Nylonstrumpor idag
Vilka har nylonstrumpor på sig idag
Vilka har nylonstrumpor på sig idag
Ettan dressar upp och instämmer i det här med förstärkningar. För egen del gillar jag en flash av byxdelen. Men jag är också så gammal att jag vuxit upp i en tid när flickor och kvinnor oblygt flashade förstärkta hälar i trätofflorna, som var högsta mode på - 70 och början av - 80. På den tiden var det svårt att undvika. Samtliga svenska märken hade förstärkta hälar även i 15 denier. Ville man inte ha hälblaffa
fick man köpa flerpack skräpstrumpor( import). Sen kom toeless, sheer- to- waist och andra försök att till varje pris dölja att man använde strumpbyxor.
Dagens färg är Espresso, modefärg hösten 1974.
Eggande som bara den.
Ettan dressar upp och instämmer i det här med förstärkningar. För egen del gillar jag en flash av byxdelen. Men jag är också så gammal att jag vuxit upp i en tid när flickor och kvinnor oblygt flashade förstärkta hälar i trätofflorna, som var högsta mode på - 70 och början av - 80. På den tiden var det svårt att undvika. Samtliga svenska märken hade förstärkta hälar även i 15 denier. Ville man inte ha hälblaffa
fick man köpa flerpack skräpstrumpor( import). Sen kom toeless, sheer- to- waist och andra försök att till varje pris dölja att man använde strumpbyxor.
Dagens färg är Espresso, modefärg hösten 1974.
Eggande som bara den.
Så länge jag kan erinra mig bakåt, har de stora detaljisterna i dammode alltid hållit sig med ett "eget" märke i det mesta.
DEA, Bredenbergs, Argus, Lindex, Twilfit, H&M etc har alla haft strumpbyxor i egna förpackningar.
Oftast tillverkade av nån italiensk fabrik. De bättre kedjorna har alltid haft varianter av högre kvalitet med förstärkningar.
Det som gradvis skett de senaste 30 åren är att det blivit färre nyanser att välja på och att det inte längre finns "braiga" kvalitéer i matt nyans. Allting är numera semi shiny. Vill man ha Hi Q med förstärkningar finns det på Twilfit och Lindex.
Snygg strumpa och vacker vad
Snygg strumpa och vacker vad
Dagens bild - mina sträckta vrister...
/ Sam
Dagens bild - mina sträckta vrister...
/ Sam
Det är glest mellan posterna här nuförtiden. Speglar väl den lilla användningen antar jag?
För det är ganska få av de hippaste babesen på Stureplankan som har nåt på benen numera. Sen får det vara hur kallt det vill.
Ett av mina infall just igår blev att dra på ett par i endast sju(7) denier. Känsloupplevelsen när det tunna garnet gled över huden var sensationell! Alldeles annorlunda än med 20 den. garn. Här är nog en vattendelare, jag har aldrig hört nån kvinna berätta nåt liknande. Det har mest varit att resåren kasar ner, inte räcker till eller att spänsten försvinner.