• Elin1991

BIM oktober 2021

Hej. Hittar ingen tråd med BIM oktober så jag startar denna. Här hemma har vi en 3-åring och nu ska vi satsa på ett syskon :)

BIM

3/10 Elin1991 (ett barn, första försöket)

• Svar på tråden BIM oktober 2021
  • dujagochbebisen
    Ollebollen skrev 2021-09-25 13:35:30 följande:

Nä gjorde förut men får kanske börja igen!! Finns det någon app förutom NC där man kan regga temp?

Jaa! Jag kör i både Flo och Fertility friend (FF app) :) reggar tempen i örat med ena appen och tempen i munnen med andra haha mvh kontrollfreak
  • Vittring89
    Ollebollen skrev 2021-09-25 15:58:40 följande:

Tack!! Får kolla på det!!

Det verkar som att din kropp förbereder sig för ägglossning, med tanke på både vattniga flytningar och positivt test. Det stämmer att kroppen kan göra flera försök att ägglossa under samma cykel, men det kan bara bekräftas med tempstegring. Jag använder Fertility Friend, den är jättebra.

Om du hade ett positivt ÄL-test idag finns det en möjlighet att du har ägglossning imorgon. Då borde din BIM vara någon gång 9-11/10 (om du har en normallång 12-14 dagar lång lutealfas). Det är bara att ligga på!!!
  • RyskaRäven

1/10 dujagochbebisen (första barnet, första försöket)

1/10 oreokakan11 (första barnet, första försöket)

3/10 ollebollen (första barnet, första försöket)

3/10 Elin1991 (andra barnet, första försöket)

3/10 BounceBambi (första barnet, andra försöket)

5/10 Vittring89 (andra barnet, andra försöket)

6/10 Beckizen (första barnet, tredje försöket)

7/10 Fyyyyran (fjärde barnet, andra försöket)

7/10 DomkallarmigS (första barnet, andra försöket)

7/10 FluffigaMoln (första barnet)

10/10 MommyA (tredje barnet, andra försöket)

13/10 AllieP (Första barnet, andra försöket)

14/10 Värmlandsjänta, 30 år (andra barnet, tredje försöket)

15/10 EIJ90, 30 år (andra barnet, tredje försöket)

15/10 Humlisen17 (första barnet, tredje försöket)

15/10 Etaj ( andra gemensamma barnet, andra försöket)

15/10 Fyrklöverns (första barnet, fjärde försöket)

?/10 GlitterStjärnan (andra barnet, första försöket)

18/10 Mor till Ella 38år,(fjärde barnet, andra försöket)

18/10 evelinagra1 22år (första barnet, 6e försöket)

18/10 betula 39 år (3e barnet, 3e försöket)

19/10 Sofian81 (tredje barnet, andra försöket)

19/10 Tjo91 (andra barnet, andra försöket)

19/10 Melle90 (andra barnet, fjärde försöket efter MA)

21/10 Bez (första barnet, 3e försöket)

21/10 Olise91 (tredje barnet, andra försöket)

22/10 RyskaRäven 22 år (första barnet, 7:e försöket, 1 MF)

23/10 Hoppas2022 (fjärde barnet, åttonde försöket)

• Ollebollen
    Vittring89 skrev 2021-09-25 21:20:33 följande:

Det verkar som att din kropp förbereder sig för ägglossning, med tanke på både vattniga flytningar och positivt test. Det stämmer att kroppen kan göra flera försök att ägglossa under samma cykel, men det kan bara bekräftas med tempstegring. Jag använder Fertility Friend, den är jättebra.

Om du hade ett positivt ÄL-test idag finns det en möjlighet att du har ägglossning imorgon. Då borde din BIM vara någon gång 9-11/10 (om du har en normallång 12-14 dagar lång lutealfas). Det är bara att ligga på!!!

Tack snälla för hjälpen! Ni är så kloka! För dessa test är väl positiva? Eller ska det vara ännu starkare? 1. Igår morse 2. Igår kväll 3. Imorse
  • Vittring89
    Ollebollen skrev 2021-09-26 07:46:00 följande:

Upplever att de blir snäppet svagare när de torkat

Kan du ta ett kort lite närmare? Jag tycker bilden du lade upp igår såg positiv ut, och man ska egentligen jämföra testen när de fortfarande är blöta (så en bild från igår bredvid en bild från idag, inte ett torkat test från igår bredvid ett nytt test idag). Jag använder appen premom för att ta kort på mina stickor. De ger också ett värde på hur starka strecken är men jag skulle inte lägga för mycket vikt vid just den siffran om jag var du.

