• En manlig man

Kvinnor, känner ni skuld?

Det är ju vanligt i många förhållanden att kvinnan tappar sexlusten. Orsakerna till den tappade lusten kan vara många men det påverkar ju de flesta förhållanden negativt och i många fall går man skilda vägar efter några år. Ofta med barn i bilden och med splittrade familjer som följd.

När ni sen lever singelliv eller träffar en ny partner så finns det helt plötsligt massor med sexlust. Tänker ni någon gång då att om ni bara tillfredställt er man så kunde ni fortfarande varit en kärnfamilj och bott kvar i huset tillsammans. Borde ni känna skuld? Om ni inte känner skuld så undrar jag varför inte när det kanske var den bristande sexlusten som var orsaken till att ni gick skilda vägar.

• Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?
  • Anonym (Kvinna45)
    En manlig man skrev 2021-10-17 09:37:31 följande:

Jag tänte att när du skrev att du hade sagt till ditt ex att dina känslor hade försvunnit så innefattade det de mesta inkl att du inte tände på honom längre. Men det är ju inte nödvändigtvis sant då många kvinnor här älskar sina män men har slutat tända på dem. Du skrev väl först att det var orsaken till att du lämnade så då undanhöll du sanningen för att skydda honom.

Jag försökte definitivt inte skydda honom :) Det var ingen vänskaplig separation direkt. Att jag inte ville leva i ett förhållande utan sex var en orsak, att jag inte hade känslor för honom en annan. I det fallet hängde det ihop även om det inte nödvändigtvis gör det
  • En manlig man
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-10-17 17:55:08 följande:

Jag försökte definitivt inte skydda honom :) Det var ingen vänskaplig separation direkt. Att jag inte ville leva i ett förhållande utan sex var en orsak, att jag inte hade känslor för honom en annan. I det fallet hängde det ihop även om det inte nödvändigtvis gör det

Skönt att vi är överens.
  • Anonym (Skulden är inte din)
    En manlig man skrev 2021-10-17 17:49:43 följande:
    Jag tycker det är svårt att ta dig på allvar när du bara gissar och slänger ut dina åsikter.
    Jag antecknar det.
  • Anonym (Kvinna)
    En manlig man skrev 2021-10-17 13:58:14 följande:

Ok, så enligt dig är det oftast mannens fel att kvinnan tappar sexlusten i ett förhållande.

Absolut! Speciellt eftsom hon magiskt får lusten tillbaka när hon efter separationen träffar en ny man.
  • En manlig man
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-10-17 18:28:36 följande:

Absolut! Speciellt eftsom hon magiskt får lusten tillbaka när hon efter separationen träffar en ny man.

Tack för tydligt svar.

Har det hänt dig en eller fler ggr? Tror du det kommer hända med nästa gubbe?
  • Anonym (Rund)

Hej du manlige man. Vad har du för egen erfarenhet. Har din tidigare fru lämnat dig och fått roligt sexliv med en ny?

Kärnfamilj - barn som farit illa av att mamma blir lycklig igen?

• En manlig man
    Anonym (Rund) skrev 2021-10-17 18:55:09 följande:

Hej du manlige man. Vad har du för egen erfarenhet. Har din tidigare fru lämnat dig och fått roligt sexliv med en ny?

Kärnfamilj - barn som farit illa av att mamma blir lycklig igen?

Lite tvärt om faktiskt. Jag lämnade och hon är bitter som fan.

Men sexbiten var en liten del av det hela.
  • Anonym (Rund)

Märkligt då att du utan egen erfarenhet av detta är så enormt intresserad av denna, ganska udda, frågeställning......

Att kvinnor ska känna skuld över detta. Tycker du själv då?

Aktiv i kyrkan eller?

• Anonym (Snäckan)
    En manlig man skrev 2021-10-17 12:31:03 följande:

Menar du att sexet alltid varit mediokert eller det har gått från bra till mediokert i förhållandet?

Jag tror som du att kvinnor som får orgasm gillar sex mer än de som inte får det.

Alltid skulle jag säga. Finns väl något med nyhetens behag i början av relationen, att vara nära sin partner. Men efterhand försvinner det och ger en känsla av att sexet bara är för mannens skull.
  • En manlig man
    Anonym (Rund) skrev 2021-10-17 19:44:43 följande:

Märkligt då att du utan egen erfarenhet av detta är så enormt intresserad av denna, ganska udda, frågeställning......

Att kvinnor ska känna skuld över detta. Tycker du själv då?

Aktiv i kyrkan eller?

Jag har bara ställt frågor, inte kommit med tvärsäkra påståenden. Iallafall inte om ämnet i trådstarten.

Men vissa här anser ju att män alltid är orsaken till att kvinnor tappar sexlusten och sen lämnar sin man. Det tyckte jag var lite väl magstarkt. Jag tror det är minst lika vanligt att män tappar lusten att anstränga sig för sin kvinna för att hon är t.ex fet, gnällig och tråkig i sängen.
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?