BIM November 2021
Ny tråd för oss som väntar på plus!
3/11 Tussilago86 (andra försöket, tredje barnet)
Ny tråd för oss som väntar på plus!
3/11 Tussilago86 (andra försöket, tredje barnet)
Jag har haft flera missfall genom åren, så det blir en försäkran om att graviditeten fortskrider som den ska. De gånger ökningen är för långsam så vet jag att det kommer bli missfall. När det gått vägen med mina andra barn har jag fått en fin stegring på testen samt "gravid 3+" på det digitala mellan vecka 5+0 - 5+3 :)
Jag förstår! Håller tummarna för dig att det ökar som det ska, men det gör det säkert! Grattis igen!
Behöver hjälp tjejer.
Jag testade positivt efter tiden igår på BIM+ 3 och idag tog jag ytterligare ett test med hopp om att få starkare streck. Efter lika lång tid som igår, alltså långt efter tiden (ca 45 min) så finns där ett svagt svagt rosa streck, kanske något svagare än igår.
Är detta tecken för missfall? Mitt enda riktiga symtom just nu (förutom inbillad illamående och ömma bröst) är utebliven mens.
Behöver hjälp tjejer.
Jag testade positivt efter tiden igår på BIM+ 3 och idag tog jag ytterligare ett test med hopp om att få starkare streck. Efter lika lång tid som igår, alltså långt efter tiden (ca 45 min) så finns där ett svagt svagt rosa streck, kanske något svagare än igår.
Är detta tecken för missfall? Mitt enda riktiga symtom just nu (förutom inbillad illamående och ömma bröst) är utebliven mens.
Vad är det för test? Jag hade inte vågat lita på det om det kom efter tiden, men det kanske är ett väldigt okänsligt test?? Se om du kan få tag på predictor early eller ett vanligt cb, det är de två testerna som visat tidigast för mig och se om du får positivtinom tiden (varit gravid 10+ ggr).
Det är ett RFSU testa tidigt. Så borde ju ge utslag på BIM+4. Har ett CB digital hemma som jag ska ta på onsdag om inte mensen har kommit tills dess. Hur lång tid dröjer det för mensen att komma om det är missfall?
Herregud - har precis fått plus!!!! Är helt skakig. Är på äl+8 idag och tog ett rfsu imorse som var tvärblankt. Men då pmsen lyser med sin frånvaro och jag ska ha mens på tisdag tog jag ett cb early nu - positivt!!! Rfsu sticka i samma urin - också positivt!! Helt sjukt att det kan vara negativt på morgonen vid 09 för att sedan vara positivt vid kl 18. Ska bekräfta med digitalt i övermorgon, snälla snälla håll tummarns för mig, haft tre missfall innan.
Behöver hjälp tjejer.
Skrev detta i en annan tråd också men lägger in här med, hade själv velat veta detta så kanske kan vara till hjälp för någon annan :)
Det skiljer så himla mycket mellan test och hur tydligt de visar plus!
Jag tog ett rfsu-test nu på förmiddagen och döm om min förvåning när det var helt negativt? Hade supersvagt positivt på rfsu igårkväll (verkligen jättesvagt!) och trodde det skulle ökat till idag. Kunde inte ens ana nåt på stickan liksom.
Bestämde mig då för att ta ett cb early och ett av apotekets (kronans) egna test i SAMMA urin som jag använt till rfsu - och båda de testerna blev positiva. Kom direkt och syns i alla ljus (kvalitén på bilderna blir ju så dålig när man lägger upp här, syns bättre irl, men lägger upp på cb och apotekets egna här). Men rfsu som sagt heeeeelt blankt.
Summa summarum, jag rekommenderar verkligen andra test än rfsu som verkar väldigt okänsliga jämfört med andra :)

Skrev detta i en annan tråd också men lägger in här med, hade själv velat veta detta så kanske kan vara till hjälp för någon annan :)
Det skiljer så himla mycket mellan test och hur tydligt de visar plus!
Jag tog ett rfsu-test nu på förmiddagen och döm om min förvåning när det var helt negativt? Hade supersvagt positivt på rfsu igårkväll (verkligen jättesvagt!) och trodde det skulle ökat till idag. Kunde inte ens ana nåt på stickan liksom.
Bestämde mig då för att ta ett cb early och ett av apotekets (kronans) egna test i SAMMA urin som jag använt till rfsu - och båda de testerna blev positiva. Kom direkt och syns i alla ljus (kvalitén på bilderna blir ju så dålig när man lägger upp här, syns bättre irl, men lägger upp på cb och apotekets egna här). Men rfsu som sagt heeeeelt blankt.
Summa summarum, jag rekommenderar verkligen andra test än rfsu som verkar väldigt okänsliga jämfört med andra :)