• Anile

    BIM Januari 2022

    Jag hoppar in här i tråden. Jag har följt trådarna för BIM några månader, men inte skrivit.

    Förra cykeln hade jag ingen ägglossning(det brukar vara en eller två cykler per år) så den cykeln blev väldigt lång.

    Jag trodde jag skulle ha BIM i december, men det verkar inte bli så.

    Jag trackar ägglossning med stickor och NC. Dock har jag haft positiva ägglossningsstickor ett par gånger den här cykeln utan att tempen dragit iväg som den brukar. Det är jobbigt när kroppen är känslig mot stress och därmed skjuts ägglossningen framåt..

    Jag lägger in BIM enligt mitt senaste ägglossningstest som testades igår.

    2/1 Rilakkuma (andra försöket efter MF, andra barnet)

    3/1 z anonym z (5e försöket, andra barnet)

    3/1 Pepsin

    5/1 Fyrklöverns (sjunde försöket, första barnet)

    7/1 LJM91 (4e försöket, första barnet)

    8/1 Ellobi

    8/1 Kiiwii

    8/1 butembobaby

    10/1 evelinagra1 (12e försöket första barnet)

    10/1 Holy93 (andra försöket, andra barnet)

    10/1 Anile (andra försöket, andra barnet)

    11/1 LillaGry (sjätte försöket, andra barnet)

    25/1 Sophiee92 (fjärde försöket, första barnet)

    13/1 Clina38 (tredje försök, första barnet)

    13/1 Lillstrumpan123 (fjärde försöket, tredje försöket efter ma, första barnet)

    18/1 Fagelfri 33år (fjärde försöket, andra barnet)

    20/1 Fyran4 37 år (11:e försöket, fjärde barnet)

  • Anile
    Annemarit123 skrev 2021-12-27 18:27:12 följande:

    Hej! Påbörjar det 3 försöker nu. Mensen kom 19 december och har regelbunden cykel på 27, 28 och ibland 29 dagar. Ska denna gång försöka med ägglossningstest för att veta mer säkert när exakt ägglossningen är. Enligt beräkningar utifrån en menscykeln på 28 dagar sker ägglosning kring nyårshelgen, 31-3. När borde jag börja använda ägglossningstesten och visst räcker det med ett test per dag vid samma tidpunkt? Jag har 10 stycken test.


    Ingen aning. En del verkar h stegring endast runt lunch, en del har positiva testa tre ggr om dagen.

    Det är så svårt.
  • Anile

    Vad roligt ser vi blir några stycken.

    Spännande.

    Jag håller tummarna.

    Jag tror minsann att jag har ägglossning idag, jag hade väldigt positiva ägglossningstest igår (jag gjorde tre st på olika tider) och idag var testet negativt.

    Jag hoppas att ägglossningen går igenom denna gång. Jag får hoppas på tempohöjning idag.

    Jag följer den här tråden och BIM-dec 2021 och råkade posta detta där också.

  • Anile
    Holy93 skrev 2022-01-01 22:13:11 följande:

    Jag hade ägglossning i onsdags (smärtor) på förmiddagen sen försvann det och myste i tisdags, svårt när man är en trött småbarnsföräldrer ibland att få till det haha! Jag ser det lite mer som avslappnat, har vi sex i alla fall tre dagar innan ägglossning så är jag "nöjd". Gillar inte "schemalagt" sex så det blir när det blir känner jag :D


    Ja det är en bra taktik. Vi har kört lite samma fast kollat av ägglossning både med test och temp. Vi har gjort det pga.

    långa menscykel emellanåt och svårt att ha koll på ägglossningen.

    Det har känts bra.

    Vi verkar ha samma ?ägglossningsdag?. Hur tänker du kring testdag? Ska du vänta till BIM eller hur gör du?

    Jag vet inte hur jag ska göra.. det verkar som många provar innan, men hur långt innan vågar man prova?
  • Anile
    Lenaia skrev 2022-01-01 23:47:44 följande:

    Hoppar in här jag med,

    Bim 20 januari.

    Min ÄL bör vara runt den 4e. Vi har redan börjat här då jag känner att äl är på G ????

    Det blir försök nr 6 för oss.

    Vi har ett barn via IVF efter 2 år utan ett endaste plus. Nu kör vi syskonförsök några månader själva och händer inget så får vi ta hjälp igen. Men vi hoppas på det bästa att kroppen vill vara med oss denna gången och ge oss ett barn ????


    Ja, ägglossningen kan vara på g. Jag kände min flera dagar innan, så det är möjligt.

