• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • broderbob
    Anonym (q) skrev 2022-01-19 14:30:51 följande:
    www.svtplay.se/dokument-inifran-vaccinkrigarna

Ja den är riktigt bra och som faktiskt försöker se bortanför alla argument oavsett vart man står i vaccinfrågan.
    Jag tror att det är många som inte kommer att tycka om den, själv tycker jag att det är en bra upplysningsfilm som sätter fingret på en hel del
  • Anonym (q)
    broderbob skrev 2022-01-19 15:05:33 följande:
    Jag tror att det är många som inte kommer att tycka om den, själv tycker jag att det är en bra upplysningsfilm som sätter fingret på en hel del
    Framförallt inte slutet på den.  Flört
  • broderbob
    Anonym (q) skrev 2022-01-19 15:21:26 följande:
    Framförallt inte slutet på den.  Flört
    Ja, jag har sett den några gånger, brukar sätta på SVT play på TV-n och se alla 3 delarna, blir alltid peppad utav den bland de sista som hon säger är att en viss händelse aldrig har förekommit då förstår man betydligt mer, vilka de är
  • Anonym (Freja)
    Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-19 11:40:53 följande:
    Ur flödet, Läs !
    #stulenfrånensjuksköterska 

"Bland alla vacciner jag har känt i mitt liv (difteri, stelkramp, mässling, röda hund, vattkoppor, hepatit, hjärnhinneinflammation och tuberkulos), vill jag också lägga till influensa och lunginflammationer. 

Jag har aldrig sett ett vaccin som tvingat mig att bära mask och hålla min sociala distans, även när man är fullvaccinerad. Jag hade aldrig hört talas om ett vaccin som sprider viruset ens efter vaccination. 

Jag hade aldrig hört talas om belöningar, rabatter, incitament att vaccineras. Jag såg aldrig diskriminering för dem som inte gjorde det. Om du inte har vaccinerats har ingen försökt få dig att känna dig som en dålig människa. 

Jag har aldrig sett ett vaccin som hotar relationen mellan familj, kollegor och vänner. Jag har aldrig sett ett vaccin användas för att hota levebröd, arbete eller skolan. 

Jag har aldrig sett ett vaccin som tillåter en 12-åring att åsidosätta föräldrarnas samtycke. Efter alla vaccin jag listat ovan har jag aldrig sett ett vaccin som detta, som diskriminerar, splittrar och dömer samhället som det är. 

Och när det sociala tyget stramar åt... Det är ett kraftfullt vaccin! Det gör alla dessa saker utom IMMUNISERING. 

Om vi fortfarande behöver en boosterdos efter att vi är fullvaccinerade, och vi fortfarande behöver få ett negativt test efter att vi är fullt vaccinerade, och vi behöver fortfarande bära mask efter att vi är färdigvaccinerade, och fortfarande läggas in på sjukhus efter att vi har varit fullt ut vaccinerad, det kommer troligen att komma till 

"Det är dags för oss att erkänna att vi är lurade"
    Så spot on verkligen 
  • AndreaBD
    broderbob skrev 2022-01-19 13:49:26 följande:

Jag rekommenderar varmt Dokument inifrån: Vaccinkrigarna på SVT play som är i 3 delar, gäller alla här inne,  kanske diskussionen om vaccinet kan bli mer nyanserad eller inte 
    Den tar upp betydelsen utav vaccinet  -  samt belyser Antivaxxrörelsen

Mycket informativ och inte en så massa S'*****t propaganda som Antikvaxerna sprider och tillåts att sprida här på forumet, i form text och Youtube klipp.

Nu finns inga länkar med endast upplysning till de som har intresse ämnet varför ni inte vaccinerar er ?, Antivaxxare och de som vaccinerar sig

Väl mött
    broderbob

Har sett den.
  • broderbob

Många gånger tycker jag faktiskt att man  STARKT  ska ifrågasätta antivaccinrörelsen och deras teorier (bevis) och man kan bara inte låta do slippa undan med vad de säger vad vaccinet kan göra:
    1. Läkemedelsföretagen sprunget ur Nazityskland och man där man testade på krigsfångar
    2 Bill Gates, Coronavaccinet och utrotandet utav mänskligheten
    3 Steriliseringsmedel i vaccinet så att man kontrollera befolkningen
    4 Begränsa antalet människor på gjorden
    5 Vaccinet är ett gift men inte till för att döda, utan för att göra människor sjuka så att läkemedelsbolagen istället kan tjäna pengar 
    6 Ondskan har tagit över och det kommer att bli som flodvågen i Bibeln
    7 Coronaviruset är bara ett påhitt och det finns inget dödligt coronavirus
    9 Politiker och mycket mer
    Jag anser att dessa argument som Antivaxxrörelsen, vaccinationsmotståndarna och konspirationsteoretikerna har kraftfullt måste bemötas för att vi ska kunna ta oss ur denna pandemi - annars kommer vi bara att förlänga den och det är ingen utav oss intresserad utav 

• Anonym (Covidvaccin, nej tack)
    Till Klyban som skrev "Vad ska din desinformation berätta för oss, säkerhetspolisen har precis varnat för detta idag"

Vad är det för desinformation? Stämmer det inte att vi behöver hålla avstånd, stämmer det inte att 12-åringar får själv ta beslut om covidvaccin, stämmer det inte att vi måste ta en tredje dos, stämmer det inte att vaccinerade blir smittade och smittar andra? Osv..
    Vad är det som inte stämmer i texten? Den sista delen om att man är lurad? Det är väl upp till var och en om man känner sig lurad eller ej. Ska du bestämma det åt en också??

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?