• Elin1991

BIM oktober 2021

Hej. Hittar ingen tråd med BIM oktober så jag startar denna. Här hemma har vi en 3-åring och nu ska vi satsa på ett syskon :)

BIM

3/10 Elin1991 (ett barn, första försöket)

• Svar på tråden BIM oktober 2021
  • Beckizen
    Ollebollen skrev 2021-09-15 11:50:32 följande:

Är det bara jag som blir helt psyko i detta?? Hoppas inte!! Allt jag tänker på hela tiden är en eventuell graviditet? Kollar på videos om fertilitet, ÄL, graviditet. Är helt besatt och min sambo tröttnar nog snart på mig hahaha!! Sen undrar jag hur fasen jag ska kunna hålla mig att berätta för alla i hela världen innan v 12 om en eventuell grav nu sker? Jösses

Du är inte ensam! Haha alltså tanken på att bli gravid tar upp hela min vakna tid, försöker sysselsätta mig med annat men har inte så mycket nu som jag kan distrahera mig med hehe.

Det är skönt att ha forum som dessa så att man kan skriva av sig till andra som är i liknande situation :)
  • Humlisen17

Hej! Hoppar in från september tråden. Detta är tredje försöket till ett barn efter ett MA och en avbruten graviditet i v16. Räknar inte varje månad som ett försök utom i graviditeter, så detta blir det tredje försöket till en graviditet och hoppas att vi kan få behålla denna gång. Fick tillbaka min första mens efter avbrytandet i augusti och nu fått andra så skönt att kroppen iallafall fungerar.

30/9 Ollebollen (första barnet, första försöket)

1/10 dujagochbebisen (första barnet, första försöket)

1/10 oreokakan11 (första barnet, första försöket)

3/10 Elin1991 (andra barnet, första försöket)

3/10 BounceBambi (första barnet, andra försöket)

6/10 Beckizen (första barnet, tredje försöket)

14/10 Vittring89 (andra barnet, andra försöket)

15/10 Humlisen17 (första barnet, tredje försöket)

?/10 GlitterStjärnan (andra barnet, första försöket)

• Ollebollen

Ni som kanske försökt lite längre - hur tidigt efter ÄL brukar ni testa? Vilken dag är den tidigaste ni fått utslag? Man söker ju hela tiden efter information som tyder på att man kanske ändå kan testa liiiiiiite tidigare haha!

• Elin1991
    GlitterStjärnan skrev 2021-09-15 05:54:22 följande:

Okej, skönt att slippa under tiden du hade den kvar :?)

Det är de jag börja misstänka att den börjar ta slut men jag har haft den i två år och den ska hålla tre år.

Jag hoppas bara jag tar ut staven så kommer cykeln igång men de väntar ett de. :P

Ja det var väldigt skönt men vart så otålig innan mensen kom igång så jag trodde något var tok.

Ja men så var det för mig med min första stav! Efter lite mer än 2 år så började jag blöda, bytte jag till en ny & sen var jag utan mens igen!

Hoppas cykeln kommer igång som den ska :)
  • GlitterStjärnan
    Elin1991 skrev 2021-09-15 19:33:00 följande:

Ja det var väldigt skönt men vart så otålig innan mensen kom igång så jag trodde något var tok.

Ja men så var det för mig med min första stav! Efter lite mer än 2 år så började jag blöda, bytte jag till en ny & sen var jag utan mens igen!

Hoppas cykeln kommer igång som den ska :)

Okej, tack!

Kanske kör på ägglossningstest den första månaden bara för att se om jag får någon och kroppen är på banan.

Men många som testar tar ju ett par 3-4 st per dag, och de känns så svåra att tolka?

Varför är man så otålig? :?) När man planerar vill man ju att man ska bli gravid samma sekund man bestämt sig haha
  • Beckizen
    Ollebollen skrev 2021-09-15 16:48:09 följande:

Ni som kanske försökt lite längre - hur tidigt efter ÄL brukar ni testa? Vilken dag är den tidigaste ni fått utslag? Man söker ju hela tiden efter information som tyder på att man kanske ändå kan testa liiiiiiite tidigare haha!