    Hoppas det går själva den här gången.
  • Anile
    evelinagra1 skrev 2022-01-03 11:40:35 följande:

    Hej på er, jag använder mig av natural cycles för första gången och jag började tempa precis efter att jag hade äl troligtvis då det var först då jag fick hem det. Men har någon lust att kolla på graf? Ser det ?normalt? ut? Har ingen koll på hur detta funkar än haha.. kommer min temp bli lägre om mensen är på gång?


    Hej,

    När tempen blir lägre så kommer mensen strax därpå.

    Jag bifogar en bild på en av mina cykler.

    Där syns det när mensen kom.

    Ställ gärna frågor om det är något du lurar på. Jag har dock inställt på att undvika graviditet ???? Jag har inte bytt och jag pallar inte sätta mig in i andra läget.

    Troligtvis har du inte haft ägglossning än, men det beror på vilken temp du brukar ha innan och efter ägglossning. Jag har ganska låg temp som du kan se på min kurva.

  • Anile
    evelinagra1 skrev 2022-01-03 17:51:24 följande:

    Jag fick positivt äl test 24/12 och började tempa 29/12 så därför har ägglossningen inte kommit med på denna månaden tror jag. Om man skulle vara gravid så fortsätter tempen vara hög då eller?


    Precis, det stämmer. :)

    Tyvärr räcker inte ett positivt ägglossningstest för att bekräfta ägglossning. Ett positivt ägglossningstest är endast kroppens (hjärnans) sett att säga till äggstockarna att släppa ett ägg. Det är tyvärr inte alltid äggstockarna släpper ett ägg fastän högt LH. Utan det är temperaturhöjningen som bekräftar att ägglossning skett.

    Jag har ju gjort några vändor med NC och det tar tid innan appen lär sig din cykel :)

    Hoppas på att du hade ägglossning för då borde det vara BiM snart :)
  • Anile
    Pepsin skrev 2022-01-03 12:24:36 följande:

    Uppdaterade mig på bim-listan. Enligt appen är bim idag men enligt äl-test snarare 5/1. Vågar inte testa. Tror inte jag är gravid alls men skulle mensen inte komma inom en vecka testar jag då.

    2/1 Rilakkuma (andra försöket efter MF, andra barnet) PLUSSAT

    3/1 Nótt (första försöket efter missfall, 5 totalt. första barnet)

    5/1 Fyrklöverns (sjunde försöket, första barnet)

    5/1 pepsin (2a seriösa försöker, 2a barnet)

    7/1 LJM91 (4e försöket, första barnet)

    8/1 Ellobi

    8/1 butembobaby

    10/1 evelinagra1 (12e försöket första barnet)

    10/1 Holy93 (andra försöket, andra barnet)

    10/1 Anile (andra försöket, andra barnet)

    10/1 JennyBomb (första försöket, andra barnet)

    10/1 Glittergatan (första försöket, första barnet)

    11/1 Tyrande (andra försöket, första barnet)

    11/1 LillaGry (sjätte försöket, andra barnet)

    12/1 Spökplumpa (tredje försöket, andra barnet)

    13/1 Clina38 (tredje försök, första barnet)

    13/1 mewq (fjärde försöket, första barnet)

    15/1 Jordgubbstanten (andra försöket efter X, andra barnet)

    17/1 Lillstrumpan123 (fjärde försöket, tredje försöket efter ma, första barnet)

    18/1 Fagelfri 33år (fjärde försöket, andra barnet)

    20/1 Fyran4 37 år (11:e försöket, fjärde barnet)

    20/1 loppan483

    22/1 Tefat 26 år (sjunde försöket, första barnet)

    25/1 Sophiee92 (fjärde försöket, första barnet)

    25/1 z anonym z (6eförsöket, andra barnet)

    27/1 Sofian81 (femte försöket, tredje barnet)

    27/1 Elliot1 (första försöket, andra barnet)

    31/1 MariaNathalie 39 år (3:e försöket, tredje barnet


    Spännande ????

    Jag har BIM om en vecka ca, men jag är ju sugen och funderar på när jag vågar ta ett grav.test. Klarar du att hålla dig?
  • Anile
    Loppster skrev 2022-01-04 18:03:15 följande:

    Bim idag och köpte ett test. Det är positivt va? Eller ser jag i syne?


    Det ser positivt ut. Grattis ????
  • Anile
    Minmillis skrev 2022-01-04 18:28:26 följande:

    Vi planerar inte barn men behöver råd/skriva av mig..

    Är på äl+13 idag och funderar på att ta ett testa tidigt sent ikväll efter att ha hållit mig i 4 timmar. Anledningen är att jag stod på ovanvåningen och vek lite kläder medan sambon började med maten där nere. Hux flux kommer världens äckligaste lukt. Sambon stekte då hamburgare och jag klarade inte av lukten. Fick hålla för näsan för att överleva.

