• Elin1991

BIM oktober 2021

Hej. Hittar ingen tråd med BIM oktober så jag startar denna. Här hemma har vi en 3-åring och nu ska vi satsa på ett syskon :)

BIM

3/10 Elin1991 (ett barn, första försöket)

• Svar på tråden BIM oktober 2021
  • Alexa22

1/10 dujagochbebisen (första barnet, första försöket)

1/10 oreokakan11 (första barnet, första försöket)

3/10 ollebollen (första barnet, första försöket)

3/10 Elin1991 (andra barnet, första försöket)

3/10 BounceBambi (första barnet, andra försöket)

5/10 Vittring89 (andra barnet, andra försöket)

6/10 Beckizen (första barnet, tredje försöket)

7/10 Fyyyyran (fjärde barnet, andra försöket)

7/10 FluffigaMoln (första barnet)

10/10 DomkallarmigS (första barnet, andra försöket)

10/10 MommyA (tredje barnet, andra försöket)

13/10 AllieP (Första barnet, andra försöket)

14/10 Värmlandsjänta, 30 år (andra barnet, tredje försöket)

15/10 EIJ90, 30 år (andra barnet, tredje försöket)

15/10 Humlisen17 (första barnet, tredje försöket)

15/10 Etaj ( andra gemensamma barnet, andra försöket)

15/10 Fyrklöverns (första barnet, fjärde försöket)

?/10 GlitterStjärnan (andra barnet, första försöket)

18/10 Mor till Ella 38år,(fjärde barnet, andra försöket)

18/10 evelinagra1 22år (första barnet, 6e försöket)

18/10 betula 39 år (3e barnet, 3e försöket)

19/10 Sofian81 (tredje barnet, andra försöket)

19/10 Tjo91 (andra barnet, andra försöket)

19/10 Melle90 (andra barnet, fjärde försöket efter MA)

21/10 Bez (första barnet, 3e försöket)

21/10 Olise91 (tredje barnet, andra försöket)

22/10 RyskaRäven 22 år (första barnet, 7:e försöket, 1 MF)

23/10 Hoppas2022 (fjärde barnet, åttonde försöket)

23/10 Alexa22 (första barnet, tredje försöket)

• Ollebollen
    Vittring89 skrev 2021-09-26 07:57:00 följande:

Kan du ta ett kort lite närmare? Jag tycker bilden du lade upp igår såg positiv ut, och man ska egentligen jämföra testen när de fortfarande är blöta (så en bild från igår bredvid en bild från idag, inte ett torkat test från igår bredvid ett nytt test idag). Jag använder appen premom för att ta kort på mina stickor. De ger också ett värde på hur starka strecken är men jag skulle inte lägga för mycket vikt vid just den siffran om jag var du.

Vissa får också positiva test i 2-3 dagar i rad, då brukar man ändå räkna att ÄL är 12-48 h efter första positiva testet. Till slut lär man sig sen egen cykel. När jag försökte med mitt första barn fick jag positiva test 2 dagar i rad. Nu efter graviditeten måste jag testa två gånger om dagen för att inte missa stegringen.

Haha jag laddade ner appen o la upp stickorna där, värdet var enl dem LÅGT. Men jag gör som du säger o lägger inte för stor vikt på det hahaha!!
  • Vittring89
    Ollebollen skrev 2021-09-26 10:46:27 följande:

Haha jag laddade ner appen o la upp stickorna där, värdet var enl dem LÅGT. Men jag gör som du säger o lägger inte för stor vikt på det hahaha!!

Oj, ja den kan verkligen räkna lite konstigt men huvudsaken är att du enkelt kan se en stegring själv. Det bästa är ju att tempa för att bekräfta ägglossning, men de allra flesta kan räkna med att ÄL sker dagarna efter ett positivt test så om du har ungefär lika långa cykler och positiva test på ungefär beräknad tid varje månad skulle jag lita på det. Hoppas du fått till lite sex nu, sen är det ?bara? att vänta och vänta och vänta!
  • betula

Ni som tempar, vad använder ni för termometer, app o när brukar ni tempa? Funderar på om jag kanske skulle börja m det.

• BounceBambi
    betula skrev 2021-09-26 13:31:45 följande:

Ni som tempar, vad använder ni för termometer, app o när brukar ni tempa? Funderar på om jag kanske skulle börja m det.

Jag började under denna cykeln. Köpte temp från babyplan då jag fick det tipset i en annan tråd och använder appen p-tracker men verkar fundera med flera olika :) Har termometern på nattduksbordet och tempar så fort jag vaknar. Är samma tid varje vardag och inte så stor skillnad på helgen för min del.
  • Vittring89
    betula skrev 2021-09-26 13:31:45 följande:

Jag jobbar mycket nätter och visste från början att jag ville ha två barn, gärna tätt, och räknade med att bli väckt en hel del på nätterna så jag investerade i en Tempdrop. Minns inte var jag beställde ifrån men den var DYR, frakten var dyr och det tog flera veckor innan den kom. Och jag är så nöjd, verkligen värt pengarna. Man bär den som ett armband rund överarmen, och så mäter den kroppstemperaturen under hela natten och väger in hur mycket man rört sig och kan ge en korrekt temperatur oavsett hur ofta man varit uppe eller om man vaknar olika tider varje dag.
  • Lovve123
    Ewcia skrev 2021-09-26 14:37:10 följande:

Någon som tagit ett testa tidigt än?

Jag tog imorse som var negativt. BIM 3/10 så väldigt tidigt.
  • Ewcia
    Lovve123 skrev 2021-09-26 15:00:58 följande:

Jag tog imorse som var negativt. BIM 3/10 så väldigt tidigt.

Mitt också neg idag bim 2/10
Svar på tråden BIM oktober 2021