Haha ja verkligen! Efter båda mina ÄL perioder är över så har jag letat efter minsta tecken och sen googlat haha. Men jag har faktiskt ännu inte tagit ett grav test. Jag sa när vi började i augusti att jag inte skulle ta innan BIM och än så länge har mensen kommit 2 dagar för tidigt eller på BIM haha. Jag gör detta för min mentala hälsa, även fast jag sitter och googlar mycket och blir ledsen när mensen kommer så vet jag att jag skulle bli mer ledsen av att få negativt på stickan.

Däremot står jag lite i valet och kvalet att testa nu efter att min mensperiod var kortare än vanligt och blodade betydligt mycket mindre än annars. Den kom i fredags och var slut på söndagen haha. Jag har egentligen inga symptom som gör mig mer misstänksam på ev graviditet.

Kanske inte svar på din fråga men Jag är med i ett annat forum där många plussat och de har testat innan BIM på typ BIM -5 eller dagen innan BIM :)
  • MommyA

Hoppar in här jag med, har BIM 10/10 försök 2 nu men hade inte helt koll på min ÄL efter våran förlust i början på juli. Cykeln är helt förändrad men tror jag har koll nu. Hejja oss!

• Ollebollen
    Beckizen skrev 2021-09-16 08:00:51 följande:

Haha ja verkligen! Efter båda mina ÄL perioder är över så har jag letat efter minsta tecken och sen googlat haha. Men jag har faktiskt ännu inte tagit ett grav test. Jag sa när vi började i augusti att jag inte skulle ta innan BIM och än så länge har mensen kommit 2 dagar för tidigt eller på BIM haha. Jag gör detta för min mentala hälsa, även fast jag sitter och googlar mycket och blir ledsen när mensen kommer så vet jag att jag skulle bli mer ledsen av att få negativt på stickan.

Däremot står jag lite i valet och kvalet att testa nu efter att min mensperiod var kortare än vanligt och blodade betydligt mycket mindre än annars. Den kom i fredags och var slut på söndagen haha. Jag har egentligen inga symptom som gör mig mer misstänksam på ev graviditet.

Kanske inte svar på din fråga men Jag är med i ett annat forum där många plussat och de har testat innan BIM på typ BIM -5 eller dagen innan BIM :)

Aaah okej, lustigt med så kort blödning dock?? Jag försöker också hålla mig men det är svårt!! Hoppas det blir plus för dig snart!!
  • Elin1991
    GlitterStjärnan skrev 2021-09-15 20:17:06 följande:

Okej, tack!

Kanske kör på ägglossningstest den första månaden bara för att se om jag får någon och kroppen är på banan.

Men många som testar tar ju ett par 3-4 st per dag, och de känns så svåra att tolka?

Varför är man så otålig? :?) När man planerar vill man ju att man ska bli gravid samma sekund man bestämt sig haha

Ja gör det :) Jag ångrar nu att vi kör utan ÄL test? Är för otålig. Men om det inte tar sig den här månaden så köper jag tester till nästa ÄL :)

Oj så svårt.. Är inte CB digitala bra? Köra med den & skippa andra? :)

Helt galet så otålig man är! Jag förstår inte hur man ska kunna vänta tills BIM :) haha.
  • dujagochbebisen

Hahaha, nej men känner EXAKT samma som dig ollebollen & er oreokakan11 & beckizen! All vaken tid är det BARA bebis och graviditet i tankarna!! Typ söker på barnvagnar redan hahaha? Psycho gånger tusen? men riktigt kul att vi är flera som försöker få första barnet på första försöket också! :D ska bli så spännande att följa alla!

Oreokakan11 - Mina förberedelser hittills har varit att ändra kosten till mer hälsosamt och näringsrikt, slutat med socker och kaffe helt (dör men hoppas det är värt det). Sen har jag tagit ÄL-test för att hålla koll, använder appen FLO sen typ ett år tillbaka (allmän koll på menscykel) och sen tar jag gravid-tillskott mht folsyra och d-vitamin :)

Svar på tråden BIM oktober 2021