• En manlig man

Kvinnor, känner ni skuld?

Det är ju vanligt i många förhållanden att kvinnan tappar sexlusten. Orsakerna till den tappade lusten kan vara många men det påverkar ju de flesta förhållanden negativt och i många fall går man skilda vägar efter några år. Ofta med barn i bilden och med splittrade familjer som följd.

När ni sen lever singelliv eller träffar en ny partner så finns det helt plötsligt massor med sexlust. Tänker ni någon gång då att om ni bara tillfredställt er man så kunde ni fortfarande varit en kärnfamilj och bott kvar i huset tillsammans. Borde ni känna skuld? Om ni inte känner skuld så undrar jag varför inte när det kanske var den bristande sexlusten som var orsaken till att ni gick skilda vägar.

• Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?
  • En manlig man
    Anonym (HH) skrev 2021-10-18 05:49:54 följande:

Ja, min nuvarande.

Har ni varit ihop länge eller riskerar han att också att bli likadan?
  • molly50
    En manlig man skrev 2021-10-17 21:13:35 följande:
    Jag har bara ställt frågor, inte kommit med tvärsäkra påståenden. Iallafall inte om ämnet i trådstarten.

Men vissa här anser ju att män alltid är orsaken till att kvinnor tappar sexlusten och sen lämnar sin man. Det tyckte jag var lite väl magstarkt. Jag tror det är minst lika vanligt att män tappar lusten att anstränga sig för sin kvinna för att hon är t.ex fet, gnällig och tråkig i sängen.
    Men då kan man ju ställa samma fråga som du gör till kvinnor.
    Varför lämnar han inte förhållandet om han anser att kvinnan har blivit fet,tråkig och dålig i sängen?

Problemet är att många gånger så får kvinnan ta det stora ansvaret för hushållet och barnen.
    Sen undrar han varför hon tappar ork och sexlust.
    Många män skyller ofta på kvinnan men kan inte se sin egen del i att sexlivet stagnerar.
  • En manlig man
    molly50 skrev 2021-10-18 08:25:06 följande:

Tror du att man alltid märker sådant på en gång?Nu var det inte mig du citerade.

Men jag tycker inte att man ska behöva ställa upp på sex mot sin vilja.

Tycker du det?

Det borde väl märkas rätt snabbt. Iallafall innan man skaffar barn ihop.

Man ska inte behöva tvinga sig själv däremot ska man vilja ställa upp för sin partner även om man inte vill själv.
  • En manlig man
    Anonym (HH) skrev 2021-10-18 05:49:54 följande:

Ja, min nuvarande.

molly50 skrev 2021-10-18 08:51:29 följande:

Men då kan man ju ställa samma fråga som du gör till kvinnor.

Varför lämnar han inte förhållandet om han anser att kvinnan har blivit fet,tråkig och dålig i sängen?

Problemet är att många gånger så får kvinnan ta det stora ansvaret för hushållet och barnen.

Sen undrar han varför hon tappar ork och sexlust.

Många män skyller ofta på kvinnan men kan inte se sin egen del i att sexlivet stagnerar.

Du svarar som de flesta här. Märkligt att så många kvinnor har hittat så många dåliga män. Undrar hur det ska gå att träffa någon ny man. Han är väl troligen också skild för han var dålig på något sätt.
  • molly50
    En manlig man skrev 2021-10-18 08:53:21 följande:

Man ska inte behöva tvinga sig själv däremot ska man vilja ställa upp för sin partner även om man inte vill själv.
    Många gånger så märker man inte att han är ett svin förrän när man har stabiliserat sig och flyttat ihop och bildat familj.
    När förhållandet går tillbaka till vardagen.
    Så det är inte alls säkert att man märker sådant på en gång.
    Framförallt inte i början då man fortfarande befinner sig i det rosa skimret.

Jag kan gå med på att runka eller suga om jag själv inte har lust.
    Men penetrerande sex kan rentav göra ont om man inte har lust.
    Så varför ska man då ställa upp på det?
    Jag har dock turen att ha en man som själv inte vill ha sex om jag inte vill.
    Om jag inte vill så får inte heller han ut något av det.
    Båda ska kunna njuta om det ska kännas bra.
    Det här har också gjort att vi inte har några problem på den fronten trots nästan 20 år tillsammans.
  • molly50
    En manlig man skrev 2021-10-18 08:56:45 följande:
    Du svarar som de flesta här. Märkligt att så många kvinnor har hittat så många dåliga män. Undrar hur det ska gå att träffa någon ny man. Han är väl troligen också skild för han var dålig på något sätt.
    Jag har inte någon dålig man i min nuvarande.
    Han är faktiskt den bästa jag har haft.
    Visst händer det att vi tar varandra för givet efter alla år.
    ;Men det är inget vi inte kan lösa.
    En bra kommunikation är A och O för att ett förhållande ska kunna fungera.
  • Anonym (min tanke)

Jag förstår inte varför man vill ha sex med någon som ställer upp på det mot sin vilja. Om man har tappat lusten bör man däremot anstränga sig för att få tillbaka den, t.ex. genom att kommunicera med sin partner om vad man behöver.
  • Anonym (HH)
    En manlig man skrev 2021-10-18 08:49:29 följande:

Snart tio år.
  • Anonym (Dåtid)

Man ska vilja ställa upp även om man inte vill???
    Det är att bruka våld på sig själv.

Och vilken någorlunda frisk individ vill ha sex med någon som faktiskt inte ens vill? Det är ju vidrigt!

Ska hon läsa en bok medans han använder hennes kropp som tömningshink eller? Eller måste hon låtsas att det är skönt, samtidigt som hon ser på klockan och hoppas att det snart är över?
  • En manlig man
    molly50 skrev 2021-10-18 09:05:55 följande:

Jag har inte någon dålig man i min nuvarande.

Han är faktiskt den bästa jag har haft.

Visst händer det att vi tar varandra för givet efter alla år.

;Men det är inget vi inte kan lösa.

En bra kommunikation är A och O för att ett förhållande ska kunna fungera.

Då kanske hans skillsmässa berodde på hans kvinna. Skönt med ett undantag.
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?