• Anonym (Ass)

    Kvinna, vad tänker du om klapp på rumpan?

    Läste att någon S-minister gjort ett övertramp och klappat kollega på rumpan, vilket inte togs väl emot.

    Hur tänker du kvinna om en kollega kommer fram och klappar på din stjärt när du står vid kopiatorn?

    "Hej tjejen" säger han och känner på din röv. "Fin rumpa du har", menar kollegan.

    Eller att en okänd kille klappar dig på rumpan när du står i baren?

    Hur tror du att du skulle göra i en sådan situation?

    Bli upprörd och skrika, gå vidare med saken. Bara strunta i det och inte bry sig eller något annat?

  • Svar på tråden Kvinna, vad tänker du om klapp på rumpan?
  • Anonym (Ass)
    Anonym (Bob) skrev 2021-12-07 17:47:42 följande:

    Det låter i dina formuleringar som om det borde kunna tolkas positivt. Det vore intressant om du förklarade hur för jag har svårt att förstå de som gör så och sen blir kränkta för att det inte uppfattas som de tänkt.


    Är bara nyfiken på hur det skulle kunna uppfattas. Om du ser det som något allvarligt eller något att skratta åt?

    Är väl inte den som utför handlingen som eventuellt känner sig kränkt vid klapp på rumpan. 
  • Anonym (Ass)
    Anonym (Wtf) skrev 2021-12-07 17:50:19 följande:

    Om en kollega beter sig så hade jag skällt ut honom och rapporterat till chef/hr. Och krävt åtgärder.

    På krogen: en redig utskällning och troligen ett knä på lämpligt ställe.

    Vad tror du själv ts? Är ett sånt beteende någonsin lämpligt? På en arbetsplats har det väl knappast förekommit ostraffat sen typ 1967?


    Tycker inte det är lämpligt, men förekommer ju uppenbarligen.
  • Anonym (Ass)
    Anonym (D) skrev 2021-12-07 18:09:22 följande:

    Hur hade du själv reagerat om en kille tafsade dig på rumpan?


    Hade sagt något ironiskt som "Skönt när du klappar mig på rumpan".
  • Anonym (Ass)
    Anonym (Bob) skrev 2021-12-07 18:14:56 följande:
    Och om han då fortsatt?
    Kan inte veta hur jag skulle reagera i en klappa på rumpan-situation.

    Varje tillfälle är unikt. Det kan räcka med klappar på rumpan/tuttarna för att förstöra sin karriär och det är intressant att diskutera.
  • Anonym (Ass)
    Anonym (Z) skrev 2021-12-07 22:47:16 följande:

    Jag var med om det för ett par år sedan, en överförfriskad man på bussen bad om hjälp vart han skulle av och jag hjälpte honom, när vi gått av så säger han tack och piskar till mig på rumpan och går sen iväg, jag blev rätt chockad, typ va fan gjorde han??

    Men jag kände mig inte hotad i situationen och han gick ju ifrån mig så jag gjorde inget.

    Hade det vart en kollega hade jag nog med blivit riktigt chockad för jag ser det som totalt otänkbart, hade det hänt på krogen hade jag nog vänt mig om och frågat vad fan han håller på med.

    Visst tror jag det händer men de flesta fattar nog, sen beror det väl lite på situation och hur det känns om det känns som en hotfull situation.


    Min frågeställning handlar lite om huruvid man struntar i det och lägger heändelsen bakom sig eller om man går vidare.
  • Anonym (Ass)
    Anonym (...) skrev 2021-12-08 09:29:10 följande:
    Usch du vidriga människa utan integritet..

    Det där personlighetsdraget hos en kvinna måste vara det mest oattraktiva som finns.

    Det är pga din syn på detta som så många kommer undan med detta beteende och fortsätter på andra.

    Hellre en kvinna som står upp för sig och sin kropp oavsett vem som "tar för sig".

    Människor som tar på andra människor mot deras vilja är en farsot som måste förgöras. Så jag som man är helt ok med att vi tvångskastrerar ALLA tafsare DIREKT!! (och självklart alla som gör värre saker som våldtäkt också). Även kvinnor, när jag var ung så hände det då och då att kvinnor tog en i skrevet ifall det var trångt.. exempelvis full buss.. Inte ok det heller..
    Varför dömer du andra bara för att de inte håller med dig?
    Finns såklart de som vill bli klappade på rumpan, enligt hennes inlägg.