    För ett år sedan i januari blev yngsta dottern till. Då stod jag och stekte kött strax innan bim o de lukta död typ. Ingen annan kände lukten och visst va jag ju gravid.

    Jag och sambon hade en sprucken kondom 22 december och hade ägglossnings smärta samma dag. Så gissar runt äl+13

    Vad är oddsen?

    Tror ni att de räcker o hålla sig 4 timmar o ta ett testa tidigt?


    Jag hade nog väntat till morgondagen. Det är inte så många timmar mellan :)

    Eller så gör du båda.

    Jag har inte heller kunnat vänta..
  • Anile
    Minmillis skrev 2022-01-04 19:45:37 följande:

    Ja alltså känns ju som en evighet tills i morgon. Tycker de känns som en evighet tills ikväll också haha. Man vill ju bara veta nu nu nu.


    Javisst. Men om det är ett testa tidigt och det har gått 13 dgr sen ägglossning så hade jag nog vågat mig på att testa ändå.
  • Anile
    Minmillis skrev 2022-01-04 22:56:22 följande:

    Fattar inte hur jag ska tolka detta? Äl+13 kvälls urin. Höll mig i 3 timmar


    Oj, det verkar vara ett halvt smalt streck.. konstigt.

    Jag har ingen aning hur det ska tolkas. :(
  • Anile
    Rilakkuma skrev 2022-01-04 23:26:53 följande:

    Hmm, jag hade tolkat det som att det är något fel på testet och provat att testa igen.


    Jag förstår att ni är förvirrade. Gör precis som Rilakkuma säger och ta ett med morgonurin imorgon

    Istället :)
  • Anile
    Minmillis skrev 2022-01-04 23:14:31 följande:

    Super konstigt. Vi är förvirrade :(


    Oj nu taggade jag fel inlägg här. Sorry.

    Jag förstår att ni är förvirrade. Gör precis som Rilakkuma säger och ta ett med morgonurin imorgon istället :)
  • Anile
    Äppelskrott skrev 2022-01-06 11:10:21 följande:

    BIM+5, negativt test imorse men inga som helst tecken på att mensen är på intåg mer än att jag har molvärk till och från hela dagarna.

    Underligt. Tror nästan att kroppen skippade att droppa ett ägg nu i december. Min BM sa att jag skulle avvakta ett par dagar och se. Nu har jag ett gediget lager med test hemma så jag testar ändå varje morgon, varför inte liksom? :)


    Okej. Det kan så vara. Min kropp hoppade över ägglossning förra cykeln, det blev en så kallad anovalutorisk cykel.

    Kollar du tempen?
  • Anile
    mewq skrev 2022-01-07 21:11:09 följande:

    Solklart neg fast jag lovade mig själv att inte ens testa haha.. BIM-6


    Haha, jag gjorde lika häromdagen. Varför testa innan BIM egentligen? Det är ett under. Jag ska försöka hålla ut en eller ett år dgr över BIM ifall mensen inte kommer.
  • Anile
    Clina38 skrev 2022-01-08 12:06:33 följande:

    Har tänkt i liknande spår som du men har också blivit så förvirrad när NC har bekräftat min ägglossning. Just denna månad har jag varit lite slarvig med att tempa samma tid varje morgon då jag har somnat och vaknat senare än vanligt och även inte sovit ordentligt under två nätter, kan det beror på det då?

    Tack för hjälpen, då antar jag att det är rimligast att tolka det som att jag ägglossade dag 23.


    Där har du svaret varför NC har haft svårt att tolka dina temperaturer.

    Det kan också vara som så att du har haft ökad temp pga andra orsaker och därmed bekräftar NC ägglossningen där trots att den hände senare?
  • Anile
    Pepsin skrev 2022-01-09 07:13:04 följande:

    Nu är det inga tveksamheter att jag är gravid i alla fall! Dock blev jag ju direkt sååå orolig för att det borde stå 2-3 veckor. Jag hade positivt äl-test 22/12


    Godmorgon,

    Grattis :)

    Även om ägglossning sker en dag efter positivt ägglossningstest så tar det några dagar för det befruktade ägget att vandra ner till livmodern. Implantationen kan ta några dagar också och därav stämmer inte alltid ägglossningsdag vs BF trots att vi vet ägglossningsdag.

    Det behöver inte betyda att det är något fel :)

    Ta ett nytt om några dgr så ska du nog få se att det är 2-3 veckor :)
  • Anile
    Emmsaaan skrev 2022-01-09 08:19:14 följande:

    Jag tog ett rfsu test igår som jag tyckte var svagt och tog idag ett digitalt, och jag är gravid!!! :D


    Åh, härligt. Grattis :)
Svar på tråden BIM Januari 2022