• mamyleine

Leksaker vi minns

Våra barn (eller framtida) syskon barn, eller syskon har nya leksaker. Men vi då .

Visst minns vi våra leksaker också. Jag som är 84:a minns.

Skrållan-dockorna som alla skulle ha (utom jag då som var en typiska pojk-flickan)
    Rainbow brite filmerna. Och lady lovelylocks dockorna som alltid tappade huvudet.
    My little pony och barbie.
    Turtles, lysmaskar och TROLL! Ni vet dom där med långt hår uppe på huvudet Skrattande

Så nu är det eran tur. Vad lekte du med som barn .
  • Svar på tråden Leksaker vi minns
  • Björkeli

Åh min He-man gubbe!
    O My little pony!

*nostalgi*

• NINACRT

nintendo e ju klassiker!! o mario bros.
    sedan hade jag en favorit leksak när jag var en längre tid på sjukhus och det var fischer prices kassa apparat!! den har vi på jobbet (förskola) nu och den är fortfarande barnens favorit!!
    sedan lekte jag mkt med min docka.. som följde med mig överallt i närmare 8år!
    hmm..vet att det var ngt annat men kommer ej på det nu! typiskt..

• NINACRT

dockhus och brödernas action gubbar!! och Ja nu kom jag på.. flipperspel (batteridriven) som mamma köpte...(den var dyr på den tiden), den låter och lyser exakt som en riktig! o vi har kvar den o den funkar !!

• Zack
    Svarta katten: Min var grön och vit!

Jag, som är årgång -71 minns bla:

Monchichi
    kuben
    DAM Troll
    Donkey Kong
    Jojo (helst SKF:s)
    luktisar (klistermärken)
    Barbie och Cindy, förstås
    Lundy Dockskåp

+ säkert mycket mer!
  • The Man

Jag minns när LEGO bara var fyrkantiga bitar i sådär 5 olika färger o så fanns det lite enkla fönster o hjul. På den tiden var LEGO en leksak som tog fasta på barnets egen fantasi. Idag är det bara en massa svindyra special-LEGObyggsatser som kopplas ihop med den senaste Disney-filmen eller nåt!

Å så minns jag hur alla grabbar skulle ha en "smatter-motor" av en bit kartong eller plast i cykel-hjulet, nav-borstar och små gula o röda extralampor som man klädde in hela cykeln med.

Tjejerna hoppade twist med ett vanligt vitt resårband och hoppade dubbelrep.

Det låter kanske som 1800-talet för många men jag talar faktiskt om en tid som bara liggar så där 35-40 år bort!

• myskatt

Ojoj va mycket skit man önskade sig igentligen!

Hade barbie, cindy, pollypocket, my little pony. Samlade på sudd, klistermärken, bokmärken mm mm.

Pennor med doft, har de fortfarande i skrivbordslådan - aldrig använda .

På våren brukade det bli kulhysteri i skolan och päroern fick punga ut så man hade en rejäl påse att byta med och spela bort.

När jag va 12 fick jag ett Supernintendo i julklapp.

• mamyleine

myskatt - ALLT de du räknar upp hade jag också. Samma årgång kanske?
    Polly pocket (dom var små med fina små hus till) min syster fick ett "jätte" hus med flera olika småhus i jag blev så avensjuk.

Sen minns jag när Hockey bilder som alla samlade på

• mamyleine
    Nattsaga Offline
    Ja de där Cherry Merry Muffins dockorna eller va de hette, som lutkade choklad, jordgubb o.s.v. ALLA hade sånna även jag, hade en som luktade choklad eftersom jag älskar choklad.

Åh dom hade jag helt glömt bort. Älskade dom!!!
  • mamyleine
    CamoMillan Offline
    Minns både manicklar och dom där självlysande visst hette dom lysmaskar? Min son har fått mina gamla
Svar på tråden Leksaker vi minns