• Anonym (Wl)

Nylonstrumpor idag

Vilka har nylonstrumpor på sig idag

• Svar på tråden Nylonstrumpor idag
  • kjolkille
    Sam Ståhl skrev 2022-12-10 10:00:14 följande:
    Visst är det härligt och snyggt! Har själv ljusa, prickiga strumpbyxor till en svart klänning med vita prickar.
  • Sam Ståhl
    kjolkille skrev 2022-12-10 10:16:48 följande:
    Visst är det härligt och snyggt! Har själv ljusa, prickiga strumpbyxor till en svart klänning med vita prickar.
    Låter väldigt genomtänkt - lägg ut en bild.
  • Sam Ståhl
    Anonym (A) skrev 2022-12-10 19:45:59 följande:

Kallt med nylonstrumpor nu.

Det är nog många som väljer lösningen att bära trevliga tunna nylonstrumpor 15-20 denier inomhus under den kallaste perioden av året och sedan enkelt dra en tjockare strumpbyxa eller ett par leggings utanpå när man vistas ute.

Visst tappar man den vackra visuella effekten som tunn nylon ger men genom att välja rätt material går det att få även opaque lösningar att se ganska trevligt ut. Med tighta tunna glansiga leggings eller full opaque microfiber strumpbyxa kan man behålla den vackra siluetten även om kylan kräver att man behöver dölja benen med täckande klädsel. Det finns lösningar om viljan finns. 

/ Sam
  • Anonym (Kille med tjejben)

Vilka snygga ben och superheta skorGlad

kjolkille skrev 2022-12-13 09:21:30 följande:

Idag en jätteskön, solbrun strumpbyxa till spetsklänning

• Sam Ståhl

Morgonens bild:

Här bär jag två klassiska favoriter,  svart stayupstrumpa i kombination med mockapumps. 

/ Mvh Sam

• Anonym (Ettan)

Tråden är placerad i sex och sånt. För min del är det nog mest "sånt". Tunna nylonstrumpbyxor är laddat i sig. Isht vissa fabrikat och förpackningar m tillhörande reklam. Jag gillar snarast vad plagget gör med ben som har förutsättningarna. Simsalabim med hjälp av ett starkt, kvinnligt attribut. Silkeslent, skirt och halt mot huden. Elegant, lockande och sensuellt. Om man nu ger sig tid att hitta en passande nyans.

Tunna strumpbyxor har inte varit nåt vardagsmode på 35 år. I mataffärerna är det inte längre dagligvaror alls på samma sätt som för 40- 50 år sedan. Nu är det inget alls hellre än tunna. Och är det nåt, så är det tjockare kvalitéer av snitt >50 denier.

För ganska precis 40 år sen fanns i GP den största annons jag nånsin sett  för strumpbyxor i en dagstidning. En helsida för Vinetta, EN av de svenska tillverkarna som förgäves försökte få upp försäljningen. Mindre än tio år senare var alla fabrikerna nedlagda eller sålda.

Svar på tråden Nylonstrumpor idag