• En manlig man

Kvinnor, känner ni skuld?

Det är ju vanligt i många förhållanden att kvinnan tappar sexlusten. Orsakerna till den tappade lusten kan vara många men det påverkar ju de flesta förhållanden negativt och i många fall går man skilda vägar efter några år. Ofta med barn i bilden och med splittrade familjer som följd.

När ni sen lever singelliv eller träffar en ny partner så finns det helt plötsligt massor med sexlust. Tänker ni någon gång då att om ni bara tillfredställt er man så kunde ni fortfarande varit en kärnfamilj och bott kvar i huset tillsammans. Borde ni känna skuld? Om ni inte känner skuld så undrar jag varför inte när det kanske var den bristande sexlusten som var orsaken till att ni gick skilda vägar.

• Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?
  • Anonym (Dåtid)
    En manlig man skrev 2021-10-18 13:52:38 följande:

Det kanske är dig det är fel på då? Min kvinna älskar att sugs kuk och ber om att få göra det.

Fel på?

Tror du att alla gillar samma saker?

Är din kvinna något sorts facit?
  • En manlig man
    molly50 skrev 2021-10-18 14:08:24 följande:

Vems skilsmässa? Vi är inte skilda. Vi har det bra.

Jag menade innan ni träffades. Som du ser skrev jag i dåtid.
  • En manlig man
    Anonym (Dåtid) skrev 2021-10-18 14:16:17 följande:

Fel på?

Tror du att alla gillar samma saker?

Är din kvinna något sorts facit?

Ok, det var fel ordval.

Men har du lämnat eller blivit lämnad?
  • molly50
    En manlig man skrev 2021-10-18 14:32:04 följande:
    Jag menade innan ni träffades. Som du ser skrev jag i dåtid.
    Han har faktiskt inte haft någon innan mig. I alla fall inget seriöst.
  • En manlig man
    molly50 skrev 2021-10-18 14:52:47 följande:

Han har faktiskt inte haft någon innan mig. I alla fall inget seriöst.

Då är han oerfaren och antagligen inte så kräsen. Jag märkte på mig själv att ju fler kvinnor jag träffat desto mer kräsen har jag blivit när det gäller sex.

Antar att du inte heller har haft något långt förhållande än och att ni är rätt unga. Risken finns att han förändras och blir en slusk, speciellt när ni skaffar barn. Iallafall om man ska tro de kvinnor som skriver här.
  • Anonym (min tanke)
    En manlig man skrev 2021-10-18 13:51:11 följande:
    Exakt, men vill du inte göra din man glad och nöjd oftare än du känner att du verkligen inte vill? Borde man som kvinna inte vilja suga mannens kuk 2ggr i v 10-15 minuter per gång?
    Jo, visserligen borde man vilja oftare än man inte vill, men om man om av någon anledning inte vill ser jag ingen mening med att ställa upp.
  • En manlig man
    Anonym (min tanke) skrev 2021-10-18 15:19:47 följande:

Jo, visserligen borde man vilja oftare än man inte vill, men om man om av någon anledning inte vill ser jag ingen mening med att ställa upp.

Köper det såklart. Finns säkert massor med tillfällen där man absolut inte vill något och partnern borde acceptera det.
  • Anonym (Ojdå)

Phew! Nu har jag läst hela tråden. Det är helt uppenbart att kvinnorna på Familjeliv inte känner någon som helst skuld för att de gått vidare till en ny man efter deras gamla förhållande tog slut p.g.a. brist på sex.

Då behöver med andra ord inte kvinnorna här inne ödsla tid på att kasta skit på de män som inte känner någon som helst skuld för att de dumpade sina fruar som inte ville ha sex med dem, och gick vidare till en ny kvinna.

Fast det lär ju aldrig hända...

• En manlig man
    Anonym (Ojdå) skrev 2021-10-18 22:56:01 följande:

Phew! Nu har jag läst hela tråden. Det är helt uppenbart att kvinnorna på Familjeliv inte känner någon som helst skuld för att de gått vidare till en ny man efter deras gamla förhållande tog slut p.g.a. brist på sex.

Då behöver med andra ord inte kvinnorna här inne ödsla tid på att kasta skit på de män som inte känner någon som helst skuld för att de dumpade sina fruar som inte ville ha sex med dem, och gick vidare till en ny kvinna.

Fast det lär ju aldrig hända...

Nej, allt är alltid mannens fel.
  • Anonym (Dåtid)
    En manlig man skrev 2021-10-18 14:36:29 följande:
    Ok, det var fel ordval.

Men har du lämnat eller blivit lämnad?
    Jag lämnade efter drygt tio år.
    Men det var av andra anledningar, hade alltså inget med sex att göra.

Mitt ex är en tolerant och medkännande man, jag lyckönskar den kvinna som får honom på fall. Fast det lär dröja, han ville definitivt inte separera.
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?