• En manlig man

Kvinnor, känner ni skuld?

Det är ju vanligt i många förhållanden att kvinnan tappar sexlusten. Orsakerna till den tappade lusten kan vara många men det påverkar ju de flesta förhållanden negativt och i många fall går man skilda vägar efter några år. Ofta med barn i bilden och med splittrade familjer som följd.

När ni sen lever singelliv eller träffar en ny partner så finns det helt plötsligt massor med sexlust. Tänker ni någon gång då att om ni bara tillfredställt er man så kunde ni fortfarande varit en kärnfamilj och bott kvar i huset tillsammans. Borde ni känna skuld? Om ni inte känner skuld så undrar jag varför inte när det kanske var den bristande sexlusten som var orsaken till att ni gick skilda vägar.

• Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?
  • En manlig man
    Anonym (Dåtid) skrev 2021-10-18 12:23:26 följande:

Man ska vilja ställa upp även om man inte vill???

Det är att bruka våld på sig själv.

Och vilken någorlunda frisk individ vill ha sex med någon som faktiskt inte ens vill? Det är ju vidrigt!

Ska hon läsa en bok medans han använder hennes kropp som tömningshink eller? Eller måste hon låtsas att det är skönt, samtidigt som hon ser på klockan och hoppas att det snart är över?

Har du aldrig sugit av din man utan att själv få något?
  • Anonym (Dåtid)
    En manlig man skrev 2021-10-18 12:49:01 följande:
    Jag har ingen man, men jo det har hänt tidigare. Helt värdelöst, jag slutade med det men hänvisning till... att jag inte vill. 
    Fast å andra sidan avskyr jag oralsex.

En avrunkning är det längsta jag skulle gå om jag inte har lust. 
  • Anonym (HH)
    En manlig man skrev 2021-10-18 08:53:21 följande:

Det borde väl märkas rätt snabbt. Iallafall innan man skaffar barn ihop.

Man ska inte behöva tvinga sig själv däremot ska man vilja ställa upp för sin partner även om man inte vill själv.

Att "ställa upp" innebär antingen

1. Du är trött/inte sugen/har ont i magen men VILL ändå vara intim med din partner för att det är värt det, eller,

2. Du vill INTE men ställer ändå upp och gör därmed våld på dig själv.

Antingen vill man eller inte. Det finns liksom inget mellanting.
  • Anonym (min tanke)
    En manlig man skrev 2021-10-18 12:49:01 följande:
    Det är skillnad på att göra det för att man själv vill det och att göra det mot sin vilja.
  • En manlig man
    Anonym (min tanke) skrev 2021-10-18 13:14:00 följande:

Det är skillnad på att göra det för att man själv vill det och att göra det mot sin vilja.

Exakt, men vill du inte göra din man glad och nöjd oftare än du känner att du verkligen inte vill? Borde man som kvinna inte vilja suga mannens kuk 2ggr i v 10-15 minuter per gång?
  • En manlig man
    Anonym (Dåtid) skrev 2021-10-18 13:00:35 följande:

Jag har ingen man, men jo det har hänt tidigare. Helt värdelöst, jag slutade med det men hänvisning till... att jag inte vill. 

Fast å andra sidan avskyr jag oralsex.

En avrunkning är det längsta jag skulle gå om jag inte har lust. 

Det kanske är dig det är fel på då? Min kvinna älskar att sugs kuk och ber om att få göra det.
  • En manlig man
    Anonym (HH) skrev 2021-10-18 13:06:23 följande:

Att "ställa upp" innebär antingen

1. Du är trött/inte sugen/har ont i magen men VILL ändå vara intim med din partner för att det är värt det, eller,

2. Du vill INTE men ställer ändå upp och gör därmed våld på dig själv.

Antingen vill man eller inte. Det finns liksom inget mellanting.

Men är nr 1. Ett alternativ för dig någon gång och hur ofta i så fall?
  • Anonym (Snäckan)
    En manlig man skrev 2021-10-17 21:15:34 följande:

Men har du inlett ett långt förhållande då med en man som snabbt visade sig vara medioker i sängen. Kanske t.o.m skaffade barn med en?

Nej inga barn. Ja, men min erfarenhet var dålig. Hade inte så mycket att jämföra med. Men om onani alltid kändes bättre är det ju ett tecken...
  • Anonym (HH)
    En manlig man skrev 2021-10-18 13:54:28 följande:

Men är nr 1. Ett alternativ för dig någon gång och hur ofta i så fall?

Har aldrig hänt i nuvarande förhållande eftersom jag alltid vill (har nobbat max fem gånger, och då p.g.a. sjukdom eller liknande) men nån enstaka gång har alternativ 1 skett i tidigare relationer. Måste varit sällan eftersom jag inte ens minns det som en "grej".

Alternativ 2 hände mig en gång, helt galet att mannen som påstår sig älska mig kan tycka det är okej (samma man jag nämnde i tidigare inlägg). Hur kan man vilja ha sex med någon som inte vill? Det var nog början på slutet, när jag såg den sjuka sidan hos honom.
  • molly50
    En manlig man skrev 2021-10-18 12:47:44 följande:
    Då kanske hans skillsmässa berodde på hans kvinna. Skönt med ett undantag.
    Vems skilsmässa? Vi är inte skilda. Vi har det bra.
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?