• Anonym (Wl)

Nylonstrumpor idag

Vilka har nylonstrumpor på sig idag

• Svar på tråden Nylonstrumpor idag
  • Anonym (Ettan)

Kyss Det var som tusan! Vilken expertis här finns!
    Det är ett par Vinetta från tiden före storleksrevolutionen(1982). Med den karakteristiskt uppdragna förstärkningen mot tån. Det är närmast ofattbart att de tillverkades i  12 olika storlekar under storhetstiden. Maken till optimistiskt och överambitiöst projekt har icke skådats. Dessutom tillkom 3 flickstorlekar. Så inalles 15 olika att hålla rätt på och i lager. 

Men så gick det som det gjorde för Vinetta.
    Ingen kan ju klandra KF för att de inte försökte eller ansträngde sig.

• Anonym (?)

Hade ju hår på den tiden - blond dessutom.
    Min kvinna har vid ett antal tillfällen kört "commando" d.v.s utan trosor under kjolen med strumpor på.  Fick säkert hintar men var väl för korkad, hahaha
    Uppskattar dock initiativet, verkligen.

• Anonym (Feminin)
    Anonym (Ettan) skrev 2023-05-06 21:23:14 följande:

Kyss Det var som tusan! Vilken expertis här finns!
    Det är ett par Vinetta från tiden före storleksrevolutionen(1982). Med den karakteristiskt uppdragna förstärkningen mot tån. Det är närmast ofattbart att de tillverkades i  12 olika storlekar under storhetstiden. Maken till optimistiskt och överambitiöst projekt har icke skådats. Dessutom tillkom 3 flickstorlekar. Så inalles 15 olika att hålla rätt på och i lager. 

Men så gick det som det gjorde för Vinetta.
    Ingen kan ju klandra KF för att de inte försökte eller ansträngde sig.

Där ser man! Jo lite koll har jag nog.

Och för den som vill nörda ner in absurdum sig kan jag meddela att det lönar sig inte att försöka vallfärda till gamla Vinettafabriken. Den innehåller numer byggfirma, leksaksaffär och second hand butik...

Men nu är vi långt ifrån trådens ursprung.
    Återställer det med en bild från idag då jag bär en 15 denier semishine stayupstrumpa i den sällsynt tråkigt namngivna färgen solbrun. Från Lindex.

• kjolkille
    Anonym (Ettan) skrev 2023-05-06 14:25:00 följande:

Vet nu inte säkert om @kjolkille vänder sig till mig, men det kommer inte hända att jag tar på mig vare sig kjol lr klänning. Jag har tänkt tanken, men det är inte aktuellt. Känns helfel, som att ha sex med en annan man. Höfthållare och andra old school attribut är jag iskall inför.

Betänk att min ingång i intresset är slanka, hårlösa kvinnoben i tunna strumpbyxor. Lystern, magin och trolleriet tunt nylon i rätt nyans gör. Förstärkta hälar kan vara en brutal gotcha. Här i mörkbeigt.
    Nån som vill gissa fabrikatet?

Du har jättefina strumpbyxor och Vinetta..jo jag blir lite avundsjuk. 
    Ville inte alls tvinga på dig en klänning, gick nog lite efter mig själv.
    jag använder strumpbyxor och stay ups dagligen, men alltid med kjol eller klänning. Men ok, jag har även bh, trosor, smink mm, dvs helt komplett.
  • Anonym (Ettan)

Det kompletta kitet har alltid lockat mig, men då hos flickor och kvinnor. Diadem, permanentat hår, smycken, ringar, klackade pumps, rosa läppstift, mjuk parfym etc. Softis, mjuka helfeminina saker.

De allra nördigaste av dem alla. De där som var lilla damen redan vid 15 års ålder. Eller alla de standardiserade kontorsdamer som hade mellanbeigea strumpbyxor och rosa läppstift som default settings. 

• Sam Ståhl

En bild på mina ben i strumpbyxor rätt upp och ner het enkelt. Nylon i all sin glansGlad.

/ Sam
  • Anonym (Anders)
    Sam Ståhl skrev 2023-06-04 13:12:36 följande:
    En bild på mina ben i strumpbyxor rätt upp och ner het enkelt. Nylon i all sin glansGlad.

/ Sam
    Mycket vackert i solen! 
  • kjolkille
    Sam Ståhl skrev 2023-06-04 13:12:36 följande:

/ Sam
    Säger bara....WOW!
    Har själv svartprickiga strumpbyxor till en mörkblå klänning idag
  • Anonym (Ettan)

Tunna beigea nylonstrumpbyxor på hårfria ben i lätt motljus! Det är kroken framför andra. Har ett helt fotoalbum- som en laddning skärmdumpar- i mitt huvud över situationer där jag under mitt liv fått se sånt. 

Tänker inte outa nån från TV med namn eller bild men det finns en hel drös såna kvinnor som är något av primadonnor i mitt liv. Jag kan frambringa deras uppsyn när jag vill. Och resultatet kan bara bli ett.. Saluterar dem alla idag med ett par av bra kvalitet i mellanbeige nyans.

Svar på tråden Nylonstrumpor idag