• Elin1991

BIM oktober 2021

Hej. Hittar ingen tråd med BIM oktober så jag startar denna. Här hemma har vi en 3-åring och nu ska vi satsa på ett syskon :)

BIM

3/10 Elin1991 (ett barn, första försöket)

• Svar på tråden BIM oktober 2021
  • dujagochbebisen
    Ollebollen skrev 2021-09-19 17:22:03 följande:

Jag tycker det är så jobbigt att vänta på att få testa sig. Medan jag väntar fantiserar jag kring så mycket härliga grejer - hur jag ska berätta för min familj, hans familj. Vad mysiga saker jag ska göra när jag går på mammaledighet. Vad jag ska köpa för vagn, hur jag ska inreda barnrummet. Antar att jag inte är ensam i detta, vad har ni för mysiga fantasier för er? Vad är den grejen ni bara inte kan vänta på att få göra?? Känns så mysigt att få diskutera lite härliga grejer och snabba på tiden lite. :)

Åh jaaa, precis samma här haha! Jag fantiserar jättemycket om hur lyckliga vi kommer bli av bara plusset, samtidigt rädslan av att få MF, sen tillbaka till glädjetankar på hur vi också ska berätta för våra familjer. Att om det tar sig denna månad kunna berätta det på jul, att jag kommer vara höggravid när jag ska på min väns bröllop nästa vår. Men framförallt hur den första tiden kommer vara, att lära sig min sambo och jag tillsammans de första två veckorna och ja, det tar inte slut haha! Hur går dina fantasier? Vart bor ni? Hur gamla är ni? :)
  • Ollebollen
    Fyyyyran skrev 2021-09-19 19:57:03 följande:

Jag är likadan! :)

Tänker på när vi ska berätta för våra familjer. Och för våra barn. Tänker på RUL när vi får veta kön. Inte för att själva könet spelar roll, utan mer att vi är ett steg närmare. Längtar efter att amma. Och på alla söta kläder jag ska köpa. Att gå hem på mammaledighet. Tänker på namn hela tiden. Jag har till och med tänkt ut vad vi ska skriva på sociala medier:

"Vår längtan blev för stor,

efter en liten syster eller bror.

Så vi lät våra hjärtan styra,

och snart kommer nummer fyra"

Men fatta att få berätta för sina barn!! Nu har ju inte jag några men kan ju bara föreställa mig! Hur gamla är dem?

Och ja jag började seriöst gråta åt texten! Haha jösses vilken mysig känsla!
  • Ollebollen
    dujagochbebisen skrev 2021-09-19 19:57:54 följande:

Åh jaaa, precis samma här haha! Jag fantiserar jättemycket om hur lyckliga vi kommer bli av bara plusset, samtidigt rädslan av att få MF, sen tillbaka till glädjetankar på hur vi också ska berätta för våra familjer. Att om det tar sig denna månad kunna berätta det på jul, att jag kommer vara höggravid när jag ska på min väns bröllop nästa vår. Men framförallt hur den första tiden kommer vara, att lära sig min sambo och jag tillsammans de första två veckorna och ja, det tar inte slut haha! Hur går dina fantasier? Vart bor ni? Hur gamla är ni? :)

Tänker likadant! Känslan efter plusset kommer ju troligtvis bana ut i stark oro ganska fort. Jag har också tänkt på att kunna få berätta på julafton!!!! Sååååå mysigt!! Funderar på hur det kommer kännas när bebis sparkar i magen, att jag ska ha gravid-hängslebyxor och boa om i hela hemmet!!

Vi bor i Blekinge, jag är 24 och sambon 30. Det är bara första cykeln vi försöker men jag blir så himla besatt av saker när jag väl bestämt mig, så jag vet ju att denna resan psykiskt kommer vara rätt så jobbig för mig. Men då får jag trilla tillbaka i dessa mysiga tankarna igen. Ni då?
  • Vittring89
    Ollebollen skrev 2021-09-19 21:51:07 följande:
    Tänker likadant! Känslan efter plusset kommer ju troligtvis bana ut i stark oro ganska fort. Jag har också tänkt på att kunna få berätta på julafton!!!! Sååååå mysigt!! Funderar på hur det kommer kännas när bebis sparkar i magen, att jag ska ha gravid-hängslebyxor och boa om i hela hemmet!!