    Människor är olika.
  • Anonym (Ass)
    asdfgh skrev 2021-12-08 20:36:50 följande:

    Nu har jag ruskigt svårt att tänka mig att någon av mina kollegor skulle klappa mig på rumpan men hade de gjort det hade jag definitivt reagerat och undrat om han inte var klok. Hade det hänt igen hade jag anmält till chefen+facket för sexuella trakasserier.

    I övrigt hade jag nog reagerat ungefär likadant men utan anmälan eftersom jag antagligen inte skulle vetat vem det var.

    Undantaget är så klart min man. Han får både klappa och klämma mig på rumpan bäst han vill så länge jag får klappa och klämma tillbaka <3


    Ok, din man kanske är en så kallad "Rumpkille"?
  • Anonym (Ass)
    Anonym (W) skrev 2021-12-10 21:31:51 följande:

    Örfil på den.

    Det har jag gjort vid flera sådana tillfällen. Är det jobbigt att helt oförberett få en dask på kinden så ska man ge fan i att daska kvinnliga kollegor och kvinnor man inte känner på baken.

    Mannen jag har en relation med får förstås göra det och tvärtom men varför i hela friden skulle någon annan man få det?

    Fast nu var det väl inte det Eneroth gjorde?


    Han smekte kvinnan över rumpan, enligt kvällspressen.
    Kanske var en fin rumpa han smekte?
  • Anonym (Ass)
    Anonym (hm) skrev 2021-12-11 00:21:13 följande:

    Jag har varit med om det här vid två tillfällen som jag minns tydligt. Den första gången var på gymnasiet när jag hade min APL på ett äldreboende. En manlig kollega i 25-årsåldern klappade mig på rumpan. Jag rapporterade till min handledare som rapporterade till chef. Killen blev uppsagd. Många år senare, när jag gjorde en polisanmälan kring ofredande från en annan människa, fick jag reda på att han dessutom hade blivit polisanmäld, eftersom polisen gick igenom de anmälningar jag hade gjort genom åren. Det var ingenting jag visste då, och jag vet inte vem som polisanmälde honom, men troligen var det chefen.


    Den andra gången, som jag minns tydligt, var för ca 5 år sedan. Jag stod upp på en fullpackad buss och plötsligt kände jag en hand på min bak. Jag vände mig om för att se vem som gjorde det, men eftersom det var så mycket folk, så vågade jag inte säga någonting. Precis när jag skulle gå av bussen, så kände jag en hand där igen. Jag vände mig om, men det var fortfarande omöjligt att veta vem det var. Jag ångrar så mycket att jag inte skrek och gapade kring det, eftersom det gör mig illa till mods fortfarande, när jag tänker på det.


    Hårt att bli avskedad för en klapp på rumpan. Är dock naturligtvis fel att spontant klappa på rumpor.
  • Anonym (Ass)
    Anonym (W) skrev 2021-12-11 15:45:38 följande:
    Och? Det kan vara en perfekt rumpa men det ger inte Eneroth eller någon annan man rätt att kladda på kvinnor. Även om vissa män verkar tro det så existerar inte kvinnor för att behaga dem. Du vill sannolikt inte bli klappad på baken av en hårig läderbög (om det inte är din grej förstås) eller din mormors pilska väninna för att de gillar din rumpa.

    Män som hävdar att det inte är någon stor grej att bli kladdad på vet inte hur det är att leva med sådant ett helt liv. De förstår inte heller förnedringsmomentet i att andra tar sig rätten att kränka din personliga sfär i tid och otid bara för att de kan och för att det är så de ser dig - som ett sexualiserat objekt som finns till för deras lust.

    Om det fanns ett medborgargarde av kvinnor som överföll och spöade skiten ur kladdare och placerade en dildo på strategiskt ställe på alla våldtäktsmän så skulle det här problemet inte existera. Det forsätter eftersom män har mer makt och större våldskapital. Du kan försöka klä det i en illusion av lite mysig erotik mellan vuxna människor , den där härliga spänningen mellan män och kvinnor hö hö, men det är precis så skitigt och banalt.
    Men vem har påstått att det är ok att klappa rumpor?
  • Anonym (Ass)
    Miss Skywalker skrev 2021-12-12 19:41:53 följande:

    Jag hade knäckt fingrarna på honom i båda fallen.


    Och bli dömd i domstol?
Svar på tråden Kvinna, vad tänker du om klapp på rumpan?