• Elin1991

BIM oktober 2021

Hej. Hittar ingen tråd med BIM oktober så jag startar denna. Här hemma har vi en 3-åring och nu ska vi satsa på ett syskon :)

BIM

3/10 Elin1991 (ett barn, första försöket)

• Svar på tråden BIM oktober 2021
  • dujagochbebisen
    Ollebollen skrev 2021-09-24 11:49:25 följande:

Nu börjar det ju närma sig lite BIM här! Någon som har några symtom ni som ligger först i listan? ;)

Jag har fått svullna bröst (som jag alltid får en vecka innan mens). Men denna gång känns dem typ tyngre och mer fylliga.. troligtvis bara inbillning :?)

Annars blivit konstig i magen, går på toa så mkt mer än vanligt, men kan såklart bara bero på kosten. Sen lite mer flytningar typ.. men det är nog som vanligt bara att man noterar det nu haha. Annars i princip symptomfri.. :(

Känner ingen molvärk som jag bara sitter och väntar på som att det var avgörande bara för att jag hade det supermycket den gången då jag var gravid för 10 år sedan men gjorde abort pga andra jobbiga omständigheter. Så har en känsla att det inte tog sig pga avsaknad molvärk.. Hur känner ni andra???
  • DomkallarmigS
    dujagochbebisen skrev 2021-09-24 15:40:53 följande:

Jag har fått svullna bröst (som jag alltid får en vecka innan mens). Men denna gång känns dem typ tyngre och mer fylliga.. troligtvis bara inbillning :?)

Annars blivit konstig i magen, går på toa så mkt mer än vanligt, men kan såklart bara bero på kosten. Sen lite mer flytningar typ.. men det är nog som vanligt bara att man noterar det nu haha. Annars i princip symptomfri.. :(

Känner ingen molvärk som jag bara sitter och väntar på som att det var avgörande bara för att jag hade det supermycket den gången då jag var gravid för 10 år sedan men gjorde abort pga andra jobbiga omständigheter. Så har en känsla att det inte tog sig pga avsaknad molvärk.. Hur känner ni andra???

Jag tycker det låter som symtom :) det där var de tre symtom jag kände av när jag var tidigt gravid: lite svullna, ömma bröst, kissade oftare och hade flytningar vilket jag i princip aldrig har annars. Håller tummarna för dig :)
  • DomkallarmigS

Haha förstod nu att du kanske inte menade att du gick på toa mer för att du var kissnödig ;) men har för mig min mage var lite mer aktiv så att säga också.
  • Ollebollen

Guuud ändå spännande ju!!! Hoppas många plussar! Har typ inte heller symtom, eller jo har så sjukt mkt vattniga flytningar, det liksom RANN ut imorse haha. Luktfria också. Superkonstigt. Men jag har smygtestat imorse o de var negativt, men lång tid kvar egentligen ju?
  • Lovve123
    Ollebollen skrev 2021-09-24 16:25:27 följande:

Guuud ändå spännande ju!!! Hoppas många plussar! Har typ inte heller symtom, eller jo har så sjukt mkt vattniga flytningar, det liksom RANN ut imorse haha. Luktfria också. Superkonstigt. Men jag har smygtestat imorse o de var negativt, men lång tid kvar egentligen ju?

Jag har också haft vattninga flytningar ! Och doftfria. Känner inte igen detta från tidigare cykler.

Smygtestade också imorse men va negativt såklart! men väntat! Har bim 3/10
  • Ollebollen
    Lovve123 skrev 2021-09-24 19:10:59 följande:

Jag har också haft vattninga flytningar ! Och doftfria. Känner inte igen detta från tidigare cykler.

Smygtestade också imorse men va negativt såklart! men väntat! Har bim 3/10

Är ju min första cykel utan spiral så kanske ska vara så! Hihi vi har samma BIM!! Jag lär väl testa varje dag haha så dum
  • Ollebollen

Alltså när jag kollat i tidigare trådar som var flera år sen, så räknade de på alla som var med i gruppen och kunde då estimera hur många som skulle bli gravida den månaden. Typ om vi är 50 i BIM-listan så gångade dem det med 0,2(?) o fick fram ett tal på hur många som enl statistiken skulle bli gravida den månaden. Hade inte det varit lite kul och kanske hoppfullt? Jag suger verkligen på matte så jag kan tyvärr inte göra de hahaha

• Lovve123
    Ollebollen skrev 2021-09-24 19:30:23 följande:

Är ju min första cykel utan spiral så kanske ska vara så! Hihi vi har samma BIM!! Jag lär väl testa varje dag haha så dum

Jag kommer nog också testa varje dag haha. Ska vänta till söndag morgon nu dock! Håller tummarna för oss alla!
Svar på tråden BIM oktober 2021