror jag, nån som känner igen sig, eller hette det tolvan? Man gjorde olika grejer, men jag kommer inte ihåg en enda grej. Någon som gör det??

• MARIA99

*he he* Gärna skulle det vara kändisar på klippdockorna oxå typ Kicki Danielsson & lena ph minns jag

• Monstermamman

Jag minns inte att jag hade några speciella leksaker. Däremot minns jag att jag ville ha en monchichi men fick aldrig någon, alla andra hade ju utom jag.

• Asali65

Vi höll på med filmstjärnor oxå. Hade skrivböcker som vi gjorde fällor i.

• Gladhannapanna

Bokmärken och klippdockor hade jag massor av! *nostalgisk* Man kommer ihåg mer och mer när man läser er andras minnen!

• getingmidja

Hade en Snobbendocka som jag totalt snuttat sönder som bebis, har den i bokhyllan som ren nostalgi.
    Monchichi hade både jag och syrran vad jag minns, men jag tror inte jag lekte som mycket med den.
    Min katten Gustaf (gosedjur) lekte jag en del med, hade aldrig en sån där ful Cabbagedoll men ville ha en. *S*

/Camilla *som blir lika glad varje gång de visar Linus på linjen, professor Balthazar och Dr Snuggles på TV*

Svar på tråden Leksaker vi minns