Vi bor i Blekinge, jag är 24 och sambon 30. Det är bara första cykeln vi försöker men jag blir så himla besatt av saker när jag väl bestämt mig, så jag vet ju att denna resan psykiskt kommer vara rätt så jobbig för mig. Men då får jag trilla tillbaka i dessa mysiga tankarna igen. Ni då?
    Jag längtar efter att vara gravid igen! Det är det största och finaste som hänt mig. Jag hade tur som aldrig fick ont av foglossning, jag gick inte upp speciellt mycket i vikt utan som barnmorskan sa på förlossningen: "Du är ju BARA mage". Och som jag älskade min mage! Det var så mysigt att kunna klappa på den och få en påminnelse hela tiden om det stora som höll på att hända. Och själva förlossningen var så otrolig! Jag skulle kunna vara gravid och föda barn hundra gånger om, men sömnbristen och oron direkt efteråt var VIDRIG så det kommer (förhoppningsvis) bli ett till barn och sen är vår familj komplett. Då känns det också som att jag kan njuta lite mer av den här tiden. Det är spännande att hoppas och längta och jag kommer garanterat bli orolig för missfall precis som jag var under första graviditeten, men jag hoppas att jag kan leva lite mer i stunden den här gången. Och jag hoppas att jag inte behöver vänta allt för länge innan det tar sig, jag är en otålig person till naturen!
  • evelinagra1

Hoppar in här jag med.. idag kom mensen och allt känns så jävla värdelöst, blir 6e försöket nu efter att jag opererade bort en cysta på äggstocken men innan dess har vi också försökt. I början av oktober ska jag på fertilitetsutredning så det är ju något iallafall..

• evelinagra1

30/9 Ollebollen (första barnet, första försöket)

1/10 dujagochbebisen (första barnet, första försöket)

1/10 oreokakan11 (första barnet, första försöket)

3/10 Elin1991 (andra barnet, första försöket)

3/10 BounceBambi (första barnet, andra försöket)

6/10 Beckizen (första barnet, tredje försöket)

7/10 Fyyyyran (fjärde barnet, andra försöket)

7/10 DomkallarmigS (första barnet, andra försöket)

14/10 Vittring89 (andra barnet, andra försöket)

14/10 Värmlandsjänta, 30 år (andra barnet, tredje försöket)

15/10 EIJ90, 30 år (andra barnet, tredje försöket)

15/10 Humlisen17 (första barnet, tredje försöket)

15/10 Etaj ( andra gemensamma barnet, andra försöket)

?/10 GlitterStjärnan (andra barnet, första försöket)

18/10 Mor till Ella 38år,(fjärde barnet, andra försöket)

18/10 evelinagra1 22år (första barnet, 6e försöket)

19/10 Sofian81 (tredje barnet, andra försöket)

• Tjoo91

Hejsan,

Hoppar också in här! Fick mens idag så bim 19/10.

19/10 Tjo91 (andra barnet, andra försöket)

• Oreokakan11
    dujagochbebisen skrev 2021-09-19 19:57:54 följande:
    Bra att känna att jag inte är ensam efter att ha läst alla svar här Skrattande Trodde jag höll på att bli knäpp, drömmer om alla dessa scenarion fastän jag inte är gravid än, min man håller på att skratta ihjäl sig åt mig. Pratade igår om hur vi skulle berätta för min svärmor att jag är gravid xD. 
    Hoppas på ett pluss den 28 sep, 3 dagar innan BIM så att jag kan överraska mannen på hans födelsedag :) 
    Men ja, knäpp håller man på att bli ju.. har redan kollat in sängar och barnvagnar lol.
    Jag är 24 år, fyller 25 nu om några dagar och är från Stockholm men bor i Norge nu men min man. 
  • AllieP

Hej! Hoppar också in här. Blir vårt andra försök nu denna månad. Tog ut min hormonspiral i slutet av aug och haft en ÄL och en mens därefter. 

13/10 AllieP (Första barnet, andra försöket)

19/10 Tjo91 (andra barnet, andra försöket)

• Fyyyyran
    Ollebollen skrev 2021-09-19 21:46:54 följande:

Men fatta att få berätta för sina barn!! Nu har ju inte jag några men kan ju bara föreställa mig! Hur gamla är dem?

Och ja jag började seriöst gråta åt texten! Haha jösses vilken mysig känsla!

Vad roligt att du tycker om texten. Jag har haft en stark barnlängtan sedan mars, men det tog ett tag att få med min man på tåget. Så jag har hunnit fundera länge :).

Ja, det ska bli roligt att berätta för barnen. De är så pass stora också: 16, 14 och 6 år. Även om jag inte tror att de två äldsta kommer blir superglad direkt. Haha, de tycker nog att det räcker med barn :).
Svar på tråden BIM oktober 2021