BIM oktober 2021
Hej. Hittar ingen tråd med BIM oktober så jag startar denna. Här hemma har vi en 3-åring och nu ska vi satsa på ett syskon :)
BIM
3/10 Elin1991 (ett barn, första försöket)
Hej. Hittar ingen tråd med BIM oktober så jag startar denna. Här hemma har vi en 3-åring och nu ska vi satsa på ett syskon :)
BIM
3/10 Elin1991 (ett barn, första försöket)
Idag känner jag mig nere. ÄL+9 idag. Har en känsla i kroppen att det inte gick den här gången, och trots att jag vet att det är helt normalt att det tar flera månader så hade jag verkligen verkligen hoppats den här gången. Har två kompisar som blivit gravida under de två månader vi försökt (båda på första försöket) och det hade varit så otroligt mysigt att dela graviditeten och första året med en bebis med dem. Med första barnet hade jag fyra vänner som fick barn 4, 3 och 2 månader före mig och jag är så tacksam för dem, men det är lite jobbigt att hela tiden ligga några månader efter.
Idag känner jag mig nere. ÄL+9 idag. Har en känsla i kroppen att det inte gick den här gången, och trots att jag vet att det är helt normalt att det tar flera månader så hade jag verkligen verkligen hoppats den här gången. Har två kompisar som blivit gravida under de två månader vi försökt (båda på första försöket) och det hade varit så otroligt mysigt att dela graviditeten och första året med en bebis med dem. Med första barnet hade jag fyra vänner som fick barn 4, 3 och 2 månader före mig och jag är så tacksam för dem, men det är lite jobbigt att hela tiden ligga några månader efter.
Jag håller med. Försöker påminna mig om att det bara är 20-30 % chans/cykel OM man prickat ägglossningen, men det är så svårt att inte få upp hoppet ändå. Man längtar ju så mycket. Jag gick i fällan att börja fantisera om hur det skulle vara att bli gravid nu, räknade på när jag skulle få göra första ultraljudet och hur långt gången jag skulle vara vid jul och det är så farligt. Ska försöka fokusera mer på att leva i nuet från och med nu. Jag har ju min underbara dotter att fokusera på också, jag är så tacksam för henne.
Håller tummarna för alla som försöker <3 Och ber er att hålla tummarna för att allt ska gå bra för mig också, hela vägen! Är så orolig hela tiden..
Redan två pluss i tråden och oktober har inte ens börjat än! Grattis till er!
Själv har jag en vecka till bim enligt app. Än så länge inga symtom what so ever :(. Men jag vet att det är tidigt än och att det kan komma eftersom.
Vi fick bara till det 3 gånger förra veckan, under "liggveckan". Måndag, onsdag och lördag. Enligt app hade jag ägglossning på torsdag, men själv gissar jag på fredag. Vi får helt enkelt se om det räcker.
Har bestämt att jag inte ska testa tidigare än bim men man kanske ska "unna" sig ett testa tidigt i helgen ;). Sist jag köpte två testa tidigt skrattade min man åt mig och sa "det är sådana som dig som de tjänar pengar på" och dagen efter kom mensen... :).
Det här med test tidigt är ju egentligen rätt värdelöst, men för mig känns det som att man har något för sig i denna eviga väntan.
Jag hade nästan bestämt mig för att testa imorgon, har velat fram och tillbaka hela veckan men berättade för min man och han övertalade mig att låta bli. Om det blir negativt kommer jag bli besviken men ändå hoppas för att det är så tidigt, och sen om mensen kommer blir jag dubbelt besviken. Det lät rimligt när han sa det så nu har vi kommit överens om att jag ska testa på måndag (BIM -1). Då blir det mer definitivt åtminstone.
Ungefär när i er cykel hr ni ÄL? Är på dag 16 nu och har inte kunnat hitta någon ÄL ännu. Detta är andra cykeln sedan en avbruten graviditet med lite komplikationer så kroppen är väl inte helt tillbaka, förra cykeln var på 33 dagar. Hade bara tyckt det var roligt att ha lite mer koll nu än vad jag haft tidigare då jag inte upptäckt graviditet förrens v 8-10 vid tidigare försök.