Vissa får också positiva test i 2-3 dagar i rad, då brukar man ändå räkna att ÄL är 12-48 h efter första positiva testet. Till slut lär man sig sen egen cykel. När jag försökte med mitt första barn fick jag positiva test 2 dagar i rad. Nu efter graviditeten måste jag testa två gånger om dagen för att inte missa stegringen.
  • Ollebollen
    Vittring89 skrev 2021-09-26 07:57:00 följande:

Kan du ta ett kort lite närmare? Jag tycker bilden du lade upp igår såg positiv ut, och man ska egentligen jämföra testen när de fortfarande är blöta (så en bild från igår bredvid en bild från idag, inte ett torkat test från igår bredvid ett nytt test idag). Jag använder appen premom för att ta kort på mina stickor. De ger också ett värde på hur starka strecken är men jag skulle inte lägga för mycket vikt vid just den siffran om jag var du.

Vissa får också positiva test i 2-3 dagar i rad, då brukar man ändå räkna att ÄL är 12-48 h efter första positiva testet. Till slut lär man sig sen egen cykel. När jag försökte med mitt första barn fick jag positiva test 2 dagar i rad. Nu efter graviditeten måste jag testa två gånger om dagen för att inte missa stegringen.

Ja jag tycker också det från igår såg jättepositivt ut inom avläsningstiden! Är nog det jag ska gå på? kanske inte ska bli så besatt av hur starkt det är osv nu utan bara anta att ägglossning har skett så får vi se helt enkelt.. här är en närmare bild
  • DomkallarmigS

Trodde jag skulle ha ägglossning den 22 men gjorde ett positivt ägglossningstest i fredags så hade förmodligen ägglossning igår den 25. Hade väldigt ont i ena äggstocken igår också (har aldrig haft symtom på ägglossning tidigare men har läst att det är vanligare att man kan känna mer smärta efter missfall), så jag får flytta fram min BIM tre dagar :) Åh denna väntan...

1/10 dujagochbebisen (första barnet, första försöket)

1/10 oreokakan11 (första barnet, första försöket)

3/10 ollebollen (första barnet, första försöket)

3/10 Elin1991 (andra barnet, första försöket)

3/10 BounceBambi (första barnet, andra försöket)

5/10 Vittring89 (andra barnet, andra försöket)

6/10 Beckizen (första barnet, tredje försöket)

7/10 Fyyyyran (fjärde barnet, andra försöket)

7/10 FluffigaMoln (första barnet)

10/10 DomkallarmigS (första barnet, andra försöket)

10/10 MommyA (tredje barnet, andra försöket)

13/10 AllieP (Första barnet, andra försöket)

14/10 Värmlandsjänta, 30 år (andra barnet, tredje försöket)

15/10 EIJ90, 30 år (andra barnet, tredje försöket)

15/10 Humlisen17 (första barnet, tredje försöket)

15/10 Etaj ( andra gemensamma barnet, andra försöket)

15/10 Fyrklöverns (första barnet, fjärde försöket)

?/10 GlitterStjärnan (andra barnet, första försöket)

18/10 Mor till Ella 38år,(fjärde barnet, andra försöket)

18/10 evelinagra1 22år (första barnet, 6e försöket)

18/10 betula 39 år (3e barnet, 3e försöket)

19/10 Sofian81 (tredje barnet, andra försöket)

19/10 Tjo91 (andra barnet, andra försöket)

19/10 Melle90 (andra barnet, fjärde försöket efter MA)

21/10 Bez (första barnet, 3e försöket)

21/10 Olise91 (tredje barnet, andra försöket)

22/10 RyskaRäven 22 år (första barnet, 7:e försöket, 1 MF)

23/10 Hoppas2022 (fjärde barnet, åttonde försöket)

• DomkallarmigS
    Ollebollen skrev 2021-09-26 08:20:07 följande:

Ja jag tycker också det från igår såg jättepositivt ut inom avläsningstiden! Är nog det jag ska gå på? kanske inte ska bli så besatt av hur starkt det är osv nu utan bara anta att ägglossning har skett så får vi se helt enkelt.. här är en närmare bild

Tycker också gårdagens ser något starkare ur så det borde ju vart stegringen, så borde ju vara äl idag eller i morgon då. Ni får se till att ligga på idag :D
Svar på tråden BIM oktober 2021