• mamyleine

Leksaker vi minns

Våra barn (eller framtida) syskon barn, eller syskon har nya leksaker. Men vi då .

Visst minns vi våra leksaker också. Jag som är 84:a minns.

Skrållan-dockorna som alla skulle ha (utom jag då som var en typiska pojk-flickan)
    Rainbow brite filmerna. Och lady lovelylocks dockorna som alltid tappade huvudet.
    My little pony och barbie.
    Turtles, lysmaskar och TROLL! Ni vet dom där med långt hår uppe på huvudet Skrattande

Så nu är det eran tur. Vad lekte du med som barn .
  • Svar på tråden Leksaker vi minns
  • Matilda07 och Moa08

Minns förresten att jag fick en My little ponny i ljusblått med en rosa "kristall" i pannan, som håret kunde växa på (och om man vred ponny-huvudet fram och tillbaks så "vevade" man in det igen) av min storasyster när jag fyllde år och som alla kompisarna var jätteavis på..gissa om man var stolt!

• MARIA99

Japp lysmaskar/figurer hade jag med =)

• CamoMillan

Nått annat som vi "körde" mycket var manickler. Nån som hade såna?

Hannah ♥ Tindra
  • Myran22

Pollypocket, skrållan med olika skivor, brios trätax, my little ponny mm. Sen älskade jag mitt nintendo 8bit, speciellt super mario 3. Det har jag fortfarande kvar och det fungerar helt utmärkt =)

Har kvar väldigt mycket av min leksaker och dessa kommer mina barn få leka med. Iallafall en del av dom som tex briospisen osv.

• MARIA99

Nintendo 8 bits hade vi med.. Gillade oxå Super Mario..Önskar det var helt än så man kunnde spela lite *kul ju*

• Svarta katten

Min syrra hade kuber som jag inte kunde hålla fingrarna ifrån. På en av dem var färgrutorna som klistermärken, jag brukade fuska och flytta runt dessa. Hon var inte glad på mig! Har hört att dessa börjar bli inne igen!

Kom också på att jag hade nån slags böjbar plastgrej. Man kunde forma olika figurer av den, till exempel en hund. Den var vridbar åt alla möjliga håll. I sin fulla längd var den nog en meter. Min var röd och vit.

• CamoMillan
    MARIA99 --Om du har en joystick så kan du ladda ner det till din dator!
    Hannah ♥ Tindra
  • MARIA99

Har ingen joystick=/ men funderar på att köpa ett beg . super mario spel med alla mario spelen på till super nintendo *he he*

• sweetpea

Man kan ladda ner en emulator och spela vartenda NES och Megadrive-spel som någonsin gjorts (och Atari, för den delen). Och man behöver ingen joystick, det går bra att spela med tangentbordet. Så har jag fördrivit många timmar!

• vindvilja

Jag hade ett Barbiehus och ägde en hel massa av Nintendos bärbar spel, ni vet de där som man fällde ihop. Sen hade jag självklart en massa spelkonsoler. och en PC.. *slutar att skryta* Jag är -73a så PC då bestod av DOS och ville man spela spel fick man skriva dem själv i Basic. Kom ihåg att jag hade en bok på säkert 100 sidor som bara var kod och sen fick man spela ett riktigt uselt biljardspel. Gjorde man fel var det bara att börja om från sidan ett igen...  Sen kom grafiken till PC... wow, då spelade jag "masken" i flera timmar i rad.

Vi lekte mycket med glaskulor och gjorde olika sorts labyrinter som kulorna skulle ned för. Sen lekte vi en massa handramsor också, och spelade kort. Jag kunde säkert 20 olika patienser.

I'm not like the girls that you've known, but I believe I'm worth coming home to...
Svar på tråden Leksaker vi minns